We Are BBB!!

1.6K 117 11
                                    

Akhirnya semua elemental BBB telah membuat kemunculan pertama mereka sebagai BBB.

Mereka telah mengeluarkan lagu yang bertajuk 'Best' yang teranspirasi daripada ucapan popular Boboiboy iaitu Terbaik sebagai lagu utama mini album mereka yang bernama 'The Begining'.

Best MV menjadi tontonan ketiga terpantas hampir memecahkan rekod BTS DNA.

Selepas tiga hari Best MV dikeluarkan ramai orang bertanya "Adakah mereka semua ni kembar?" Itulah yang soalan yang bermain difikiran orang ramai.

Dan sekarang watak utama kita sedang berada di bilik menunggu mereka untuk melakukan psrsembahan pertama mereka.

"Takut la jom balik."Thorn berkata dengan gementar.Gempa memandang dia dan berkata.

"Jangan takut Thorn bukan kamu saja yang gementar kami pun gementar sebab ini kali pertama kita dan Jin pun pernah cakap kat kita yang dia pun gementar saat kali pertama dia melakukan debut."kata Gempa membuatkan Thorn berasa tak lagi confidence.

"Haih cuba kau tengok Blaze dia walaupun gementar dia cuba untuk bertenang dengan meminta bantuan Ice,Taufan dia dari tadi meyakinkan diri dia untuk tidak gementar dengan mengacau Halilintar dan Solar dia tu walaupun nampak je tenang dengan keswagdan dia tapi di dalam dia juga gementar untuk melakukan persembahan ni."kata Gempa dengan matangnya.Thorn memandang semua elemental BBB.

"Baiklah Thorn akan yakin yang Thorn... tidak! kita akan berjaya!"Thorn berkata kepada Gempa sehingga Gempa berasa terharu dengan Thorn.

"BBB selepas ini giliran kamu semua."kata salah seorang staff.

"Baiklah semua berkumpul!"Gempa menyuruh mereka semua untuk berkumpul.Elemental yang lain datang kearahnya.

"Ingat jangan lupa tentang jurulatih KH dan kak Kyuna ajarkan kepada kita."Gempa berkata dengan suara yang jelas.Mereka semua menganguk.

"Semua hasil titik peluh kita takkan disia-siakan."Gempa berkata dengan semangat.Halilintar yang malas nak dengar ucapan Gempa yang panjang lebar pun berkata.

"Who we are!!"terus Halilintar menjerit.

"BBB!!"semua elemental melaungkan nama kumpulan mereka kecuali Gempa kerana Halilintar memotong ucapannya.

"Ish kau ni kenapa potong ayat aku?"tanya Gempa dengan muka tak puas hati kepada Halilintar.

"Kerana kau akan mulakan ucapan lagenda kau berjam-jam tu."kata Halilintar membuatkan elemental yang lain ketawa.

"Fine!"jawab Gempa dengan muka muram.

"Apa yang kita tunggu lagi mari kita pergi!"jerit Taufan.

"Jom!"sahut Blaze.

Sewaktu keluar daripada bilik menunggu BTS datang memberikan kata-kata semangat kepada BBB.

"Semoga berjaya."ucap RapMon.

"Betul tu semoga berjaya."kata V sambil melambai kearah Taufan.Taufan yang diberi lambaian oleh V cuma menutup muka daripada melihat roommate peliknya itu.

"BBB figthing!!"jerit J-Hope.

Selepas itu BBB mula pergi dan sampai diatas pentas.Mereka ternampak Ochobot yang menyamar sebagai mainan di tangan Yaya,Ying,Gopal dan Papazola ditempat duduk penonton.Itu membuatkan mereka tersenyum dengan kehadiran kawan-kawan mereka yang datang dari jauh.

Persembahan mereka dimulakan dengan nyanyian Gempa yang merdu seiras dengan nyanyian Jin.

Kemudian Blaze dan Thorn masuk dan nyanyikan bahagian mereka.Selepas itu masuk pula bahagian rap sampingan iaitu Ice.

Taufan pula yang menyanyi selepas Ice.Gempa sebagai vokal kedua kemudian Thorn dan Blaze masuk bernyanyi sekali.

Mereka terus nyanyi sehingga masuk bahagian rap utama iaitu Solar dan Halilintar.

Blaze masuk semula untuk menyanyikan bahagian vokal dan seterusnya.

Kehebatan nyanyian tak terkecuali dengan tarian mereka yang memukau seluruh penonton begitu juga dengan idol k-pop yang ada disitu termasuk BTS.

