Vendela
🌻
Jag tar ett osäkert steg in genom dörren. Dörren som leder in i den vita villan jag under en kort period kallade mitt hem. Huset där jag blivit misshandlad. Huset där jag fått drömma några av mina bästa drömmar. Som vissa av dom redan slagit in."Är du säker? För du behöver inte göra det om du inte vill?" Jag kollar på Elsa som yttrat frågan där hon går in genom dörren bakom mig.
"Men asså det känns bara som att jag är i vägen för alla när jag alltid ska sova hos någon, och hon är ju ändå inte här. Jag har nog något sparkonto som har tillräckligt med pengar för att jag ska kunna byta lås, så borde allt vara lugnt. Så ja, jag är säker." Jag ler mot henne och hon ler smått tillbaka. Direkt när vi kommer lite längre in i huset märker jag en sak; det är rent, städat tillochmed. Förvirrat rynkar jag på ögonbrynen innan jag vänder mig mot Elsa.
"Någon har städat?" Jag kollar förvirrat på henne, och blir om möjligt ännu mer förvirrad när hon ler.
"Ludwig och Dante hyrde hit en städfirma när de fick reda på att du skulle åka hit."
"Nej? Påriktigt?" Jag kollar med uppspärrade ögon på henne.
"Ja, påriktigt." Jag ler stort, fan va söta dom ska va då. Det förklarar även den påtagliga lukten av rengöringsmedel.
Elsa
🌸
Det var bara Dante som hyrde hit firman. Det vet jag, men han bad mig att säga att det var Ludwig också, så då gör jag väl det. Jag måste dock berätta det för henne snart. Det förtjänar hon att veta. Hon har redan varit med om tillräckligt..Vendela
🌻
Vi fortsätter in i huset och går upp för trappan som leder till övervåningen och sen vidare mot mitt rum. Här ser allt som vanligt ut, bara lite prydligare. Tills jag öppnar garderoben då, vill säga. Ordet kaos är nog en underdrift.
Vi ger varandra varsin menande blick innan vi börjar fixa iordning i garderoben. Tar undan kläder som inte passar och viker ihop kläder som ska sparas."Jag behöver nya kläder" konstaterar jag till Elsa som nickar till svar när vi är klara. Det blev ganska tomt om jag får erkänna det själv.
"Vi fixar det imorgon?"
"Blir perfekt" vi ler mor varandra innan vi går ner mot nedervåningen för att gå o köpa pizza. Vi ska vara hos Axel om några timmar då killarna släpper album inatt, #stolt, så gott om tid har vi.
Vi snörar på oss våra skor innan vi skjuter upp dörren och går ut i sommarvärmen. Det var riktigt varmt för att vara Sverige, om jag kan säga det så. Solen gassar ner på oss så jag skjuter ner mina glasögon, som tidigare satt uppe på mitt huvud, på näsan för att slippa kisa. Vi går där och pratar om allt möjligt innan vi inom kort tid kommer fram till pizzerian. En kvart senare kommer vi ut med varsin pizzakartong innehållande två hawaiis, vad annars liksom?
~~
"Heeeeej" säger jag, Elsa, Moa, Nelly och Valter i kör när Moa och Nelly kommer in genom dörren. Vi börjar smått skratta innan vi börjar prata om vad alla gjort idag. Inget sådär jätteintressant, mest kallprat för kallpratandets skull. Vi spenderar ungefär tio minuter av att bara sitta där o snacka innan fyra överhypade killar kommer ner till studion via trappan. De hade träffat sitt skivbolag lite snabbt, sen tydligen fastnat i någon trafik, men det spelar ingen roll för i deras famnar är nämligen fulla av olika drickor, chips och godis.
"Jag älskar er" utbrister jag lyckligt när jag ser chokladkakan från marabou. Jag roffar snabbt åt mig den och ler ett sådär fånigt, glatt leende när alla bara skrattar åt mig. När klockan sen sexton minuter senare slår 23.59 är alla på helspänn. Klockan blir strax efter det 00:00 och albumet är ute. Killarna springer överlyckligt omkring i rummet och gör en massa handslag o shit. Jag ler stolt mot dom, fan va långt dom kommit. Jag förstår verkligen deras lycka, jag hade varit ännu värre om det vore jag som släppt låtar.När jag sveper med blicken över rummet fullt av mina närmaste vänner kan jag inte göra annat än att le lyckligt. Jag önskar verkligen det skulle kunna vara såhär förevigt.
Tjena kex1 står du här o smular? ((;
Okej nej de var nog d värsta jag skrivit, sorryyyyEtt till kapitel idag bara för att vi nått 6k, reedan, så tack till eeeer <3
Sen är Sverige vidare i VM WOHO, o Tyskland åkte ut HAHAHHA, roligaste då de vann för fyra år sen (:
Rösta och kommentera vad ni tycker!
//tusen o en natt <334
VOUS LISEZ
drömmar värda miljoner (𝐥𝐮𝐝𝐰𝐢𝐠 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐚𝐧𝐝 !)
Fanfiction"Dem drömmar som fanns dem var värda miljoner. Pappa sa, pappa sa: 'Håll dig på jorden. Ja, du kan lyckas, så länge du tror det' " Smärta. Det är ett av begreppen som Vendela Larsson känner till bäst. Både fysisk och psykisk. Ett annat begrepp hon...