Story Time adalah cerita kecil yang menceritakan kehidupan seharian dua partner BBB & BTS di Dorm mereka.
5:00 Pagi
"Hoamm baru pukul lima... baik mandi dulu."Gempa bangun dari tempat tidurnya dan pergi mandi.
Selang beberapa minit Jin pula bangun.
"Engghh... Eh Gempa dah bangun ke? Baik aku pakai bilik mandi dekat bilik Suga dan Hali sebelum diorang bangun."Jin dengan pantas pergi masuk ke dalam bilik mandi di bilik Suga dan Halilintar.
5:30 Pagi
"Weh Gempa sarapan hari ni nak masak apa?"tanya Jin kepada Gempa.Mereka sedang memikirkan menu sarapan mereka hari ini.
"Hmmm... apakata kalau buat Nasi lemak je la untuk diorang tu."kata Gempa.Jin memandang dia.
"Nasi lemak? Bunyi macam berlemak je."kata Jin.
"Dah nama dia macam tu habis kau nak letak nama apa? Nasi vitamin boleh jadi juga.."kata Gempa yang dah mula memasak.
"Ala tanya je pun."Jin pun membantu Gempa.
6:30 Pagi
"Okay sarapan dah siap kau pergi bangunkan diorang aku nak pergi kemas ruang tamu dan dapur kejap."kata Jin lalu pergi.Gempa naik keatas dan masuk ke dalam bilik Suga dan Halilintar.
"Weh Hali cepat bangun sarapan.."Gempa kejutkan Halilintar kemudian dia pun bangun tapi dalam keadaan mamai.
"Hoammm....."Halilintar menguap dengan lebarnya sehingga nyamuk yang lalu didepan mulutnya jatuh mati sia sia.
"Ishh kau ni mulut dah bau serupa loji najis dah pergi mandi cepat."kata Gempa kemudian dia pergi ke katil Suga untuk kejutkan dia.
"Wahai Snow White Swag tak sedar diri bangunlah anda dari mimpi menjijikkan anda!"Gempa kejutkan Suga macam kejutkan batu sebab orangnya tak bangun-bangun.
"Tak bangun lagi ke dia tu?"tanya Halilintar yang lepas habis mandi.
"Tak apa aku ada plan biar je dia tu tidur."kata Gempa sambil membuat evil smile.Halilintar pun ikut join evil smile.
6:46 Pagi
Gempa pergi ke bilik Taufan dan V.Sampai saja sana dia ternampak yang Taufan dah terjaga.
"Aikk awal bangun kau ni dan asal dengan mata kau tu dah serupa panda aku tengok?"kata Gempa.Taufan memandang Gempa.
"Kau tahu tak seksanya aku jadi roommate dia ni!"kata Taufan dengan muka terseksa.
"Kenapa?"
"Setiap malam waktu dia tengah tidur dia selalu menjerit tak tentu pasal lepas tu gelak macam orang gila lepas tu berceloteh bahasa alien dia sampai aku tak boleh tidur! Apa dosa aku sampai dapat roommate macam ni Gempa! Bagitahu aku Gempa! Bagitahu!"jelas Taufan sambil memegang bahu Gempa dan mengoncangkannya dengan laju.
"Aa..aa..aa..aa..aa dah Taufan pening kepala aku."Gempa memegang kepalanya yang pening akibat goncangan yang diberi oleh Taufan.
"Dah kau pergi mandi lepas tu turun bawah makan sarapan."kata Gempa sambil keluar dari bilik itu.
8:30 Pagi
Semua BBB dah bangun cuma tinggal ahli BTS kecuali Jin yang liat untuk bangun tidur.
"Mana ahli aku yang lain Gempa?"tanya Jin.Gempa membisikkan sesuatu kepada Jin membuatkan dia tersenyum jahat.
"Okay aku faham."Jin mengikut Gempa,Blaze,Thorn,Solar dan Halilintar.
Setiap seorang dah ada pembesar suara kemudian...
"WOYYY BANGUN DORM TERBAKAR!!! DORM TERBAKAR!!!"
Pakat terdengar bunyi kelam kabut dekat atas sana.Bunyi itu membuatkan Ice dan Taufan yang tidur di meja makan juga terkejut dan lari litar pukang sana sini.
Kemudian turun Jimin dengan muka panik.
