Şimdi gelelim benim ve daha nicelerinin nefret ettiği konuya.Artık ismini bile duymak istemiyorum şu ikisinin.Tedavisi olmayan hastalık gibi görünüyorlar bana.Sanki isimlerini söylersem sonsuza kadar yakamı bırakmayacaklarmış gibi.
Biliyorum liseye başlamanın heyecanını yaşıyorsunuz ama unutmayın ki 4 senenin sonunda sizi kapıda bekleyen bir bela var.''Yok yaa,daha çok var ona,sonra çalışırız.'' demeyin öyle olmuyor.Yaşadık gördük.Ve size bir şey itiraf edeyim ben daha 11. sınıfa kadar ygs ne lys ne tam olarak ne işe yarıyorlar bilmiyordum bile...11. sınıfın başında hocalarımız bizi sıkmaya başladı.Testler aldık sorular çözmeye başladık.Ama ne oldu biliyor musunuz?9 ve 10. sınıftan o kadar çok eksiğim vardı ki altından kalkamadım.Ayrıca ben matematik özürlüsüyüm.Ciddi anlamda tek bir soru bile yapamıyorum.Sınavda türkçeden 40 net sosyalden 38 net yapsam bana yeter diyordum.Ne oldu?Olmadı işte.Yetmedi.
Şimdi keşke bilincinde olsaydım da günü gününe çalışsaydım yatmasaydım diyorum.
Sizden ricam şu; oturup harıl harıl ders çalışın demiyorum.İlk yılınız istediğiniz gibi geçirin ama ygs-lys test kitabı alın birkaç tane onları çözün/çözmeye çalışın.Lütfen yapın bunu.Yoksa çok üzülürsünüz.
Eğitim sistemimizin ne kadar berbat olduğunu biliyoruz.Bunu da göze alın.Siz mezun olana kadar muhtemelen sistem değişecek.Sakın ha ''SINAV KALKACAK'' gibi bir şey düşünmeyin.Güya Annemlerin zamanından beri kalkacak sınav.
Sınav kalkmaz arkadaşlar bunu bir kere kafanızın bir köşesine yazın.''Sınav sistemi'' ya da bir nevi ''İsmi'' değişir.Mesela önceden Öss vardı sonra ne oldu ygs.Önceden Öss tek sınavdı.Sonra ne oldu.Ygs-lys diye iki sınava böldüler.Yani sınav kalkar diye bir düşünceye kapılmayın.Ders notlarınız yüksek olsun kim bilir birkaç sene sonra belki de önemli olan okuldaki başarı olur...bunu unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Liseye Hoşgeldiniz
Non-FictionLise televizyonda daha havalı görünüyor. ©TümHaklarıSaklıdır