Kapitel 4

1.2K 48 6
                                    

Kvällen närmade sig och Theo hade åkt iväg för att köpa pizzor till oss alla. Jag och Elliott gick ner till köket där Kendra stod och dukade. Vi hjälpte henne med det sista och satte oss sedan ner i väntan på Theo och maten. Vi behövde inte vänta länge på honom. Han delade snabbt ut pizzorna och vi började äta.
"Hur länge stannar du på landet, Elliott?" frågade Kendra.
"Jag vet inte riktigt, men jag stannar nog i några veckor" svarade Elliott och ryckte på axlarna. Jag log.
"Kommer du dit?" frågade jag Theo.
"Jag tror det, vi snackade om det idag. Men asså om jag får så gärna" svarade han glatt. Jag nickade.
"Åker du ner direkt med oss andra då?" frågade jag. Theo nickade.
"Vadå med oss andra? Vi ska inte åka ner på fredag, Kiara" protesterade Elliott. Jag suckade ljudligt.
"Jo, Elliott. Jag tänker inte gå på den där festen" mumlade jag. Elliott nickade.
"Vi har pratat om det här" sa Elliott och vände bort blicken från mig.
"Nej, vi har inte pratat om detta. Du har sagt att du ska följa med på fredag. Jag vill inte gå på den där festen, du vet att..." utbrast jag, men blev avbruten.
"Sluta tjafsa nu, Kiara" muttrade Elliott.
"Förlåt att jag lägger mig i, men Elliott, låt henne prata klart åtminstone" sa Theo plötsligt. Allas blickar vändes mot honom. Kendra slutade sig lägga i mina och Elliotts gräl för länge sedan, hon insåg att det inte var någon ide. Detsamma gällde med mamma och pappa, men uppenbarligen hade Theo en del kvar att lära. Däremot tyckte jag att det var lite gulligt att han la sig i, även om det inte var nödvändigt.
"Ursäkta? Vem tror du att du är?" fnös Elliott. Jag suckade mot honom.
"Ursäkta? Vem tror du att du är? Bete dig" svarade Theo.
"Tro inte att du kan komma in i den här familjen och bossa. Herregud, du har varit här i tre dagar" fnös Elliott fram medan han krossade sönder min önskan om att han och Theo skulle komma överens.
"Sluta" muttrade jag.

Ett tjockt lager av tystnad la sig över oss. Alla åt upp sina pizzor under tystnad innan vi skildes åt. Jag och Elliott gick in till mitt rum och Kendra och Theo gick in till Kendras rum.

"Visst, vi går på festen. På ett villkor" sa jag när jag låg i Elliotts famn i min säng. Elliott vände huvudet mot mig och nickade.
"Att du blir sams med Theo. Han kommer också vara på landet i sommar och vi alla fyra kommer umgås och vara med mina och Kendras vänner där. Det är inte kul om ni inte kan hålla sams" sa jag med en allvarlig ton. Elliott himlade med ögonen men nickade till slut.
"Deal" sa Elliott och pussade mig mjukt på pannan. Jag log.

Senare den kvällen när Elliott redan hade somnat i min säng gick jag upp för att borsta tänderna och göra mig i ordning. Jag gick in till badrummet och borstade tänderna för att sedan tvätta bort sminket. Medan jag stod och sköljde ansiktet så öppnades dörren och jag skrek till av förvåning. Jag lyfte huvudet från handfatet och vattnet och sminket rann ner för mitt ansikte. I dörröppningen stod Theo. Hans förvånade ansiktsuttryck förändrades långsamt till ett lagom retsamt uttryck. Ett skratt slank ur hans mun och jag himlade med ögonen medan jag ryckte åt mig en handduk och torkade av ansiktet.
"Sorry, jag trodde det var ledigt" sa Theo och skulle precis vända sig om för att gå ut. Jag såg att han höll sin tandborste i handen så jag antog att han skulle borsta tänderna.
"Det är lugnt, du kan stanna" sa jag och flyttade mig åt sidan så att han skulle få plats bredvid mig vid handfatet.

"Tack för att du stod upp för mig vid middagen, men gör inte så igen" sa jag efter några sekunder tystnad medan jag klickade ut hudlotion i ansiktet. Theo stannade upp i vad han gjorde och la ner tandborsten, som han precis fyllt med tandkräm, på handfatet.
"Han ska inte behandla dig sådär, Kiara" sa Theo med en allvarlig ton.
"Snälla, lägg dig inte i" bad jag med en suck. Theo skakade på huvudet.
"Jag kan inte inte lägga mig i. Så som han behandlar dig ska man inte behandla sin flickvän" fortsatte Theo propsa. Jag suckade återigen innan jag började gå mot dörren med grund i att jag dels hade slut på kontringar mot Theo och dels var klar inne på toaletten. Precis vid dörröppningen vände jag mig om mot Theo som följde mig med sin blick.
"Godnatt" sa jag och log svagt. Jag försvann innan han hann svara.

Inne i mitt rum stängde jag dörren efter mig och tog ett djupt andetag. Elliott lyfte huvudet från huvudkudden och gav mig en frågande blick. Jag viftade bort det innan jag la mig ner bredvid honom i sängen.
"Godnatt, baby" sa Elliott och kysste mig så fort jag hade lagt mig ner. Jag log mot honom.
"Godnatt" sa jag mjukt.

Elliott vände sig om så att han låg med ryggen mot mig och jag flyttade upp blicken i taket. Mina tankar började snurra som vanligt. Elliott behandlade mig faktiskt inte så dåligt som Theo påstod. Och Theo hade ingenting med saken att göra.

•••
Någon som vet vad som har hänt med AmbassadorsSE ?? De skulle presentera vinnarna av Årets bok 2017 den 1 augusti, men har ej gjort det samt svarar inte på dm..

Kommentera vad ni tycker om boken!
Puss & kram <3

03:27 förlåt, min systerOnde histórias criam vida. Descubra agora