2. Leleplezett titok

678 39 0
                                    

- Sajnálom őfelsége, de nem! - Ismétlem meg magam a héten már nyolcadjára, pedig ez csak az első hetem vége

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

- Sajnálom őfelsége, de nem! - Ismétlem meg magam a héten már nyolcadjára, pedig ez csak az első hetem vége. A mi szeretett uralkodónk pedig ideérkezésem másnapja óta állandóan csak két dolgot kérdezget tőlem. Történetesen, hogy "Milyen a szemed a kötés alatt? Megnézhetem?", én pedig mindig ugyanazt válaszolom. Sose akartam, hogy idegenek lássák és különben is élvezem, hogy beszél hozzám, pedig szörnyen fáj, de élvezem. A hangja simogatja a szívemet, pedig azzal egy időben késeket is döf belé.

- Gonosz vagy Karl! Annyira nem lehet rossz! - Méltatlankodik az uralkodó, én pedig elmosolyodok, fogalmam sincs a szoba melyik részén van, mert a munkámat figyelem, de olyan aranyos, mikor ilyen kisfiúsan beszél, olyan ártatlan és szeretni való.

Jól van Karl, szedd össze magad, nem nevezheted szeretni valónak a királyod. Hirtelen érzem, hogy lazul a kötés a szemem körül, ami azonnal visszaránt a valóságba, de reagálni sincs időm, mert azonnal megfordítanak a kis széken és leszedik a szememet takaró ruhaanyagot. Kitágult pupillákkal bámulok őfelségére, akinek tátva maradt a szája, kínosan érzem magam és igyekszem elfordítani a tekintetem, vagy egy mosolyt felerőltetni az arcomra.

- Ezért nem akartam megmutatni, őfelsége. - Hajtom le a fejem, félek most mi lesz, ha valahol megtudták eddig mindig elkergettek, de én nem akarok innen elmenni, szeretem ezt a helyet. Már lélekben felkészültem a legrosszabbra, mikor őfelsége az állam alá nyúlt és felemelte a fejemet, arcom azonnal paprika piros lett, a karjaim libabőrösek. Ma este úgy érzem mehetek gyónni.

- Ne rejtsd el! Különleges és gyönyörű! Egy ilyen kincset látnia kell a világnak! - Mosolyog rám, én pedig hálásan pislogok fel rá, ő az első, aki nem szörnynek lát, aki nem isten csapását látja ebben az eltérő szempárban, ez pedig nagyon jól esik. Végre úgy érzem, hogy valaki foglalkozik velem.

- Ahogy őfelsége parancsolja. - Válaszolok mosolyogva, tekintetem le nem véve az arcáról, arról a gyönyörű arcról, ami folyton az elmémben lebeg. Hosszú percekig csak nézzük egymást, mikor is az uralkodó arca elvörösödik és elenged, majd távolabb lép.

- Folytasd a munkád, Karl. - Fordul el, én pedig visszafordulok a kis asztalhoz, rámarkolva a ruhaanyagra a mellkasomon, körülbelül a szívem tájéka felett.

Olyan gyorsan kalapál a szívem, hogy ha ennél gyorsabb lenne, már kiugrana a helyéről. Magam lenyugtatása végett igyekszem elterelni a gondolataim és a munkára koncentrálni, ami igen csak bonyolult, de valahogy sikerül és így épségben megúszom a napot, az estémet meg a kápolnában tett kiruccanással kezdem. A gyóntató fülkében ülök és az atya szavainak megfelelően éppen nekikezdek a kis beszámolómnak.

- Bűnös vágyak kerítettek hatalmukba, atyám. - Kezdek bele, akkor is, ha nem egyszerű. Miért olyan nehéz erről beszélni?

- Isten megbocsájtja a vétkeid, ha megbánást tanúsítasz és ellenállsz a kísértésnek. - Na, ebben egy hiba van, én egy cseppet sem bánom, az ellenállás az még csak-csak, de a bűnbánás az más dolog. - Mondd hát gyermekem mi a problémád? - Cseng a pap kedves hangja.

- Szerelmes vagyok. - Suttogom, most először hangot adva annak az érzelemnek, ami azóta bennem forrong, hogy a hét második napján beléptem Habsburg Ulrick szobájába és tekintetem az uralkodóra emeltem. Akkor még nem tudtam mi ez, de mostanra már biztos vagyok benne, hogy beleszerettem.

