- De Heks
Hiermee heb je twee drankjes bij het begin van het spel. Met de ene kan je een speler doden, met de andere kan je een speler redden. Je krijgt namelijk te horen aan het eind van de nacht wie er dood gaan, maar niet waardoor. Beide drankjes zijn eenmalig te gebruiken.
Aanval: 2.
Verdediging: 0.
- De Burgerwacht
Hiermee kan je 3 keer een speler doden. Is de speler een dorpeling, pleeg je de volgende nacht zelfmoord. Je mag niet iemand neerschieten in de eerste nacht.
Aanval: 1.
Verdediging: 0.
- De Jager
Hiermee kan je nog snel een speler uitschakelen als je dood bent.
Aanval: 3.
Verdediging: 0.
- De Veteraan
Hiermee kan je 3 keer in het spel op 'alert' staan. Hierdoor val je alle spelers aan die jou bezoeken.
Aanval: 2.
Verdediging: 1 als je alert, anders 0.
- De Barbier
Hiermee kan je overdag eenmalig nog een extra speler vermoorden met je kappersmes. De persoon blijft overigens leven als het een weerwolf is. Is dit het geval, kan je ook nog een andere persoon zo aanvallen etc. Gebruik dit om bijvoorbeeld neutrale rollen te doden, en om erachter te komen of het bijv. een weerwolf is of een nar!
Aanval: 3.
Verdediging: 0.
- De Dorpsgek
Hiermee kan je een andere speler ophangen als je zelf werd opgehangen. De tweede keer dat je wordt opgehangen wordt je wel opgehangen overigens.
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
- De Vlammenwerper
Hiermee kan je elke nacht iemand met spiritus (dus niet benzine) ondergieten. Je mag dit bij maximaal 3 mensen doen. Als je de 3e hebt ondergoten, ontsteek je alle 3 de spelers. Daarna heb je geen nachtactie meer.
Aanval: 3.
Verdediging: 0.
- De Visser
Hiermee kan je elke nacht een persoon bezoeken. Een willekeurige bezoeker vang je. De volgende nacht kan je beslissen of je de persoon dood of niet. Als je aan het beslissen bent mag je niet iemand bezoeken. Je mag 3 keer iemand vermoorden. Dood je een dorpeling, mag je niemand meer vangen.
Aanval: 1.
Verdediging: 0.
JE LEEST
De Rollen
Non-FictionDe rollenlijst momenteel in WattWvW. Heb je een rollenidee, stel hem voor!