"Gempa!!"jerit Jin.
Ahli BTS lain yang mendengar jeritan Jin.Pergi ke halaman dorm mereka.
"Apahal-apahal!!"kata Hoseok panik kerana dari tadi tidak menjumpai polar bear dia aka Ice.
"Eh jap ni kan jam kuasa Gempa?"kata Taehyung yang melihat jam kuasa Gempa berada ditangan Jin.
"Ya dan korang perlu tengok ni!"Jin menunjukkan rakaman Gempa tadi kepada mereka.
Mereka terkejut kerana rakaman itu menunjukkan BBB tersedut masuk ke dalam suatu portal.
"Jadi sekarang kita nak buat apa?"kata Jungkook dengan tangan terketar sebab kehilangan Blaze.
"Kita akan hubungi Ochobot dan minta bantuan daripada kawan-kawan mereka."jawab Namjoon sambil memegang bahu Jungkook.
"I want my Thornie hiks!"Jimin menangis sambil memeluk bantal busuk Thorn(?).
"Dah-dah Jin hyung hubungi Ochobot sekarang."arah Yoongi kepada Jin.Jin pun menghubungi Ochobot.
Kemudian terpancar hologram Ochobot di jam kuasa Gempa.
"Hah ada Boboi-Eh! BTS? Kenapa korang hubungi aku ni dan mana Gempa dan yang lain-lain?"tanya Ochobot.
"Ochobot mereka tersedut masuk ke dalam satu portal asing ni dan Gempa buat rakaman yang kata kami perlu hubungi kau dan kawan-kawan dia yang lain!"Ochobot terkejut dengan kata-kata Jin itu.
"Baiklah aku akan hubungi yang lain.Korang tunggu disitu."kata Ochobot kemudian hubungan pun putus.
"Gempa..."lirih Jin.Yoongi hanya menggosok belakang Jin untuk menenangkan dia.
Tak lama kemudian satu portal pun muncul mengeluarkan Ochobot,Gopal,Yaya,Ying dan Fang di halaman dorm BTS & BBB.
"Apa yang berlaku?"tanya Yaya mewakili kawan-kawan BBB yang lain.
"Mereka tersedut dalam satu portal ni lepas tu Gempa buat rakaman tentang kejadian tadi."Namjoon memberikan jam kuasa Gempa kepada Yaya.Mereka pun melihat rakaman yang dibuat oleh Gempa.
"Aku dah minta tolong Komander dan Laksamana untuk bantu kita mencari Gempa dan yang lain."kata Fang.
"Boboiboy..."lirih Gopal kerana walaupun Boboiboy dah berpecah tujuh tapi BBB tetap kawan baik yang dia kenali sebagai Boboiboy.
"Mana Cikgu Papa Ochobot?"tanya Ying kerana dia tak melihat Papazola datang sekali bersama mereka.
"Dia kata tak boleh ikut sebab nak jaga anak dia."jawab Ochobot.
"Macam tu pula."kata Gopal.
"Jadi kita nak buat apa sekarang?"tanya Jimin yang masih memeluk bantal busuk Thorn dan dalam sekelip mata dia dah pakai baju tidur seperti rupa Chimmy.
"Entah la yang kau ni dah kenapa pakai baju tidur ni?"tanya Ochobot.
"I really miss my Thornie huwarrgghhh!!"Jimin kembali menangis sambil memeluk bantal busuk Thorn.
"Erkkk..."BTS,Geng BBB be like Face palm.
Kemudian satu panggilan berbunyi di jam kuasa Yaya.Dia pun menyahut panggilan itu.
"Ya Komander Kokochi."kata Yaya selepas melihat panggilan itu daripada Kokochi.
"Korang kami dapat kesan jam kuasa BBB bukan lagi berada di galaksi ini!"kata Kokochi.
"Maksud Komander?"tanya Gopal.
"Mereka berada dekat Dimensi Lain!!!"
"HAHHH!!!!!"kata-kata Kokochi membuatkan mereka terkejut berjemaah.
YOU ARE READING
BBB or BTS?
De TodoApa akan jadi kalau semua Elemental Boboiboy handal dalam menyanyi menyebabkan mereka ditarik ke dalam dunia industri muzik dan ditambah lagi mereka bekerja dalam agensi yang sama dengan kumpulan K-pop terkenal iaitu BTS. Cover Book by @yjhlove- . ...