Chapter 8: Charity Event

3.7K 299 54
                                    

William Walter

Besoknya saya sudah rancang mahu cari perempuan untuk temankan saya pergi charity event next friday night tapi saya takut mumy marah pula tu perempuan. Kalau mumy marah tu bukan alang-alang. Depan-depan tetamu pun dia radu saja tu. Rose dulu pernah kena sekali masa mula-mula dia ikut mumy pergi charity event. Rose terlanggar pelayan yang membawa wine kolesi terhad. Sana juga mumy marah dia dan suruh dia ganti rugi sebab harga wine tu kira mahal juga ba. Menangis-nangis dia telefon saya masa tu. Nasib saya di rumah. Saya terus pergi tu event dan bawa Rose balik. Tu wine saya kali double bayaran dia sebab gara-gara wine dia kena kasih malu. Kesian betul saya tengok dia masa tu. Saya marah mumy pada keesokkan harinya. Saya bilang sama mumy kalau dia marah lagi Rose depan orang ramai jangan harap saya akan sumbang satu sen pun untuk semua charity event anjuran dia.

Tidak sedar hari jumaat sudah dan malangnya satu perempuan pun saya belum jumpa. Saya betul-betul sibuk tahap dewa tu minggu. Mumy pula awal pagi datang rumah ingatkan saya dan sempat dia suruh Rose pakai baju yang sudah dia belikan.

Tengahari saya suruh driver saya jemput Rose di terowong dia. Oleh kerana saya tidak dapat perempuan untuk dibawa bersama ke charity event, saya buat keputusan untuk tinggal di rumah saja ne malam. Saya perlu balik sebelum mumy bawa Rose jalan. Saya mesti kasih ingat Rose supaya rahsiakan hal penceraian kami.

Tepat jam 6.00 pm saya sampai rumah dan saya sangat terkejut dengan penampilan baru Rose. Kenapa juga mumy belikan dia baju tidak cukup kain ne? Tidak pernah bah mumy belikan dia baju begini seksi. Biasanya kalau mumy minta Rose temankan dia, dia akan belikan baju yang sopan dan tidak terdedah sana sini.

 Biasanya kalau mumy minta Rose temankan dia, dia akan belikan baju yang sopan dan tidak terdedah sana sini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

** Rose with blue dress

Pitpit... Hon berbunyi dari luar. Saya tengok mumy sudah ready datang jemput Rose. Patutlah awal dia bersiap. Lupa pula. Mumy mana suka menunggu. Rose memang memahami perangai mumy sudah. Rose sudah berdiri dan jalan keluar. Kenapa seksi dan cantik betul dia ne malam. Jantung saya makin laju bila Rose makin dekat dengan saya. Shit.. Cara dia berjalan pun macam model saja atau dia sengaja mahu goda saya ne? Kalau betul saya memang tergoda sekarang. Kenapa lemah betul iman saya ne? Dia tidak patut pergi majlis tu guna baju begitu. Saya sudah tidak senang hati. Lagi mengejutkan bila Rose sudah melimpasi saya tanpa melihat saya dan belakang dia terdedah sampai paras pinggang. Hanya tali halus berbentuk X menghiasi belakang dia. Damit.. Mumy sudah melampau. Badan Rose bukan untuk ditayang sama orang lain. Saya tidak boleh berdiam diri. Cepat-cepat saya tahan Rose dan suruh dia masuk balik dalam rumah.

"Kau masuk dalam dulu. Nanti kau ikut saya pergi tu majlis."

"Nanti mumy marah ba. Kau sendiri lah jalan nanti."

"Masuk sekarang. Jangan lawan cakap saya."

Rose masuk juga tapi mulut dia membebel. Hahaha.. Ada ku kisah. Sorry saya akan lepaskan kau pergi dengan baju seperti itu. Saya pergi tempat mumy.

Ex Wife Mr. W the BillionaireWhere stories live. Discover now