▲HYUNMIN POV▲"Eomma! Hyun dapat balik seoul lusa!!"
"Iya? Baguslah..memang malam ni eomma nk call hyun..nak suruh balik..berapa hari cuti?" Excitednya eomma aku bila tahu ank diva dia nk balik!><
"9 month!..nak dekat setahun tu eomma! Hyun dapat cuti sebab hyun next year akhir bulan Feb, hyun nak pegi German..sambung sana~..tu lama tuh.." terang aku beria..tahula eomma tak tanya..aku study kat LA..dah 2 years..and next month, kena tukar kat german.
"Wah..lamanya..lagi lama dari yg eomma nak..eomma ingat nk hyun cuti 6 month..ni,dah 3 bulan lebih..baguslah!"pelik bunyi eomma suruh aku cuti..ade pape keh?
"Okeke..nape? Ade pape ke?..cite lah kat hyun..nk gi holiday erk?><" teka la walaupun karut
"Ani..nanti kamu sampai depan rumah..eomma cite. okaylah..bye. nak hantar hyejin tuition." kacau lah hyejin ni (adek pendek aku)..eomma baru nk cita..ngehh
●●●●●
"Annyeong! Eomma!!!Appa!!!~ Hyun ni!" Aku jerit sampai jiran depan rumah pun melatah. alah..cikyan ni. Mengada nk melatah. Tahulah dpt cucu bru.
"Nae..ha,sampai pon anak eomma..masuk ii..banyak nk bincang ni!!" eomma terus tarik tangan aku lepas buka pintu. pasal haritu kot.
Eomma tarik aku pegi ruang tamu sekali ngan beg ii aku. appa pon ade. Appa senyum manis sangat. takut la..appa jarang camni.
"Kami nak tanya..hyun setuju tak kalau hyun kahwin?" Tanya appa..WTF? Kawin? Umur baru 21 oiii..memang tak lah
"Tak!!memang takkan..balik nk hepy ii..rupanya dapat berita hujan batu pulak.." bantahku. Aku pusingkan badan hadap tv. walaupun tv tutup.
"Kalu hyun tak setuju pun..hyun kena kawin jugak..soalan tadi tu muqaddimah je.." eomma cakap lembut kat aku. muqaddimah pun dah seram. apelah. baik tayah tanya. bazir air liur je.
"Eomma..appa..hyun baru 21 la..nape awl sangat..nk belajar lagi.." balas aku slow slow..tanak la diorang makin paksa aku..merana nanti..
"Alah..boleh punya anak eomma ni seimbangkan..takyah risau..ahad ni bakal menantu eomma ngan bakal besan eomma datang..kenal ii laye." eomma cakap aku boleh seimbangkan? Kena tengok jugak si suami tu cam mane..haiihh
"Hyejin..tolong angkat beg aku..nanti aku belanja kau pencil box btob..nak?" aku pancinglah siket adek aku tuh..tak buat pape. bagi kerja lagi bagus.
"Dah beli.. gambar ilhoon lagi. takpayah.." hyejin jawab.
"Tolong lah angkat.." paksaku lembut ii..kena slow ii kalu tak dia buat muka ikan keli pastu blah..
"Ishh..kau baru balik dah menyusahkan owang..cepuk kang..mane beg kaunya?" Hehehe..dia tolong gak last ii..bertuah ade adek camnih.
Keh..sampai sini jelah..nanti author sambung..tak pasti bila..vote la erk~
belanja polaroid jimin..tpi gambar jeh..eheheh
YOU ARE READING
[LIFE LOVE | JIMIN] -malay ff-
Fanfiction"Tak sangka aku jadi wife dia..dia siapa? Kejap baik kejap garang..singer ape ni?..tapi,takpe..aku akan belajar sayang dia..yup! Belajar sebab aku wife dia!.."-Hyunmin "Omma ni main jodohkan aku je ngan ntah pompuan formal kemain mana..b...