Když dorazili k pevnosti, byla už naprostá tma. Jen hvězdy a měsíc vrhaly světlo na zchátralou stavbu před nimi. Tauriel přejel mráz po zádech. Měla divný pocit, jakoby se ji nějaká neznámá síla snažila rozdrtit. Úzkostlivě se podívala na Legolase, který předstíral, že nic necítí a pokračoval po kamenném mostu do pevnosti. Uvnitř Dol Gulduru bylo podezřelé ticho a vzduch páchl hnilobou. Skřeti nebyli daleko. Legolas s Tauriel napnuli luky a vyčkávali. Nikdo se neobjevil a tak se vydali dál do středu pevnosti. Netušili však, že je to past.
Thranduil každým dnem netrpělivě očekával svého syna a Tauriel. Jeho obavy o něj rostly.
Co když už je mrtvý, ptal se sám sebe a pokaždé se mu hrůzou rozechvělo celé tělo. Z komnaty nevycházel. I kdyby království hrozilo nebezpečí, raději zemře, než by pohřbíval svého syna. Už se rozhodl. Dokud se Legolas nevrátí, nepřipraví svoji říši k boji.Tauriel s Legolasem opatrně našlapovali. Pevnost vypadala opuštěně, ale přesto měli oči na stopkách. Kamenné stěny byly porostlé jakýmisi šlahouny s obrovskými trny. Tauriel připadalo, jakoby se po nich natahovaly a snažily se je svázat. Byl to však pouze klam. Vzduch čím dál tím více houstl. Tauriel se sípavě nadechla. S každý nádechem jí projela plícemi pronikavá bolest. Legolas se na ni ustaraně podíval a zastavil se. Pokynula, aby pokračoval a aby mu dala ne jevo, že jí nic není.
Vstoupili na otevřenou plochu. Pomalu postupovali do středu, když v tom se vedle nich pohnul stín. Oba zbystřeli a prudce se otočili k místu, kde stín zahlédli. Než stačili vystřelit z luku, ze stínů pevnosti vystoupili dva přízraky s meči připravenými k boji. Legolas po jednom z nich vystřelil, avšak šíp jím proletěl a narazil na kamennou stěnu za ním.
„Nedají se zabít Legolasi," vykřikla v panice Tauriel. „Ano. Musíme s nimi bojovat a pokusit se z téhle proklaté pevnosti uniknout."
S těmito slovy Legolas vytáhl meč, který mu Tauriel darovala a rozeběhl se přímo proti přízrakům. Tauriel ho nestihla ani varovat, když se k němu odněkud z oblohy snesl třetí přízrak na okřídlené obludě. Stvoření podobné drakovi Legolase uchopilo do čelistí a odhodilo ho na druhou stranu plochy.
Tauriel vystrašeně vykřikla a celá rozechvělá se rozeběhla k jeho tělu, které s prudkým nárazem do zdi dopadlo na zem. Teď se příšera obrátila na ni. Tauriel vytáhla dvě dýky a se zuřivostí, která jí proudila krví, byla připravená probojovat si cestu k Legolasovi.Ahoj všichni, na začátek bych se chtěla moc omluvit za pozdní vydání tohoto příběhu. Měla jsem teď takové období, kdy jsem neměla chuť psát. Nechtěla jsem, aby se to nějak nepříznivě odrazilo v příběhu.
Co si myslíte, přežije Legolas útok té příšery?
Zvládne se Tauriel probojovat k jeho tělu?
A co Thranduil? Bude pořád sedět zavřený ve svých komnatách a ponechá Legolase a Tauriel jejich osudu?
ČTEŠ
Příběhy z Temného hvozdu
FantasiaBitva pěti armád skončila, ale náš příběh tu začíná. Poté, co krále Thranduila opustil jeho jediný syn Legolas, utrpěl král další ztrátu. Jak se s tím dokáže vyrovnat? Změnil se natolik, aby dokázal otevřít oči a vidět věci, které dlouhá léta přehlí...