Persembahan mereka berterusan hingga lagu tersebut habis dimainkan.BBB menamatkan lagu mereka dengan penuh bersemangat.

Penonton bersorak dan bertepuk tangan kearah BBB,kawan-kawan Boboiboy juga oh dan Gempa ada ternampak Fang dihujung tempat duduk penonton sambil tersenyum kearahnya.Gempa pun membalas senyumanya.

Dibelakang pentas...

"Wah hebatlah Boboiboy."kata Gopal tetapi disebabkan Boboiboy sudah berpecah tujuh hanya Gempa,Taufan dan Blaze yang menjawab terima kasih.

"Korang ni memang terbaik la."kata Yaya.Taufan pun menjawab.

"Mana ada Yaya biasa-biasa je."jawabnya.

"Betul apa Yaya cakap tu korang semua memang terbaik."kata Ying.BBB hanya tersenyum dengan segala pujian yang diberi oleh kawan-kawan mereka.

"Walaupun korang berpecah tujuh tapi korang tetaplah Boboiboy yang kitaorang kenal."kata Ochobot yang berada didepan Gempa.

"Ala-ala ayat."Solar memeluk Ochobot dan menggosok(menyekeh) kepala Ochobot.

"Oh ya tadi aku ada nampak Fang tapi tak dak pun dekat sini."kata Gempa.Mereka semua memandang Gempa.

"Fang?"

"Haah tadi aku ada juga."kata Blaze.

"Mungkin dia tahu yang kita lagi popular daripada dia."Solar mengatakan dengan gayanya.

"Siapa cakap yang kau lagi popular daripada aku."datanglah rambut landak- eh silap Fang kearah mereka semua.

"Fang!"

"Aik bukan ke kau ada misi dengan Kapten Kaizo."kata Gopal yang memakan aiskrim bersama Thorn dan Ice.

"Wey nak juga!"Blaze pergi kearah Thorn.

"Sebenarnya aku dah minta kebenaran abang aku untuk melihat korang dan selama korang tak dak untuk melakukan misi TAPOPS aku yang ambil tugas korang bersama abang aku."Fang berkata sambil memeluk tubuh.

"Wah terima kasih banyak la Fang kerana tolong ambil alih misi kami semasa kami tiada."ucap Taufan.

"Hn."senyum Halilintar.

"Hahahahaha nampaknya anak murid kebenaran sudah besar rupanya."datang Papazola bersama Cattus dibahunya.

"Cikgu Papa!"

"Dah makin famous anak murid kebenaran ni."

"Mana ada cikgu Papa kami dapat buat semua ni berkat cikgu Papa,kawan-kawan dan senior kami."jawab Thorn.

"Bercakap tentang senior korang dimana diorang cikgu Papa nak wifie dengan diorang dan dapatkan tandangan diorang untuk dinda tersayangku itu."Mereka semua tahu yang Mamazilla meminati BTS.

"Hah tu pun diorang."tunjuk Halilintar.BTS datang kearah mereka.

"Anyeonghaseyo."sapa BTS.

"Wahh ini Legit not Fufu."kata Gopal dengan perkataan yang author masih pelajari.

"Korang perkenalkan ini kawan-kawan kitaorang yang ni Ying dan Yaya,yang tu Gopal,yang tak berapa popular tu Fang-"

"Woyy!!"

"Dan yang ni cikgu kitorang dulu Papazola."Solar memperkenalkan kawan-kawan kecuali Ochobot yang menyamar sebagai mainan diatas tangan Yaya kerana mereka perlu merahsiakan keberadaan Ochobot daripada mereka dan begitu juga dengan Cattus nanti mereka berasa pelik pulak ada ke kucing berwarna hijau.

"Hah hai hello can I wifie with you all."tanya Papazola dengan bahasa inggeris dia.

"Sure why not."jawab RapMon yang tak pasti apa maksud wifie.

Mata Jin terpandang kearah Yaya dan Ying dan mereka membuat contact eye dan tabiat Jin pun mula terjadi iaitu Jin mengenyit atau Wink kearah Yaya dan Ying.Mereka berdua apa lagi malu-malu kucing la jawabnya.

Kemudian mereka berborak-borak dan berlawak bersama kerana Jungkook termakan biskut yang Yaya bawa dan perkara yang sama berlaku kepadanya.

Jangan lupa Vote dan komen (^_^)

BBB or BTS?Where stories live. Discover now