Bir insan ya cesurdur ya da korkak. En azindan ikisinin de ayri kisilik ozellikleri oldugunu kucukken ogrenmistik. Buna ragmen Kate'in hangi katagoriye girdigini hala cozebilmis degilim. Hem korkak hem cesur ya da buna benzer sikik bir durum iste.
Kisaca : can sikici ve cekilmez.
" Ne yapi-caz? " Kate'in omzumu durtmesiyle kendime geldim. Fisildamadan ote sadece dudaklarini oynatiyordu. Ne soyledigini , agzini okuyarak anlamaya calistim fakat karanliktan dolayi pek bir sey belli olmuyordu , sadece yaklasan ayak sesleri ve yankilanan tikirtilar vardi.
Hic bir sey soylemeden onu olabildigim en sessiz sekilde yan tarafa ittirdim. One dogru egilerek ellerimi yerde gezdirdim. Kisa suren arayisimdan sonra nihayet tisortunu buldum ve ona dogru uzattim. Ellerini ne uzattigimi anlamak icin bir sure uzerinde gezdirdi , anladiginda ise hic vakit kaybetmeden giymeye basladi. Yavas olmaya calisiyordu fakat cok heyecanliydi. Bu oldukca hizli aldigi nefeslerden belliydi.
Ikimizde ayri koselere sinmis, ne olacagini beklerken iceriye giren ayak sesleri duyuldu ve ardindanda etrafta gezinen fener isigi. Bu oldukca urkutucu bir sahneydi. Evet , kesinlikle oyleydi. Belki arkadaslarim olsa neyse de , yanimda golgesinden korkan bir kizla kafami toplamam mumkun olmuyordu.
Tanrim! kiz negatif enerji kaynagi gibi.
" Temiz! " adamlardan biri feneri odanin diger tarafinda gezdirip bu sekilde bagirdi. Kate tuttugu nefesini nihayet birakti, diger adami ve hemen bizim oldugumuz tarafta gezinen fenerini hesaba katmamis olacakki , ayaklarinin onundeki pariltiyi gordugu anda irkildi ve geri geri gitmeye basladi. Kes sunu Kate! Eger kesmezse basimiz cidden belaya girecekti.
" Burasi dagilmis gibi gorunuyor Bob. "
" Lanet birer hizmetci olmadigimizi saniyordum? " Evet , degilsiniz dostum! Adam cok hakli embesil cocuk. Birak hekes gorevini yapsin.
" Bir tuhaflik var. "
" Ne halt ediyorsun orda." adinin bob oldugunu ogrendigim adam bu tarafa dogru geliyordu.
" Ne varmis bir bak- " ve yuzumde parlayan iki fener isigi. Gozlerimi kistim ve ellerimi isigin geldigi yone dogru uzattim. Bu beklenmedik degildi. Her iddasina varim Bob'un yaninda duran ve fenerini yuzume tutan tuhaf cocuk bile burada bir seyler oldugunu anladiysa , bunu herkes anlayabilirdi.
" Dostum su lanet isiklari yuzumden ce- "
" Kes sesini evlat burada olmamaniz gerekiyor. "
" Bu kurallara aykiri degil mi Bob? " diye sordu cocuk. Ah hayir , bir kez daha embesil demek istemiyorum.
" Sen! hemen ayaga kalk ve burada ne yaptiginizi acikla ? " Ben daha hic bir soyleneni ciddiye almazken Kate birden ayaga kalkti, bu benimle birlikte diger iki adamida sasirtmisti.
" Bi-biz se-sey " sesi oldukca urkek , kisik ve aglamakli cikiyordu. Sanki bazi seyleri istemeden yapmis , ya da yaptiktan sonra buyuk bir pismanlik duymus gibi.
" Sen ney! Siz ikiniz ,kendinizi zeki mi zannediyorsunuz? Hadi ama! Soylemesenizde olur, durum aslinda gayet acik. Kurallara karsi gelip ders saatlerinde yiyisecek bir yer bulmussunuz goya. Ya da buldugunuzu zannetmissiniz."
" Aynen oyle Bob. Fakat bu ikisi bir seyi hesaba katmamis. Artik her kati kontrol ediyoruz zavallilar. Duydunuz mu! " Ikiside hic nefes almadan konusuyordu. Resmen birilerinin ceza alacak olmasi onlar icin eglenceli bir durumdu. Benim icinse cekilmez. Bu yuzden hemen ayaga kalkip Kate in biraz uzaginda durdum.
" Demek oyle. Iste bunu gercekten bilmiyorduk. Peki acaba yarin da kontrol var mi ? " Ciliz cocuk Bob' a firsat vermeden hemen lafa atladi.
" Hayir her gun yok malesef. " Bunu soyledikten sonra hata yaptiginin farkina vararak kaslarini catti, sonra da Bob 'dan karnina gelen yumrukla gercekten yanlis yaptigini anladi ve derin bir nefes aldi. Bob ise bu sirada ona donmus, burnundan soluyor ve gercekten sinirli konusuyordu.