- De Tovenaar
Hiermee kan je elke nacht iemand besturen. Hiermee kies je naar welke persoon die persoon gaat. Je krijgt ook de rol van de persoon te horen.
Aanval: 0.
Verdediging: 1, tot eerste keer dat je aangevallen wordt.
- De Lijkrover
Hiermee kan je elke nacht een dode bezoeken. Je krijgt alle verdediging en ook alle immuniteiten die de persoon had, je kan ook een keer de actie ervan gebruiken, als de persoon nog acties had. Je krijgt ook te horen hoeveel acties een speler had toen de persoon doodging. Je kan niet van unieke Dorpsrollen stelen, en ook niet van dodende of Neutraal Chaos rollen.
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
- De Chaosveroorzaker
Hiermee kan je elke nacht twee personen vervloeken. Een doelwit een en een doelwit twee. Als doelwit een iets gebeurd, gebeurd exact hetzelfde bij doelwit twee! Doelwit twee krijgt verdediging: 2. Beide spelers krijgen te horen dat ze werden vervloekt.
Aanval: 0.
Verdediging: 1, tot eerste keer dat je aangevallen wordt.
- De Lastpost
Hiermee kan je elke nacht een speler uitkiezen. Alle bezoekers worden weggejaagd op de Verplaatser, Illusionist en alle moordende rollen na. Je mag dit een keer bij je eigen huis doen.
Aanval: 0.
Verdediging: 1, tot eerste keer dat je aangevallen wordt.
- De Shapeshifter
Hiermee kan je een dode slechterik uitkiezen. Vanaf dat moment kan hij/zij zijn/haar nachtacties door jou laten uitvoeren. De Shapeshifter moet die persoon laten winnen. Als je de Nar uitkiest, telt opgehangen worden ook natuurlijk. Je mag geen andere Shapeshifter of een Neutraal Goedaardig rol uitkiezen.
Aanval: 0.
Verdediging: 1, totdat je een slechterik hebt uitgekozen.Het doel van Neutraal Kwaadaardig is om te overleven en het dorp te laten verliezen! Op de Shapeshifter na.
JE LEEST
De Rollen
Non-FictionDe rollenlijst momenteel in WattWvW. Heb je een rollenidee, stel hem voor!