Rose Angle
Sampai saja di rumah William, saya kena suruh masuk dalam bilik di tingkat bawah. Bodyguard 4 orang tadi dan Aunty Ina yang iring saya masuk. Saya tanya Aunty Ina kenapa saya kena masuk disini.
"Maafkan saya, Madam. Ini arahan dari Tuan William. Madam tidak dibenarkan meninggalkan bilik ini mulai sekarang. Madam rehat dulu. Sekejap lagi saya akan hantar makanan untuk Madam."
"Bukan salah aunty juga. William yang suruhkan. Bila William balik suruh dia jumpa saya."
"Baik madam. Saya keluar dulu."
Saya letak barang saya. Saya tidak sangka William sanggup kurung saya dalam ini bilik. Masa mahu tukar baju, saya teringat dengan lelaki tadi yang letak barang dalam poket saya masa dalam lift di hospital. Cepat-cepat saya check poket saya. Aik.. Telefon Bimbit pula ne. Saya tekan dan keluar lah gambar muka seorang lelaki dan mulutnya muncung kehadapan macam mulut itik saja. Bikin terkejut ba sebab besar betul tu gambar muka lelaki. Cepat-cepat saya buang tu HP. Jangan-jangan orang yang bagi saya ne gila kali.
Saya ambil balik HP yang saya buang tadi di atas lantai. Saya perhatikan betul-betul tu gambar balik. Macam pernah jumpa. Saya fikir lagi. Aik.. Macam Henry. Oh my god.. Betul-betul Hendry lah ne sebab ada lesung pipit dia kan sebelah kanan. Tiba-tiba tu telefon berbunyi. Bikin terkejut lagi saja bah. Nasib ini kali saya tidak buang. Hehehe..
"Hello my beauty Rose.. How are you?"
Mulut manis. Sah ini mesti Hendry tapi saya mesti tanya juga siapa dia supaya saya tidak salah orang.
"Umm.. Fine. Siapa ne?"
"I'm Mathew or my glamour name Hendry. Do you forget me already beautiful Rose?"
"Eh.. Bukan.. Cuma terkejut dan tidak sangka kau pula yang dalam lift tadi. Kenapa kau bagi saya HP ne?"
"Just in case you lonely or missing me. Hehehe.."
"Hahaha.. So funny Hendry. No use you give me this phone ok."
"Glad to hear you laugh. My beautiful Rose, I know till now you still struggle to run away from your husband, right? Why don't you let me help you this time?"
"Kau betul-betul mahu tolong saya? Macam mana kau tahu masa saya dengan husband saya?"
"Anggap saja saya ne guardian angel you. Hehehe.. Sekarang kau rehat dulu ok. Besok saya call lagi."
Rasa macam mimpi saja Hendry mahu tolong saya. Kami jumpa baru berapa kali tapi kenapa dia sanggup tolong saya kan? Saya simpan HP Henry di bawah bantal supaya tidak kedapatan nanti. Masa saya baring-baring, William masuk dalam bilik. Muka dia ada lebam dan kesan luka di bibir dia. Cepat-cepat saya duduk. William duduk sebelah saya.
"Kenapa dengan muka kau?"
Saya cuba sentuh muka William tapi William tepis tangan saya.
"None of your business. Sekarang saya mahu kau rehat untuk sementara waktu di sini."
" Ok tapi besok boleh bawa anak saya ke sini? Saya rindu dia William."
"Donna jaga anak kau jadi tidak perlu risau. Bulan depan baru saya akan benarkan kau berjumpa dengan anak kau."
"No William. Saya cukup sihat sudah untuk jaga anak saya sendiri. Tolong lah William. Saya mahu anak saya."
Tiba-tiba pula William jadi marah. Saya hairan kenapa dia mahu marah. Saya ada hak bah sebagai seorang ibu untuk menjaga anak sendiri. William tolak saya dan naik atas badan saya.
YOU ARE READING
Ex Wife Mr. W the Billionaire
RomanceWilliam Walter pernah berkahwin dengan seorang wanita yang sangat miskin dan dia sangat mencintai wanita itu. Dia yang menjadikan wanita itu terkenal di seluruh dunia dan wanita itu juga memiliki segala-galanya. Hampir 3 tahun perkahwinan mereka har...