Mickiewicz w Idealizmie

1.3K 236 17
                                    

• Wbrew pozorom istnieje logiczne wyjaśnienie jego niechęci do ludzi z biol-chema:

Adam miał brata, który był lekarzem i wyjechał gdzieś w głąb Rosji, mając w poważaniu rodzinkę. Z tego, co mi wiadomo, spotkał go później tylko raz.

• I w sumie miał czterech braci, nie dwóch.

Ale rozpisywanie się o śmierci jednego i wyrzeknięciu się rodziny przez drugiego było bez sensu. Za dużo wątków.

• Wiele osób bez problemu to wychwyciło, no ale niech będzie: powtarzał słowo "cholera", ponieważ prawdopodobnie na nią umarł.  

• W jakimś rozdziale kazał szanować matmę, choć jej nie umiał.

Tak naprawdę to umiał i nie mam tu na myśli precyzji dotyczącej pewnego trzynastozgłoskowca. Studiował na wydziale związanym z matmą i fizyką. Szło mu całkiem nieźle. 

• Stosunki z Krasińskim są bardzo naciągane. Niby się troszkę kumplowali, ale jak przyszło co do czego, Mickiewicz miał Zygmunta w poważaniu. Natomiast z Chopinem lubili się bardzo, choć pod koniec życia sympatia Fryderyka do wieszcza zmalała. Norwid za to próbował z nim się zaprzyjaźnić, ale coś nie wyszło.

•  Chciałam napisać coś w tym AU, ale już w Wilnie i na studiach, ale musiałabym wtedy napisać o Maryli, a później Karolinie, a wiecie, Karolina była z domu Wagner. WIĘC NIE (tak na serio to mi się nie chce, oglądanie memów to też pożyteczne zajęcie). 

kawiarenka "u gruźlika" || historyczny shitpostOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz