- De Ziener
Deze krijgt de eerste nacht 1 zicht. Hiermee kan je achter de exacte rol van een speler komen. Elke derde nacht krijg je er eentje bij.
- De Sheriff
Hiermee kan je elke nacht iemand bekijken. Je krijgt te weten of de persoon weerwolf (niet de alfa), of een andere slechte rol is. (Uitzonderingen komen voor, kijk bij de andere slechte rollen)
- De Onderzoeker
Hiermee kan je elke nacht iemand bekijken. Je krijgt een resultaat, en de speler is een van die rollen. (Zie Onderzoeker resultaten voor deze resultaten)
- De Uitkijk
Hiermee kan je elke nacht iemand bekijken. Je krijgt de namen van alle bezoekers.
- De Verbinder
Hiermee kan je elke nacht iemand noemen. Je krijgt te horen of de persoon kan winnen met de vorige persoon die je noemde.
- Het Onschuldige meisje
Hiermee krijg je bij het begin te horen hoeveel weerwolven er zijn. Elke nacht kan je het nummer van een weerwolf noemen, bijvoorbeeld '1'. Je krijgt dan een letter die in de naam van weerwolf 1 zit. Je mag elke weerwolf maximaal 2 keer noemen. Als een weerwolf dood is en je probeert die te kiezen, krijg je dat te horen aan het eind van de nacht dat je probeerde te kiezen. Als er geen wolf meer over is om te kiezen (je hebt ze allemaal 2 keer gekozen) mag je een dorp onderzoekend rol naar keuze kiezen. Dit mag overigens niet onschuldig meisje zijn.
- De Alwetende
Deze krijgt elke oneven nacht 3 namen. Minstens een ervan is weerwolf of neutraal (niet neutraal goedaardig). Elke even nacht ontvangt de alwetende 2 namen. Hiervan is er minstens een dorp of neutraal goedaardig.
- De Volger
Hiermee kan je elke nacht bekijken. Je krijgt te horen wie die persoon bezocht.
- De Spion
Hiermee krijg je elke nacht te horen wie door de weerwolven bezocht zijn. Zijn alle weerwolven dood, krijg je dit te horen, en kan je een dorp onderzoekend rol naar keuze uitkiezen maar niet spion.Alle Dorp Onderzoekend rollen hebben:
Aanval: 0.
Verdediging: 0.
JE LEEST
De Rollen
ספרות לא בדיוניתDe rollenlijst momenteel in WattWvW. Heb je een rollenidee, stel hem voor!