İlk Gün

11K 592 324
                                    

            

Çanta

İlk gün yanınıza bir çanta almanızı öneririm.İlk günden kitapları dağıtma ihtimalleri var. MEB in poşetleri ne kadar dandik hepimiz biliyoruz. Poşet yırtılırsa 3 çocukla bırakılıp gitmiş gibi ortada kalırsınız.

Telefon

Telefonunuzu alın yanınıza. Çok baskıcı bir okulda okumayacaksanız telefona izin verirler. Her zaman yanınızda taşıyabilirsiniz. Sadece ders aralarında sesini kısmanızı isterler. İlk günden de telefon lazım olabilir ne olur ne olmaz. Alın yanınıza.

Kıyafet

Bence serbest kıyafetle gitmeyin. Ben önermiyorum. ama isterseniz gidebilirsiniz. Bir şey diyeceklerini sanmıyorum. Ayrıca ben forma olayını çok sevdiğim için ilk gün serbest kıyafetle gelenlere gıcık olurdum :D Sonuçta ilk kez başlıyorsunuz. Yep yeni bir okul. O heyecanı yaşamak için forma da gerekli bence.

Defter

Küçük bir not defteri alın yanınıza. Bazı hocalar çok gıcık. Onların istediği tarzda defter almanız gerekebilir ya da başka önemli bir şey olur not etmeniz gerekir. Bu yüzden mutlaka bir defter ve kalem alın yanınıza.

Üst Sınıflar

Önceki bölümlerde de söylediğim gibi eğer meslek lisesine falan gitmeyecekseniz ÇÖM diye bir olay yok. Yok yani. Üst sınıflardan bu kadar çok korkmayın. Milletin başında Ygs-Lys belası var. Şahsen ben dediğim gibi hiç çömez muammelesi görmedim. Hatta bizim okuldaki 12. sınıflar o kadar abican/ablacandı ki anlatamam. Küçüklükten beri hep 12. sınıfa gelince alt sınıflarla dalga geçmenin hayalini kurardım ama olmadı,yapamadım. Hem gönlüm elvermedi hem de ciddi anlamda baskı altında olduğumdan dolayı ''Onla mı uğraşcam bee.'' diyordum. Yani üst sınıfların işi gücü yok alt sınıflara mı sataşıcak. Ha çok üzülerek söylüyorum (meslek lisesinde okuyanlar/okuyacaklar alınmasın) meslek lisesinde, okuma gibi bir düşüncesi olmayan bir çok insan olduğu için orada böyle bir durumla karşılaşabilirsiniz ama sadece orada. Ha diyelim biri bir şey dedi ya takmayın ya da geri cevap verin. Eğer ezik görünüp utanırsanız daha çok üstünüze gitmek isterler daha çok sataşırlar. Bu yüzden dediğim gibi ya takmayın ya da karşılık verin. Girl Powerınızı gösterin. Hadi bakalım. ( Ağzımı yüzümü kırdılar, hep senin yüzünden diye kapıma dayanıyormuşsunuz bir de :D fsfgfdgfdg )

İnsanlar

İlk gün herkes ‘’I am pro you are kro’’ havasında. Rahat ve güler yüzlü olun.  Mutlaka kafa dengi birini bulacaksınız. Çok somurtkan veya çekingen olursanız kimse sizinle arkadaş olmak istemez. Eğer uslu ve güler yüzlü olursanız kafa dengi arkadaşları görebilirsiniz…

Okul

Arkadaş edinseniz de edinemeseniz de okulu dolaşın. Bakın bakalım ne neredeymiş. Öğrenin.

Şimdilik bu kadar. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sormak veya söylemek istedikleriniz varsa yorum olarak veya mesaj olarak bana bildirebilirsiniz.

Liseye HoşgeldinizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin