Ik lig in bed en staar naar het plafond. Het is 6 uur 's ochtends en ik heb de hele nacht niet kunnen slapen. Ik moest de hele tijd denken aan Kady, mama, papa en Louis. Waarom ik de hele tijd aan Louis denk is voor mij ook nog een groot mysterie.
Ik besluit om op te staan en me klaar te maken.
Als ik uit het raam van mijn kamer kijk zie ik Louis praten met een andere jongen. Ze lijken vrij veel op elkaar. Ik doe het raam een klein stukje open zodat ik mee kan luisteren. Het lijkt een heel serieus gesprek te zijn. Ik hou mijn oor bij het raam en probeer mee te luisteren.
'Thom, ik ben oud genoeg om voor mezelf te zorgen en wat er in het verleden is gebeurd is nu klaar en over' hoor ik Louis zeggen.
Waarschijnlijk is Thom de tweelingbroer van Louis. Maar wat is er in het verleden gebeurt waar veel mensen op dit internaat zo moeilijk over doen?Als mijn eerste les weer begint zit ik naast Britt. Ze is druk bezig met de opdrachten maken. Zodra ik haar vertel wat ik heb gehoord kijkt ze meteen op.
'Britt weet je iets dat ik niet weet?' vraag ik haar.
'Je bent wel erg nieuwschierig meid.'
'Ja sorry, ben ik altijd al geweest.'
Britt moet lachen en antwoord dan op mijn vraag. 'Louis en Thom hun ouders hebben een auto ongeluk gehad. Ze zijn allebei overleden. Vooral Louis had het heel erg moeilijk ermee. Hij had zo'n goede band met zijn ouders. Hij heeft in die tijd veel nare dromen gehad en Thom en hij woonde bij zijn oom en tante met wie Louis totaal niet overweg kon.
Hij heeft een jaar na het ongeluk van zijn ouders zelfmoord proberen te plegen door een overdosis aan slaappillen. Thom heeft het net op tijd doorgehad en heeft hem zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gebracht. Hij is er weer boven opgekomen en sindsdien is hij enorm veranderd. Hij nam iedere avond, letterlijk iedere avond, minstens 1 meisje naar huis. Zijn oom en tante hebben toen besloten om Louis naar een internaat te sturen.'Mijn mond valt open als ik het verhaal heb gehoord. 'Wat heftig, dus Louis en Thom zijn ook uit elkaar gehaald?'
Britt knikt naar me. 'Het voordeel voor hun is alleen dat Thom en zijn oom en tante heel dichtbij wonen en Thom zoekt Louis vaak in het geheim op omdat er geen mensen van buiten zomaar het internaat in mogen, alleen bij uitzonderingen.'Ik lig in bed maar kan niet slapen. De hele tijd denk ik aan het verhaal van Britt en hoe erg het voor Louis en Thom moet zijn geweest. En dan ben ik morgen ook nog eens jarig. Leuk, een verjaardag zonder mijn tweelingzus. Not.
JE LEEST
The One (Voltooid)
Novela JuvenilKayleigh en Kady zijn tweelingzussen. Ze lijken totaal niet op elkaar maar ze hebben een super goede band. Als hun ouders in een scheiding liggen en Kayleigh daar heel erg mee zit doet ze iets wat haar ouders niet tolereren. Kayleigh word naar een i...