Hoofdstuk 1

55 1 2
                                    

Hoi, hier ben ik weer met een nieuw verhaal van mij

veel plezier

xxxxx likepercyjackson

................................................................................................................................................................

Het koninkrijk van Nieuw Rome rustte tussen heuvels. Het was een rustige plek om te wonen.

Hun leger was fenomenaal. Elke vijand die ze tegenkwamen was verslagen.
Hun onverschrokken leider, Jupiter, was geliefd bij zijn mensen en gevreesd door andere koninkrijken.
Maar Jupiter zou van zijn troon stappen als zijn zoon, Jason, binnen een maand achttien zou worden.
Hij zou dan de adviseur van zijn zoon zijn, net zoals zijn vader dat was, totdat hij er vertrouwen in had dat Jason het koninkrijk kon regeren.
Het enige probleem was dat Jason niet over het koninkrijk wilde regeren. Hij wilde niet verpesten wat zijn familie had geschapen, tientallen jaren van vrede.
Bovendien drukte zijn vader hem onder druk om te trouwen. Waar hij zich ook niet klaar voor voelde.
In de wet van het koninkrijk hoefde hij niet te trouwen toen hij de troon besteeg, maar hij moest op zijn twintigste verjaardag trouwen.
Al deze gedachten renden door zijn hoofd terwijl hij door de straten van het koninkrijk liep.
Hij was natuurlijk in vermomming, hij had de bewakers en niemand nodig om hem te verdringen terwijl hij zijn hoofd opruimde.
Maar hij hield van rondlopen door het koninkrijk. Het liet hem uit zijn gevangenis en hij kreeg te zien hoe normaal het leven was. Hij hield ervan. Hij kon zich voorstellen dat hij in een huisje aan de rand van het koninkrijk woonde, maar dichtbij genoeg om in de drukke straten te komen om te werken en voedsel te halen.
Hij glimlachte en zei hallo tegen degenen die hem hallo zeiden. Maar meestal ging iedereen gewoon door hun normale dag.
Jason liep nog wat rond, eindelijk zijn hoofd opruimend.
Maar toen zag hij iets dat hij nog nooit eerder had gezien.
Een man, die meel over zijn kleren had; vermoedde de bakker, Jason, schreeuwde tegen een jong meisje, misschien zijn leeftijd.
"Ga weg van jou!" Schreeuwde de man.
"Please! Ik heb gewoon werk nodig! 'Ze smeekte de man.
"Ga weg hier!" Hij sloeg de deur in haar gezicht dicht.
De schouders van het meisje zakten in elkaar en ze wreef over haar slapen. Ze mompelde iets terwijl ze wegliep.
Vlak voor Jason's ogen begon de plek te roken. Al snel raakte de man weg. Zijn kleren waren verbrand en zijn plaats stond binnen enkele minuten in brand.
De man zag het meisje van tevoren en schreeuwde: "Heks! Dat meisje is een heks! "
De ogen van het meisje werden groter in angst en begonnen weg te rennen.
Jason volgde en vroeg zich af of het haar schuld was. Hij keek haar vanaf de verte aan terwijl bewakers haar inhaalden en haar vastpakten.
"Please! Hij liegt! Ik heb niets gedaan! 'Riep ze.
Een van de bewakers keek naar zijn vrienden alsof hij haar geloofde.
Maar de andere twee begonnen haar weg te slepen. Het meisje snikte hysterisch.
"Ik ben daar alleen maar naar op zoek gegaan!" Snikte ze. "Ik heb het niet gedaan."
Jason volgde een beetje meer van een afstand totdat ze haar naar het midden van het dorpsplein brachten.
Jason herinnerde zich de wet. Als er hekserij werd uitgevoerd met bewijs, moest de persoon die het had gedaan, worden verbrand.
Maar hij kon in haar smekende ogen zien dat ze het niet deed, en als ze dat deed, wilde ze dat niet.
Jason rende naar het stadsplein waar ze zich aan het voorbereiden waren om haar vast te binden aan de paal die daar stond.
"Stop!" Zei Jason, terwijl hij het podium opliep. "Hou op! Ze heeft het niet gedaan. 'Hij keek naar de bewakers.
De bewakers keken naar de verborgen prins.
'Dit is niets voor jou.' Een van de bewakers zei.
"Ze heeft het niet gedaan. De bakker heeft zijn oven iets te hoog achtergelaten. Ik zag het hele ding. "Jason was vol vertrouwen in zijn leugen. Hij wist niet waarom hij haar beschermde. Hij had gewoon het gevoel dat hij moest.
"Waarom verdedig je een bedelaar?" Vroeg een bewaker.
"Omdat ze niets deed."
Geen van de wachters leek hem te geloven.
'Volgens orders van de prins, zeg ik, laat haar vrij.' Hij beval. Hij veegde het vizier weg dat hij het litteken op zijn lip verstopte, het heldere weggeven dat hij de prins was.
De bewakers lieten het meisje meteen gaan en bogen in zijn aanwezigheid.
Het meisje keek hem geschokt aan.
'Het spijt ons majesteit.' Een van de bewakers verontschuldigde zich.
Jason negeerde hem en keek naar het meisje. Hij gaf haar de hand om te nemen. "Ben je oke?"
Ze knikte, haar mond nog steeds open in shock. Ze pakte zijn hand en stond op.
"Ik hoor dat je een baan nodig hebt. Ik kan je er een in het paleis geven. 'Hij glimlachte zacht naar haar.
"R-echt?" Vroeg ze.
"Ja. Ik kan er een vinden. 'Jason zei het haar. "Ik zal je naar het kasteel begeleiden."
"T-dank u majesteit."
Jason glimlachte een beetje. "Noem me maar Jason. En hoe heet jij?"
"P-Piper." Ze antwoordde.
"Leuk je kennis te maken met Piper. Ik zal je het kasteel laten zien. 'Hij begon haar naar zijn huis te leiden.

Jason x Piper Kingdom AUWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu