Nefes'ten
Bebek kimin?
Bebek kimin?Ben buna ne cevap vereceğim şimdi?
N: ablamın.
T: ablanın?
N: evet evet, onlar yurtdışında yaşıyorlar, biz de buraya taşınınca bir görmeye geldiler bizi. Herhalde çıktılar enişte ile da Yiğit anneme kaldı, öyle değil mı anne?
E: e evet tabi öyle çıktılar.
T: adı Yiğit mı?
N: evet. Neyse, sağol çanta için.
T: biraz sevebilir mıyım?Anneme baktım, o da bana baktı. Annem Tahir'in kim olduğu bilmiyor ki.
E: tabi oğlum al.
Tahir Yiğiti kuçağına aldı, aldığı gibi Yiğit gülmeye başladı. Babasının kokusunu tanıdıysa çoçuk.
Onlara şaşkınlık içinde baktım. Karşımda şuan oğlum ve oğlumun babası var. Ama biri diğerinden habersiz.N: şey, ben alayım artık Yiğit'i uykusu gelmişdir. Gel ann— teyzecim.
Yiğit'i kuçağıma aldım.
N: iyi geceler.
T: iyi geceler sanada.Kapıyı kapattım ve derin bir nefes aldım. Bu da neydi böyle az önce? Annem bana şaşkınlık içinde bakıyordu.
E: kızım, az önce ne oldu?
N: dur anne, Yiğiti yatırayım, anlatırım sana.
E: iyi peki bekliyorum burda ben ozaman.Yukarı çıktım Yiğit ile, sonra da Yiğit'i benim yatağımda bıraktım. Üstümü değiştirdim ve oğluma baktım.
N: annecim. Birtanem benim. Sen beni özledin mı bakayım? Söyle annene. Özledin mı sen beni?
Onun yanına oturup onu öpüp kokusunu içime çektim. Ah, hayatıma anlam katan o koku. Yiğit bana gülüyordu. Az önce ona güldüğü gibi.
Niye bilmiyorum ama kafamda sürekli o an canlandırıyor. Baba ve oğul. Ama birbirinden habersiz. Aslında, Yiğit'in babasız büyümesine istemiyorum- kendimden biliyorum- ama Tahir'e güvenemiyorum. Hem söylersem sahip çıkacağı ne mana?
Güvenemem ona, o yüzden de bilmeyecek.Yiğiti biraz sevdikten sonra kuçağıma aldım ve bebek yatağısında yatırdım. Üstünü örtüm. Ve ninni söylemeye başladım.
Dandini dandini dastana
Danalar girmiş bostanaKov bostancı danayı
Yemesin lahanayı
Huuu huuu huuuDandini dandini danadan
Bir ay doğmuş anadan
Kaçınmamış yaradan
Mevla korusun nazardan
Huuu huuu huu huBiraz zaman sonra uyudu. Uyu yavrum benim, uyu. Güzel rüyalar gör birtanem.
Yavaş yavaş odadan çıktım ve aşağı indim. Salonda annem beni zaten hazır bekliyordu. Gel de şimdi her şeyi ona anlat. Derin bir nefes aldım ve onun yanına gittim.E: e kızım otur hadı. Anlat dinliyorum.
Onun yanına oturdum ve anlatmaya başladım.
N: şimdi şöyle nasıl başlasam..
E: senin çantanı getiren adam kimdi? Niye yalan söyledin çoçuk olmayan ablanın diye?
N: ya anne bir dur. Anlatacağım işte. O adam.. işte şey o adam. O adam Yiğit'in babası. O gece ki adam o.
E: kızım sen neler söylediğine farkında mısın? Nasıl Yiğit'in babası? Ay bana bir şeyler oluyor.
N: sakin ol anne. Bak şöyle oldu. Ben hastaneye gittim ya işte orda bir kadınla tanıştım tesadüfen, öyle pek iyi görünmüyordu, dertleştik falan. Meğer kadının çoçuğu olmuyormuş, defalarca denediler, tedavi oldu kaç kez ama olmuyormuş. Yazık kadıncağıza. Bende ona ben sana yardım etmeye çalışırım dedim o da kabul etti.
E: e tamam da bunun Yiğit'in babasıyla ne alakası var? Onu anlayamadım.
N: bir dur işte gelecem ben ona da. İşte hastanede işim bitince onun evine gittim analiz yaptığı tedaviler falan olduğun dosyayı alayım diye. Bir de ne göreyim, Tahir orda. Meğer kadın onun yengesi, abisinin karısı.
E: vay bak sen şu işe. Sen ondan kaçmaya çalış ama kader seni ona itiyor ha.
N: ya anne saçmalama ne kaderi? Bildiğin tesadüf işte.
E: kızım. Bana bak sen bana bak. Ben senden 27 yıl büyüğüm. Ben bu hayata çok şey gördüm. Bu kaderdir. Sen kalkıp biriyle öyle bir gece yaşayacaksın- çoçuk doğuracaksın- kalkıp taşınacaksın ve o adam yine bir şekilde karşına gelecek. Böyle tesadüf olamaz.Kader bu yavrum benim, kader.
N: ya anne yok öyle bir şey işte abartma sende.
E: iyi bir çoçuğa benziyor ama, Sinan gibi değil ha.
N: anne!
E: ya ne anne ya ne anne? O çoçuğunun sana nasıl baktığını gördüm ben.
N: unut onu unut. Benim bu hayata sadece oğlum var. Başka bir erkeğe yer yok bu hayata.
E: neden? Oğlun babasız mı büyüsün? Bunu mı istiyorsun sen?
N: hayır tabiki. Ama ben erkeklere güvenmiyorum.
E: sırf Sinan bir şerefsizlik yaptı diye karşına çıkan her erkeğin bunu yapacağını anlamına gelmez, Nefes.
N: anne, lütfen bu konuyu kapatalım. Canım yanıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Senden Sonra Ben
Lãng mạnBir gece'de her şey değişebilir mı? Nefes Zorlu için değişti.