Harmadik fejezet

878 49 0
                                    

A taxi elhajt, én pedig a bőröndöm mellett állok, és csak a kis házikót nézem. Annyira megváltozott az évek alatt, de mégis emlékszem minden egyes helyre.

A kis fehér kapun bemegyek, és a zöldellő füvet bámulom. Sóhajtok egyet, majd előszedem a kulcsot. Benyitok a régi, kopott faajtón, ami nyikorogva nyílik ki. Odabent doh és levendula illata terjeng. Körbenézek, és halvány mosolyra húzódik a szám, mikor megpillantom az egyik nagy, bekeretezett képet. A nappaliban van, az ódon, bézs kandalló fölött.

Másoknak ez csak egy régi, elhagyatott épület, de számomra ez a nagyszüleim szerelmi fészke. A bekeretezett képen a nagymamám látható, egy hosszú, hófehér, csupa csipke ruhában, és csipkés kezével a nagypapámat öleli. Ő inget, zakót és nadrágot visel. Mindketten mosolyognak, és egymás szemeibe néznek.

A tekintetemet tovább viszem a nappali többi berendezési tárgyain, és csak ámulok. Minden ugyanúgy van hagyva, mint mikor itt élet uralkodott napi rendszerességgel.

Kipakolok, és átgondolom, hogy mi mindent kell még beszereznem az ittlétemhez. Nem tervezek sokáig maradni, de ez majd az itteni élettől függ. Ha izgalmas, akkor maradok.

A konyhába megyek, ahol szabályosan feltépem a hűtőt valami étel kósza reményében, de csalódnom kell. Semmi sincs benne, így egy fáradt sóhaj kíséretében indulok a boltba.
A kis utcákat figyelem, miközben beszállok az autóba. Egyik téglaházat követi a másik, zöld pázsit után zöld pázsit.

Meglepő, hogy itt mennyivel másabb az élet és a környezet. Sehol egy hangos autó vagy buli.
Megpillantok egy közeli kisboltot, így hirtelen lefékezek. Észre sem veszem, de neki koccanok valaminek. Azonnal kinézek a visszapillantó tükrön, és meglátom, hogy egy hatalmas karcolást ejtettem egy másik autón. A sötétben nagyon nem látom, de kirajzolódik egy Range Rover körvonala.

- Bassza már meg! – kilátok fel idegesen, és a homlokomra tapasztom a tenyeremet. Nem okozhatok ekkora kárt, már rögvest az első estémen. Nekem nincs ennyi pénzem egy ilyen milliárdos autó javíttatására! Egyre hisztérikusabb állapotba kerülök, és ide-oda mászkálok az autók mellett.

A Range Rover lámpái megvillanak, és felcsendül a kinyitásának jellegzetes hangja. Megperdülök, hogy szembe kerüljek az autó tulajdonosával, és a következő pillanatban eltátom a számat.

Better than you // Hood // BefejezettOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz