26 juli 2018
Tack för frågorna, Drygbrud.
Man får liksom tid att fundera över sitt liv.
Favoritavsnitt av en favoritserie?
Favoritavsnitt är svårt, det finns många bra. Men ett av mina favoritavsnitt av Wallander (älskar Wallander) är Sorgfågeln.Bucket list
• Överleva till höstenFavoritoutfit
1. En färgglad kjol i grönt, rosa, lila, blått, brunt och rött och någon snygg blus, gärna indisk, samt ett par fina leggings. Gult och orange gillar jag också att ha på mig. 2. Mörka kläder, gärna svart/grått/mörkblått. Föredrar kjol/klänning.Föredrar 5-15 grader, regn/duggregn, för då kan jag ha fleecetröja/munkjacka, mössa och regnjacka, samt lätta promenadskor. Och poncho/sjal!
Turn ons
Har svårt att svara på det. Bra humor, kanske? Och att personen i fråga är en god lyssnare.Turn offs
Eh... sådana här frågor är svåra, men respektlöshet är en stark turn off.Vad är du taggad inför just nu?
Att sova. Samt att jag och la familia ska åka tåg till Prag om några veckor. Vi åker först tåg från Estocolmo till Berlin och sover sedan där en natt, sedan åker vi vidare till Prag och stannar där några dagar. Jag älskar att åka tåg, och det här blir en ny upplevelse för mig.Hur är du gällande förlåtande och långsinthet?
Jag glömmer inte saker folk har gjort och är väldigt långsint, egentligen. Fast det bottnar sig antagligen mer i att jag är rätt självisk som person och är fokuserad på att jag ska bli förstådd och få rätt när jag har det.Beskriv ditt drömhem.
Åh, det måste finnas en fönsternisch, en ganska stor så att man kan sitta och läsa/skriva/bara chilla och titta ut genom fönstret. Bor helst i lägenhet (inte lika mycket jobb, lol samt att jag inte är hustypen). Balkong, gärna flera. Många filtar i sängen som är ganska stor, så att jag kan lägga mig raklång även på bredden. Massa gosedjur, såklart. Bra läge väderstrecksmässigt, nära till kommunikationer, nära vattnet. Helst ett par våningar upp i alla fall. Ett kylskåp där jag kan bestämma hur jag vill ha det, och ett skafferi, allt med grejer jag gillar. Myntate måste jag ha också. Bra belysning är viktigt, dimmers kanske. Ja, och sådana där slingor med små lampor som man kan trä över en bokhylla eller någonting, sådana vill jag ha. Gott om mysiga platser att chilla på är alltid bra, fåtöljer/soffor/hängmattor etc. Mina kusiner hyr en lägenhet om somrarna, och ägarna har en hängmatta inomhus vilket är superkul, då man både kan använda det som komfortredskap och gunga (fast för vissa kan det vara samma sak). Jag vill också ha ett bibliotek där jag kan förvara böcker och saker jag skrivit, och där man kan sitta och läsa i någon skön fåtölj/soffa. I biblioteket kan det också finnas ett skrivbord, en arbetsplats där jag kan skriva och så, och fönster med härlig utsikt. Skulle gärna ha utsikt över tunnelbana/bussar/spårvagnar etc. Tycker det är mysigt.Finns det något land du inte vet var det är?
Det beror på hur exakt man måste vara. Men jag har hyfsade geografikunskaper.Fanns det någon udda regel du behövde följa som yngre?
Tror inte det.Berätta något om alkohol.
Har aldrig druckit det (förutom en liten klunk när farmor av misstag gav mig det istället för läsk), och vill aldrig dricka det. Så var det med det.Safe space
Min säng, mitt rum.Shout out
till alla som känner sig ensamma och tomma och ledsna och har svårt att ta sig ur sängenHöstens val
Kaos. Lite surt att jag inte får rösta (fyller 18 i december). Är inte superengagerad politiskt men visst vet jag vad jag skulle rösta på.
YOU ARE READING
Älskade ord
RandomÄlskade ord, älskade vänner. En bok om mina tankar. Väldigt random ibland.