YAPMAMANIZ GEREKENLER
Hep yapmanız gereken şeylerden bahsettim. Biraz da ''Yapmamanız'' gerektiğini düşündüğüm şeylerden bahsetmek istiyorum.
1)Çok Stres Yapmayın
Endişelenmenize gerek yok. Biliyorum hepiniz çok heyecanlısınız ama gerçekten korkacak bir şey yok. Tekrar üzülerek söylüyorum lise düşündüğünüz gibi bir dünya değil. Orta okulun devamı gibi düşünün. sadece mekan ve çevrenizdeki insanlar değişecek. Bu yüzden stres yapmayın.
2)Notlarınız Düşük Olmasın
İlk seneden ''Nasıl olsa daha ilk senemiz.'' diye düşünerekten notlarınızı düşük getirmeyin. En azından hepsi 50 nin üstünde olsun. Bir kere düştü mü tekrar toplamanız çok zor olur. İlk yılınız EN KOLAY yılınız olacak. Size zor görünebilir ama inanın önünüzdeki 3 yıl çok daha zor olacak. Ve ders notları ilerde üniversiteye girişte çok öenmli rol oynayabilir. Bunu da göz önünde bulundurarak notlarınızın düşük olmamasına özen gösterin.
3)Ödevlerinizi Yapmamazlık Etmeyin.
Hocaların size verdiği ödevleri mutlaka ama mutlaka yapmalısınız. Yaptığınız ödevlerden aldığınız notlar çok önemlidir inanın bana. Diyelim matematik dersiniz kötü, sınavlardan alabildiğiniz en yüksek not 20-30 (Evet lisede yapamadığınız bir dersten alabileceğiniz en yüksek not bu.) ödev en büyük kurtarıcınız olacak. Yani sınav notunuz düşükse ödevlerinizden alacağınız sözlü notları çok önemli.
4)Aşık Olmayın.
12ler genel de yaşıtlarından hayır bulamadıkları için size yöneliceklerdir. Bakınız;
-Selam Gamze.
+Ya bi gitsene ya.Soru çözüyorum şurda bas git.
-Aman iyi be kezo.
(Çocuğumuz yaşıtından ilgi göremeyince 9. sınıflardan bir kızı gözüne kestirir ve avına doğru yol alır.)
Bir insan kolay kolay pat diye aşık olamaz evet ama ilk yıldan sevgili bulma çabalarına girmeyin. Hem çok gereksiz hem de ayrılırsanız 4 yıl boyunca o insanın yüzüne bakmak zorundasınız ve bu hiç hoş bir durum değil. 12. sınıflarla ASLA ve ASLA çıkmayın. Şimdi gittiğiniz okulda üst sınıflardan birçok kişi sizinle arkadaş olmaya çalışacak. Üzgünüm ama onların amaçları çok farklı. ''Aaa, benimle konuşuyor.Sanırım benden hoşlandı.'' gibi bir şey düşünmeyin. Yok öyle bir şey. 12. sınıflar sinsidir uzak durun.
5) ... olmayın
''...'' yerine getirebileceğim birçok kelime var ama asıl söylemek istediğim ukala ve kendini beğenmiş biri olmayın. İnsanlarla dalga geçip onlara laf atmayın. Karşılık verirlerse suratınıza yumruğu yer görürsünüz.
Derslerde her soruya atlayan, her lafa karışan, dedikoducu, sinir bozucu bir tip olmayın. Çevrenizde insan kalmaz.
6)Sevgiliniz Olursa Arkadaşlarınızı Boşlamayın
Biriyle çıkarsanız en yakın arkadaşlarınızla yine aynı sıklıkla takılmaya özen gösterin. Daha önce başıma geldi. arkadaşımın sevgilisi vardı ve çocuk her tenefüs kızı yanımdan alıp bahçeye dolaşmaya çıkarıyordu. Yemin ediyorum çocuğu kızgın suya atıp boğma planları kuruyordum. Unutmayın bir gün o kişiden ayrılırsanız, o kişide gittiğine göre çevrenizde kimse kalmaz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Liseye Hoşgeldiniz
Non-FictionLise televizyonda daha havalı görünüyor. ©TümHaklarıSaklıdır