Iki saattir, ustunde garip desenleri olan ve kesinlikle popo agritan koltuklarda oturuyordum. Bekleme salonuymus goya burasi . Birakin salon olmayi , beklenebilecek bir yer bile degildi.
Yapilacak Not 2 : Kendine beklemek icin baska bir yer bul. Gerek kalmadikca bir daha bu koltuklara oturma!
Not 1 ?
Binaya girdigim besinci dakikada yazilmisti ,zihnimin bir kosesine.
Kocaman kapilari acilip iceri alindigimda, gorevliler uzerimi aramaya baslamisti ilk olarak. Besinci dakikadan sonra ise ceplerimdeki tum esyalari bir kutunun icinde toplayip, gerekli olanlari sonra geri vereceklerini falan da soylemislerdi. Onemli seyler degildi . Bu yuzden pek umursamadim tabi.
Fakat gorevlilerin ustumu aramasini bu kadar sakin mi karsiladim ? Kesinlikle HAYIR.
"Hey! Ne halt ediyorsun? "
" Uzgunum delikanli, bu sart "
" Dostum buna gerek yok , sikik ellerini cek ve uzaklas. "
iste size ;
Yapilacak Not 1 : Bir daha, lanet gorevlilerle konusma zahmetine girme. Hic bir sekilde temasa gecme. Degme.
Tuhaflardi , gercekten. Ilk once kapida bir suclu gibi aranmam sonra yetmezmişcesine bir sucluymusum gibi muamele gormem. Bu fazlaydi, abartiydi.
Beklemek etrafima merak bulutlari sariyordu gitgide. Sadece giris katini gorebilmistim henuz, islemlerin tamamlanmadigini falan filan soyluyorlardi. Bu yuzden bir kosede oturuyordum hala, gozlerim surekli etrafi inceliyordu . Olcup tartiyordu kendi kararinca .Tavanlari cok yuksekti , s..sanki onemli bir bina gibiydi , eskilerden kalma. Tarihi.
Suanlik tek guzel yanı bu gibi gorunurken , igrenc yanlarinada ekleme yapiyordum dusundukce. Hastane gibi kokuyordu mesela! Oldukca buyuk , soguk ve resmi.
Egilip aceleden cantama sikistirdigim sigara paketini cikardim . Bu beni hem isitir hem rahatlatirdi. Arkama yaslandim ve uzun bir nefes cektim ve ardindan bir tane ve bir tane daha. Kafami duvara yaslamis , gozlerimi kapamis ,ayagimla ritim tutuyorken, sessizligi bozan onumdeki genis siyah kapinin acilmasi oldu. Gozlerimi istemsizce araladim.
Icerden bedenen benim yaslarimda tahmin ettigim , fakat giyim tarzi , sac ve yuruyus olarak 60 larina dayanmis gibi gorunen, bir kiz cikti. Kesinlikle yasli gibi duruyordu.Bilmiyorum.Lanet yurdun diger kizlarida boyle miydi?
Kiz kapiyi araladi , bir kac dakika etrafina bakindiktan sonra gozleri benim oldugum tarafta durdu. Belli belirsiz gulumsedi ve arkasindan kapiyi kapatti. Bana dogru mu yuruyordu o ? Evet tam olarak oyle yapiyordu. Bir anda onu daha fazla inceleme firsati gecti elime. Ozguven eksikligi yuruyusunden , kendine hic bakmadigi yuzunden belliydi. Cirkin mi ? Hayir. Guzel mi ? Belirsiz. Ama kesinlikle bakimsizdi. Neredeyse dizinin iki karis altina kadar uzanan bir elbise giyiyordu. Toz pembe ve yarim kollu. Yakasi bile oldukca kapaliydi , kolyesi teninde degil elbisesinin ustunde duruyordu. O derece.
Tanrim onu betimlemek bile yormustu beni. Gozlerimi uzerinden cekip, umursamaz tavirla baska bir tarafa sabitledim. O kesinlikle incelenmemesi gereken bir kizdi. Ben sadece sikintidan ne yaptigimi bilmiyordum.
" Sey, Selam." Ne ona dogru dondum , ne yuzune baktim ne de cevap verdim.
" Yeni gelen s-sen olmalisin. Sanirim icerden bekleniyorsun. " Ve hala devam ediyordu.
Yerimden dogrulup yavasva onun oldugu tarafa dondum , sigaramin son nefesini cektim ve yuzune bakarak disari biraktim.
" Oyle gorunuyor. "