▲HYUNMIN POV▲
"Hyun!! Bangun..breakfast.." eomma aku panggil dari bawah.huhhh..benci breakfast. terpaksa lah turun sebb eomma kata nk discuss pasal semalam.
"Haa. jap,nk mandi..pasni hyun turun" aku jawab slow jeh. Entah eomma dengar ke tidak.
●●●●●
"Lepasni pergi tukar baju..pakai kemas ii.." eomma arah aku lepas punggung aku melekap pada kerusi..
Kenapa? Ikut jelah..maybe nk ajak aku pergi Han River ke..hihihikk.
"Bukan nk gi jalan tau..pasni,bakal ABANG IPAR hyejin sampai..tu kena cantek ii tu.." eomma tahu je ape aku pikir..eh,saja je tekankan ABANG IPAR tu. meluat aku.
"Tak payah lah nk beria masa abang ipar tu..ayat tu biasa je..no need to belit belitkan.." menyampah aku..eomma just senyum tengok aku..aku serious lah!
12:00
Aku pakai base ii je..skirt labuh kuning and kemeja putih masuk dalam skirt..alang ii lepasni nak gi umah Dahyun.
Klink,Klink..
Sape pulak lah datang ni?..semak je..aku lari pergi bukak pintu"Eh..Hi,masuklah.." sapa aku pada wanita berumur 40-an tu..ni kawan eomma erk?
"Hi,khamsahamnida.." perempuan tu senyum manis tengok aku..sebelum perempuan tu masuk,aku dah jalan pergi dapur..panggil eomma..
"Eomma..ada someone datang.."
"Someone..sepatutnya dua orang.." eomma pandang aku pelik.
"Ntah..nampak sorang je.." aku balas selamba. eomma dah jalan pergi ruang tamu. Boleh dengar diorang jerit kecil. Happy la kot dapat jumpa. Aku buat air teh untuk diorang. Comfirm sedap! Aku tatang elok ii dulang air sampai ruang tamu.
Sampai je kat sofa eomma,nak tebaling dulang tu kat dinding! Ada lelaki! Nasib sempat control. haih.
"Ha hyun..duduklah.."eomma suruh aku duduk baik ii..tpi aku dengar macam paksa!
"Ni lah kawan eomma yg eomma cita tuh,Aunty Jiwoon..ni pulak anak lelaki dia..Jimin..bak.."
"Ouh..annyeonghaseyo..Ha Hyunmin imnida.." belum sempat eomma sambung abis lagi aku potong..malas dengar BAKAL tu..
"Annyeong..aunty nak kenalkan hyun dgn anak aunty..Jimin" aku tengok lelaki tuh
"Oh,hi..Ha hyunmin imnida.." aku tegur dia lepastu bagi senyuman semanis milo tin yg ditambah lagi 3 botol madu yg dicampur dengan gula kapas dan susu tin F&N tambah pulak dengan coco crunch dan ice cream magnum hazelnut. manis tuh. Sekali sedut dah kencing manis.
"Hi,Jimin imnida.."dia kenalkan diri dia ringkas lepastu senyum kat aku. Tak semanis aku. Dia punya macam kek red velvet pastu tambar chocolate chip kat atas..manis tu je..
★jimin pov★
"Hi..jimin imnida.." aku kenalkan diri ringkas lepastu senyum sikit kat dia..tapi tetap ikhlas..lepas aku senyum dia macam pikir something pulak..aku kacak la tuh. Fy.
"Ermm..pergi lah keluar dgn hyun dulu..borak ii ke..kenal ii lah katakan.." mama arah aku. baru jumpa. Dah kena personal meet. Haihh. Redha jelah. Kalau bukan mama yg suruh. Memang aku buat telinga angsa jelah.
"Ehh. Aunty. Takpe ii..kita kenal sini je. Okay je ruang tamu ni..ermm!" Perempuan tu balas. hyun balas cakap mama..nampak jenis banyak cakap la pulak..tapi bagusla..aku pun malas lagi nk rapat ii ni..
"Eh..tak okay tak okay..korang pergi la keluar ambik angin dulu..boleh?" Mama bals balik!
●●●●●
★Hyunmin pov★
"kau kerja ape?" Jimin tanya aku..
"Saya,saya still beljar lagi.." aku jawab slow..terkejut aku dengar kata ganti nama diri yg dia guna..aku-kau?..aku dahla budak baik..tak biasa cakp ngan orang 'asing' aku kau..
"Ouh..Kat mana?"
"L.A.." jawab sepatah jela..dia cakap ngan aku pun nak tanak..
"Ouh.."
Aku hanya balas dengan senyuman.
"Doktor medical?"
"Yup.."
Dia diam. makin hambar pulak. Nak cakap apa nih?. Kaki aku kuis ii tanah. Jimin pulak duk tengok langit..ntah ape dia menung..
"Hyun!! Jimin!! Masuk lunch.." eomma aku panggil..bagusla..takdelag awkward sangat
"Jom masuk.."aku ajak dia. Dia tengok aku pastu dia blah lintas aku. kalau aku humban dia dalam kolam tadi pun aku rasa aku dapat pahala..sombong!!
●●●●●
◆jimin pov◆
"Suruh kenal kejap je..ni lama ii pulak..dah bekenan ke?" mama tanya aku ngan..Pyun? Eh..Hyun..tapi kitorang senyap je..aunty Ha ngan mama je gelak macam nampak kerbau shuffle..
"Yelah tuh..hahahahhah" aunty ha sambung lagi..ntah ape yg kelakar..
"Eomma..just stop it..we're lunch and i dont like to talk about my relationship with him..lepas lunch nanti eomma bincang lah apa pun.." hyun cakap kat mak dia.
berani. depan guest.
"Yelah..tahulah malu..kan?" Aunty ha balas balik..hyun just julingkan mata.
Jenis degilkut wife to be aku ni. Ada aku kesah? Bukan aku hamak sangat nak kahwin ngan perempuan ni. Cuma nanti aku kena buat buat baik dengan dia.
Sebab? sebelum kahwin, tingkah laku aku dengan dia akan diperhatikan oleh appa. Lelaki yg paksa aku nikah. Jadi..dia akan tengoklah cara aku layan betina ni. Baik buruk.
Semak.
YOU ARE READING
[LIFE LOVE | JIMIN] -malay ff-
Fanfiction"Tak sangka aku jadi wife dia..dia siapa? Kejap baik kejap garang..singer ape ni?..tapi,takpe..aku akan belajar sayang dia..yup! Belajar sebab aku wife dia!.."-Hyunmin "Omma ni main jodohkan aku je ngan ntah pompuan formal kemain mana..b...