- De Dokter
Hiermee kan je elke nacht iemand genezen. Dit geeft ze verdediging: 2. Je mag jezelf maximaal 1 keer genezen.
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
- De Beschermer
Hiermee kan je elke nacht iemand beschermen. Dit geeft ze verdediging: 2. Je mag niet twee keer in 3 nachten tijd dezelfde persoon beschermen (geldt ook voor jezelf). Een bescherming duurt 2 nachten. Je mag maximaal 2 beschermingen tegelijk open hebben staan.
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
- De Bodyguard
Hiermee kan je elke nacht iemand beschermen. Dit geeft ze verdediging: 2. Als je iemand beschermt die aangevallen wordt, gaan jij en de aanvaller dood met een aanval van 2. Je hebt ook een kogelvrij vest. Die geeft je verdediging: 1 en is eenmalig te gebruiken.
Aanval: 2.
Verdediging: 0.
- De Kanaliseerder
Hiermee kan je elke nacht twee mensen kiezen. Die kunnen hun rollen niet op elkaar gebruiken voor drie nachten. Je kan ook ipv zo'n bescherming neerzetten er eentje weghalen. Dit kost wel een nacht. Je mag maximaal 1 keer jezelf en een andere speler doorgeven. Je mag nooit twee keer dezelfde speler doorgeven in dezelfde nacht. (Je kan dus een Pyromaan die mensen wil verbranden bijvoorbeeld niet stoppen).
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
- De Ridder
Hiermee kan je elke nacht iemand beschermen. Je valt een willekeurige bezoeker van die persoon aan. De beschermde persoon heeft verdediging: 2. Je kan jezelf niet beschermen.
Aanval: 1.
Verdediging: 0.
- De Vallenzetter
Hiermee kan je een val bouwen en een val zetten. Eerst bouw je een val, dit kost een nacht. Vervolgens kan je hem zetten. Als iemand de persoon met de val bezoekt, wordt hij/zij aangevallen als het een aanvallend iets was en anders wordt de val alleen gesloopt. Als de val nog heel is en je hebt hem niet net geplaatst kan je hem ook weghalen. Een ronde dat de val eruit is bouw je ook automatisch weer.
Aanval: 2.
Verdediging: 0.
- De Agent
Hiermee kan je elke nacht patrouilleren bij een persoon. Alle bezoekers worden de volgende nacht in een cel in het politiebureau gestopt. Ze kunnen dan niks doen. De persoon die je beschermt heeft verdediging: 1.
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
- De Wegjager
Hiermee kan je elke nacht iemand bezoeken. Een van de bezoekers stuur je weg. Wie? Dat wordt op deze manier bepaald. +1 heeft de meeste kans. Mensen in dezelfde categorie worden willekeurig gekozen.
+1 Burgerwacht
+2 Dorp Dodend (niet Burgerwacht), Weerwolf Dodend en Neutraal Dodend.
+3 Weerwolf Helpend en Neutraal Kwaadaardig.
+4 Neutraal Raar en Neutraal Chaos.
+5 Dorp Onderzoekend, Weerwolf Verwarrend (niet Illusionist) en Neutraal Goedaardig.
+6 Dorp Helpend (niet Verplaatser).
+7 Verplaatser en Illusionist.
+8 Dorp Krachtig (niet de Cipier) en Dorp Beschermend.
De Cipier kan natuurlijk niet weggestuurd worden, want je kan het doelwit van de Cipier immers niet bezoeken.
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
JE LEEST
De Rollen
Non-FictionDe rollenlijst momenteel in WattWvW. Heb je een rollenidee, stel hem voor!