Jepp, mer sådant här. Om Lo och Sebastian den här gången. Vet inte om jag ska göra en egen bok av Dagarna innan (som den här berättelsen heter) här på Wattpad. Det skulle bli en novell i sådana fall, i sex delar. Får fundera på saken. Någon som skulle vilja läsa det? //Wowyita
***
4 dagar innan
"Jag gör slut." Orden kommer för snabbt, halkar liksom på hans tunga och faller platta till min telefonlur där jag står i hallen och stirrar på min spegelbild. Det låter inte som om han inte riktigt menar det han säger. Rösten darrar lätt. "Det blir lättare för oss då."
"Vadå lättare?" Jag vänder mig bort från spegeln och börjar gå i cirklar i vardagsrummet, som jag gör när jag blir nervös och orolig.
"Jag älskar dig men jag kan inte ha ett förhållande just nu", babblar han på. Det är inte likt honom. Och det är någonting med rösten som inte stämmer. "Och du är väl trött på mig, det är lika bra att du hittar någon annan som förtjänar dig. Jag vill inte dra ner dig i skiten. Jag älskar dig men jag orkar inte träffas nu, jag måste få vara ifred."
Många deprimerade stöter ifrån sig närstående. Jag vet inte hur många trådar på forum jag har läst om just det. Och det här är inte första gången Sebastian säger såhär.
Älskling, tänker jag. Älskade, underbara Sebbi.
"Gör inte såhär", säger jag. "Jag vet ju att..."
"Du vet ingenting om hur det är att vara jag. Jag vill inte ha kontakt just nu. Ta hand om dig, jag älskar dig."
Och sedan lägger han på.
BINABASA MO ANG
Älskade ord
RandomÄlskade ord, älskade vänner. En bok om mina tankar. Väldigt random ibland.