"HUAARRGGHHH DORM TERBAKAR TOLONG SESIAPA SAVE ME!!!"jerit Jimin sambil berlari sana sini.
"AMBIL BARANG KORANG YANG PALING BERHARGA THIS DORM IS ON FIREEE!!!"terdengar jeritan RapMon diatas.
"ARRGGHHH!!!"riuh sekampung Dorm tu dibuatnya sampai Ice dan Taufan yang kembali dengan hos air ditangan mereka menyembur air ke semua orang di dalam Dorm itu bahkan Kak Kyuna dan Jurulatih KH yang datang ke Dorm mereka untuk berjumpa BBB pun terkena tempias.
"KYAAAHHH!!"jerit Kak Kyuna.
"WOI APASAL KORANG SEMBUR AIR KAT KITAORANG NI!!!"jerit Jurulatih KH.
"DORM TERBAKAR LA DERR!!"datang Jungkook dengan muka paling panik kemudian lari macam orang gila.
Kekecohan ini berterusan selama dua jam setengah...
10:30 Pagi
Telinga Gempa,Halilintar,Blaze,Thorn,Solar dan Jin dah lama memerah sebab kena tarik dengan Kak Kyuna.
"Kau ni Jin dah tahu diri kau tu dah tua nak terikut sangat perangai budak-budak ni dah kenapa!!"marah Kyuna membuat membuatkan yang lain berasa takut dengan kegarangan Kyuna.Btw umur Kyuna sama dengan Jin tapi muda sikit sebab tu diorang tak berani jawab.
Difikiran mereka,mereka lebih sanggup dimarahi oleh Bang pd berbanding Kyuna.
"Korang pula dah kenapa jerit meroyan bagai cuba bawa bertenang tadi tak pasal pasal tadi bomba,polis,ambulan datang sebab ada orang yang telefon diorang!!"marah Kyuna kemudian memandang muka V sebab dia yang telefon bomba,polis dan ambulan bagai.
"Dan kau!!"Kyuna menunjukkan Jurulatih KH.
"Aku?!"
"Ya kau!! Disebabkan kau juga yang ajak aku datang ke sini tak pasal pasal baju aku dah basah lepas tu nak menjawab dekat bomba,polis dan ambulan tadi!!!"marah Kyuna.Jurulatih KH dah berpeluh walaupun Kyuna muda dua tahun daripada dia tapi dia tetap garang macam singa mengamuk tertelan mikrofon.
"Dah la malas aku nak melayan korang!!"Kyuna keluar dari Dorm tu.
"Ni korang semua punya pasal la!!"kata Jurulatih KH.
"Asal kitaorang pula salahkan diorang ni!"kata Suga sambil menunjukkan Gempa,Halilintar,Blaze,Thorn,Solar dan Jin.
"Mianhae ni semua salah Gempa sebab rancang semua ni tapi salah korang juga kenapa tak bangun bangun bila orang bangunkan korang!"kata Gempa.
"Dah dah sampai bila pun tak habis semua ni baik korang pergi pujuk Kak korang tu dulu sebelum jadi lagi teruk."kata Jurulatih KH.BBB dan BTS pandang sesama sendiri.
"Operasi Memujuk Kyuna Noona dimulakan!!"kata Jungkook.
"Baik!!"semua pakat kelam kabut.
"Haih naik gila aku dengan korang ni."kata Jurulatih KH sambil menepuk dahinya.
Pada akhirnya BBB dan BTS bersusah payah untuk memujuk Kyuna.
To Be Contineud
.
.
.
.
Omake
ONCE: First nak cerita tentang kehidupan seharian Gempa & Jin tapi kenapa jadi kekecohan dipagi hari ni! Tak apa la abaikan jangan lupa vote dan komen! *ternampak Kyuna* Kak Kyuna baik tak ni?
Kyuna: I'm feeling just fine...
ONCE: Errr... Okay jangan lupa vote dan komen bye!!
Kyuna: I'm fine...
YOU ARE READING
BBB or BTS?
RastgeleApa akan jadi kalau semua Elemental Boboiboy handal dalam menyanyi menyebabkan mereka ditarik ke dalam dunia industri muzik dan ditambah lagi mereka bekerja dalam agensi yang sama dengan kumpulan K-pop terkenal iaitu BTS. Cover Book by @yjhlove- . ...