ÖNCELİKLE BİR SONRAKİ BÖLÜMÜN ERKEKLER İÇİN TAVSİYELERDEN OLUŞAN BİR BÖLÜM OLACAĞINI SÖYLEMİŞTİM AMA NE YAZIK Kİ OTURDUM, DÜŞÜNDÜM O KONUDA YAZACAK BİR ŞEY BULAMADIM. ÜZGÜNÜM. BU KİTABI OKUYAN ERKEK ARKADAŞLAR SİZE SÖYLÜYORUM; İSTERSENİZ MESAJ ATIN, İSTERSENİZ YORUMLARDAN YAZIN, NE SORMAK İSTİYORSANIZ SORUN BEN ONA GÖRE CEVAPLAYAYIM. ÇÜNKÜ TOPARLAYIP NE YAZACAĞIMI BİLEMEDİM.
Hmm gelelim konumuza... Yurtlar... Aman Tanrım. Yetti Gari. Herkes yurtlarla ilgili soru soruyor. Ama size bir süpriz vereyim mi? Bu konu ile ilgili en ufak bir fikrim yok benim. Hiçbir şey bilmiyorum yani. Ne yapmalısınız? Nasıl bir yerdir? Nasıl bir ortamdır falan?
Yurtlar konusunda çok fazla istek alınca SIRF SİZİN İÇİN yurtta kalmış olan arkadaşlarıma tanıdıklarıma bu konuda sorular sordum ve aldığım;
-Gamze manyak mısın?
-Kanki ne alaka şimdi?
-Olum niye soruyon bunu?
-Ya bi sie.
-NE bileyim ne alaka şimdi.
-Kim demiş?
-Lan şero kırk yıldır mesaj atmadın şimdi mesaj attın sorduğun şeye bak...
gibisinden cevaplara aldırmadan hayatta kalarak size bu bölümü yazıyorum. Neyse konumuza gelelim;
Açıkcası yeni başlayanlar için yurtta kalmak ilk aylar zor gelebilirmiş. -MİŞ diyorum çünkü dediğim gibi hiçbir fikrim yok. İnsan tanımadığı insanlarla aynı odada kalınca tövbe yarabbi oluyormuş. Şimdi bir düşünsenize biriyle aynı odada kalıyosunuz, o kişi gecenin bir yarısı osuruyor. Şimdi bunu niye yazdım inanın bilmiyorum ama ben hep yurtta kalacak olsaydım bunun başıma gelmesinde korkardım ve hala bu salaklığıma gülüyorum. Kim ''Lan ben eğer yurtta kalsaydım ne olurdu acaba? Kesin birisi gece osursa gülerdim. '' diye düşünür ki? Ben düşünüyorum işte. Neyse, aileyle yediğiniz, annenizin yaptığı ev yemeklerini özlüyormuşsunuz.
Aynı odada kaldığınız kişilerle iyi anlaşmaya çalışın. Ters düşmemeye çalışın. Sonuçta aynı odada kalacaksınız. Gece yastıkla falan boğabilirler sizi. Tövbe yarabbi. Sanırım bu bölümü gece yarısı yazmamlıydım... Ciddiye almayın bu dediğimi kimse sizi boğmaya çalışmaz...yani umarım...
Uyku probleminiz olabilir. Hani diğer kişiler sürekli ses çıkarırsa ya da sürekli sağa sola dönüp dururlarsa ve bu nedenle karyola sürekli ses çıkarırsa uyuyamazsınız. Ya da farklı bir ortamda bulunduğunuz için rahat edemezsiniz ama korkmayın, zamanla alışıyormuşsunuz. Eğer karşı taraftan rahatsız oluyorsanız bunu mutlaka belirtin. Ses mi çıkarıyorlar? Sert bir dil ile uyarın. Tavrınızı belli edin ki ona göre davransınlar. Zaten zaman ilerledikçe herkes birbirinin huyunu suyunu öğrenip ona göre davranmaya başlayacak.
Yemekler kötü falan diyorlar. Sanırım gerçekten kötüymüş ama aldırmayın. Zamanla alışırsınız.
Yurt müdürünü kendi ailenizden biriymişcesine saygı duyun, sevin. - Bu söylediğimi lise müdürleri için de uygulayın- Zira bir gün işiniz düştüğünde size kıyak yapacak kişi odur.
Özel ve önemli eşyalarınızı ortalık yerlerde bırakmayın.
Yurt arkadaşlarınızla iyi anlaşın dedim ama çokta samimi olmayın. Fazla samimiyet iyi değildir. Herkesle aranızda belirli bir mesafe olsun. Herkese güvenmeyin.
Horlama...Birinin horlaması işgence gibi bir durum bence. Biliyorum çünkü abim var ve sanırsın geceleri içine bir ayı yavrusu giriyor. Bir anda içeridan *Rahurrrr* diye bir ses geliyor. Töbe bismillah sıçrıyorum yerimden. (Umarım bu bölümü abim okumaz dssdfdsf okursa da; sini çik siviyirim ibicim :)) ) Eğer odanızda horlayan biri varsa. Kafanızı gömün yastığın altına ya da öksürün bir şey yapın, ses çıkarın, uyanacak susucak ama bu çok uzun süreli bir çözüm değil. En fazla 1 buçuk dakika sonra jet hızıyla uykuya dalıp horlamaya devam edebilirler...
Son olarak kısaca;
-gider gitmez ''Yaa ben eve gitmek istiyorum. Sevmedim burayı.'' demeyin.
-alışmaya çalışın
-güler yüzlü olun,
- kimseyle ters düşmeyin
-herkese selam verin
-taraf tutmayın
-taraf olmayın...
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Dediğim gibi bilgim olmayan bir konuda ancak bu kadar bilgi verebiliyorum, üzgünüm :) Eğer bu konuda daha sağlıklı bilgiler edinmek istiyorsanız inernete ''Yurt hayatı, öğrenci yurdu, yurt '' kelimelerini ekşi sözlük veya uludağ sözlük de aratın. Mantıklı ve işinize yarar cevaplar bulabileceğinizden eminim.
SON OLARAK SÖYLEYEYİM BU BÖLÜM HİÇ İÇİME SİNMEDİ. SAÇMA SAPAN BİR ŞEY OLDU GİBİ GELİYOR. BU YÜZDEN İLERLEYEN ZAMANLARDA BU BÖLÜMÜ SİLEBİLİRİM.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Liseye Hoşgeldiniz
ספרות לא בדיוניתLise televizyonda daha havalı görünüyor. ©TümHaklarıSaklıdır