- Amíg ez nem a testi örömök utáni vágyat jelenti, nincs vele probléma. - Válaszol a pap értetlenül, én pedig úgy döntök, hogy nem kell tudnia a részleteket, még csak az kellene, hogy még egy papot magam ellen fordítsak, így eljátszom, hogy meglepett a válasza.

- Valóban? - Kérdezek vissza kíváncsian és hitetlenkedve.

- Valóban, de ha nyugodtabbnak érzed tőle a lelked feloldozlak a bűnöd alól. - Magyarázza, majd elkezdi sorolni az imákat, amiket el kell mondanom és elköszön. Kisétálok a templomba és elmondom az imáimat, majd visszatérek a kastélyba, hogy folytassam a rutinomat.

Az eset óta két teljes hét eltelt, azalatt megszoktam, hogyan rejtsem el, hogy milyen érzelmeket vált ki belőlem őfelsége jelenléte, ahogy azt is, hogy az uralkodó, mindig nekem önti ki a lelkét. Így nem lepett meg, hogy most a hét közepén, mikor épp a levelek közt ülök, benyit őfelsége és leveti magát a heverőre, elég morcosnak néz ki.

- Most mi nyomja a lelkét, őfelsége? - Kérdezem és teszem le a lúdtollat, amivel megjelölöm a fontosabb leveleket.

- Több dolog. - Kezd bele, majd komolyan felém néz, de mikor meglát elfordul, ilyet nem szokott csinálni. Kíváncsian pislogok rá, amióta megdicsérte a szemem, nem hordom a szemkötőt, így viszont sokkal jobban és alaposabban látom őt, ami nem biztos hogy jó dolog. - Először is, már megint ezek a birodalmi ügyek, idegesítő, hogy a nagybátyám nem tud semmit elintézni nélkülem. - Elmosolyodok, ez egy visszatérő probléma őfelségénél.

- Ne aggódjon uram, egyszer majd csak megjavul a császár. - Mondom biztatóan mosolyogva, mire furcsa szemekkel fordul felém, feláll a heverőről és elém sétál, így nem tudok, nem felnézni rá.

- Másodszor. - Nagyot nyelek, csak nem velem van a baj? Valamit rosszul csináltam? - Kérnék tőled valamit Karl. - Megnyugszom, szóval, nincs baj.

- Bármit őfelsége. - Mosolyodok el megint, neki bármit megtennék, az uralkodó ajkai, mintha mosolyra húzódtak volna, de még mindig komoly marad.

- Ha kettesben vagyunk felejtsd el ezt az őfelségemezést, meg a magázó hangnemet. Beszélj velem úgy, mint a barátaiddal! - Adja ki a parancsot.

- Szóval a barátomnak tartod magad? - Csúszik ki a számon, mire az uralkodó szélesen elmosolyodik és biccent. - Akkor rendben van, menni fog. - Mosolyodok el én is. Őfelsége viszont megint megkomolyodik.

- Oh, és mielőtt elfelejtem. Szólíts a nevemen! - Néz mélyen a szemembe.

- Na, de... - Kezdek bele ijedten, de a tekintete megállít. - Rendben. - Adom meg magam.

- Rendben? - Hajol közelebb az arcomhoz, a szívem gyorsabban ver, mint valaha, izzadok, akár a versenylovak és szerintem remegek is.

- Rendben... U... - A férfi ajkai mosolyra húzódnak, ahogy még közelebb hajol hozzám. - Rendben, Ulrick. - Mondom ki gyorsan, és fogalmam sincs miért, de lehunyom a szemem. Hirtelen az ujja érintését érzem az orromon, amitől szó szerint mindenem bizseregni kezd, mikor pedig kinyitom a szemem, már rendes távolságban van tőlem.

- Na, látod nem volt olyan nehéz. - Vigyorog rám.

- Ilyet soha többé ne csinálj! A szívrohamot hoztad rám, azt hittem meg akarsz ölni. - Nézek rá morcosan, de mintha pont az ellenkezőjét váltottam volna ki annak, amit el akartam érni.

- Végre! - Értetlenül nézek rá, nem értem ez mit akar jelenteni. - Végre tudunk rendesen beszélgetni. - Mosolyog rám, én pedig kuncogni kezdek, olyan aranyos ilyenkor.

- Úgy lesz. Most viszont te beszélj! Meséld el mivel idegesített fel már megint a nagybátyád. - Nézek rá komolyan, majd végighallgatom a szép hosszúra nyúlt meséjét.

A császár írnokaWo Geschichten leben. Entdecke jetzt