Geçmiş bazen en büyük intiharımızdır.Ya da düşmanımız.Kaçmak istesekte kurtulamadığımız kör noktamızdır.Bazıları için güzel mutlu anılara ait olan geçmiş kelimesi bazı insanlar için ise anlaşılmaz ,karanlık bir odadır.Korkuyla geri dönülmek istenmeyen ,kurtulduğu için her gün dua edilen bir noktadır.Faziletin de geçmişi şuan karşısındaydı elleri titrerken dudakları kurumuştu.Adımları koşar adım uzaklaşmak isterken içindeki yaralı küçük çocuk ise kalmak savaşmak için direniyordu adeta.
İki adım attı adam .Yutkundu Fazilet .
-Fazilet Hanım uzun zaman oldu ha ' dedi .Yüzüne tükürmemek için kendini zor tutuyordu Fazilet .-Bunca zaman sonra ne işin var senin burada .Ne istiyorsun Allah ın belası ' dedi.
-Korkak Fazilet gitmiş güçlü mü oldun sen bakıyım ' dedi .
-Defol git buradan bir daha da karşıma çıkma ' dedi .Yerdeki poşetleri alıp arkasını döndü .
-Kızım Hazan da senin gibi mi düşünür yoksa ' dedi .Fazilet bir kez daha titredi ne yapacağını bilemedi bir kaç saniye daha sonra elindeki poşetleri yeniden yere atıp adamın üzerine yürüdüi
-Sen ne saçmalıyorsun bilmiyorum ama kızlarımdan uzak duracaksın.Hele bir dene hele bir yakınlarında görüyüm seni geçmişte yarım kalan işimi tamamlarım ' dedi fazilet.Adamın gözleri karardı .Faziletin bogazından tutup arabaya yasladı.
-Bir daha söyle bakıyım naparsın ' dedi.Fazilet ellerinden kurtulmak istese de beceremiyordu .
-Kendine gel Fazilet hanım ve şuna iyi alış bundan sonra beni çokca göreceksin ' diyerek ellerini çekti üzerinden .Fazilet sıkılan boğazını tutup öksürürken Allah belanı versin ' diye bağırdı .Aldırış etmeden arabasına binip uzaklaştı adam.Fazilet yere çöküp tekrarlıyordu sürekli
-Allah belanı versin..
****
1 saatir hiç bir şeye konsantre olamıyordu işlere.Akşama buluşacakmış bir adamla diye içi içine yiyordu .
Korumalıydı onu evet evet sonuçta korumak amacıyla engeleyecekti .Başka bir sebebi yoktu değil mi .Hızla kalkarak Hazan ın odasına geçti .Hazan bir hışımla içeri giren Yağıza baktı kaşlarını kaldırarak.
-Evet ' dedi . Sözcükleri toparlayamadı Yağız ne dese diye düşündü .Hazan sezmiş gibi durumu
-Bir şey söylemeyecekseniz izninizle kalkayım ben ' dedi eline çantasını alarak.
-Nereye bu saatte ' dedi.
-Akşam için randevum var hazırlanmam gerekiyor ' dedi.
-Ne randevusu ' dedi bir an Yağız.Bu hali Hazan ı güldürmüştü.Aleni kıskandıgını belli ediyordu Yağız.Ve fazlasıyla hoşuna gitmişti bu Hazan ın .
-Patron olarak mı soruyorsun bu soruyu yoksa ? dedi ve cümlesini tamamlamadı Hazan, tepkisini ölçtü Yağız ın.
-Tabi ki de patron olarak.Kusura bakma ama akşama mesai yapmamız gerekiyor ' dedi.
-Ne mesaisi ya diye homurdandı Hazan.
-Finansı kontrol etmemiz gerekiyor ve kozmetik reklamını ayarlamamız gerekiyor ' dedi.Hazan ın cevabını beklemeden hızla çıktı odadan ve derin bir nefes aldı .Bir bahane bulduguna sevindi gülümseyerek odasına girdi.
-Tabi kesin şirket içindir ' diye güldü Hazan.Yağız la aralarındaki buzlar hafiflemiş gibi hissediyordu Hazan.Sanki yavaş yavaş eskiye döneceklermiş gibi hissediyordu ve bu onu mutlu ediyordu .Birden cep aynasını çıkartıp eline yüzüne baktı .Saçlarının dağılmış oldugunu fark etti .Düzeltmek için lavaboya ilerledi.