★Jimin pov★
Dah seminggu aku tinggal ngan hyun. Dia macam biasa ikut rules aku dan aku seminggu ni lansung tak keluar malam. Hyun dah biasakan diri masak kat rumah aku.
Aku tahu dia masih baru dengan tempat ni. Jadi aku taklah konkong dia sangat. Tapi aku selalu marah dia. Aku benci dia. Buat aku serabut dan ingat masa seulgi mengamuk tahu aku akan berkahwin dengan dia.
Flashback
"Seulgi.." aku pegang tangan seulgi yang berada kerusi penumpang tepiku.
"Yes?.." seulgi kelihatan biasa dan masih mengenakan makeup di mukanya.
"Yeobo ada something yang important sangat nak cakap ngan chagi." Aku mulakan perbincangan.
"What? Its sounded serious.." seulgi tersenyum sedikit.
Aku hanya perhatikan dia yang memakai blusher berwarna pink sakura di pipinya. Cantik.
"Yeobo......kena.....kahwin" satu persatu perkataan aku keluarkan.
"My birthday lambat lagi. Ni prank awal ke?" Seulgi tergelak kecil di hujung ayat dan menyambung memakai eyeliner.
"No chagi. This is not a prank or nothing. This is real." Aku cuba yakinkan dia.
Dia memandang aku pelik dan tersenyum.
"Kahwin? Dengan sape? Changi? Tapi yeobo kata 2 tahun lagi.." Seulgi mula risau. Aku pun.
"No. With someone else." Nada ku mula kendur.
"Someone else? Who's her? This is not funny darling..be mature." Seulgi mula bosan dengan kata kataku yg dia ingatkan gurauan.
"Im not jokin'. And this is serious." Aku cuba lagi untuk yakinkan seulgi. Aku takkan berkasar.
Seulgi pandang aku pelik. Dan tersenyum sinis. Buatkan aku takut.
"Okay fine. Kahwinlah. Chagi takkan percaya lawak bodoh selagi tiada bukti." Aku srabutkan rambut lepas dengar seulgi berkata begitu. Susah.
Ting!
Ada massage masuk. Dari phone aku. Seulgi rampas sebelum aku mengambilnya. Dia penuhkan password dan semak massage tadi.
papa:
+Tolong belikan bouqet bunga. Hari sabtu ni jimin kena pergi rumah bakal isteri jimin dengan mama. Jangan lupa. Bye.
Seulgi baca dan pandang aku. Aku just balas pandanga dia semula dengan muka keruh. Dia menglirkan air mata yang dah lama aku tak nampak selama dia bersama aku.
"Yeobo serious kan? Kalau camtuh, chagi pun serious nak keluar dari dunia kejam ni!" Seulgi mula mencari barang. Aku hanya memandang ke luar tingkap.
"Yeobo! Goodbye!" Seulgi mula mengacukan gunting yang entah dari mana dia jumpa ke dadanya di luar kereta. Aku panik. Seulgi mengamuk.
"Changi!" Aku berlari mendapatkan seulgi dan merampas gunting darinya. Dia memukulku. Aku biarkan. Aku yang salah.
"Yeobo janji. Lepas yeobo kahwin, yeobo akan layan chagi macam sebelum ni. Dan lebih baik. Yeobo kahwin ada sebab yang boleh bahagiakan kita. Bahagiakan kita sayang. I love you." Aku memeluknya. Nasib waktu malam dan di tepi taman ageorereo. Gelap.
YOU ARE READING
[LIFE LOVE | JIMIN] -malay ff-
Fanfic"Tak sangka aku jadi wife dia..dia siapa? Kejap baik kejap garang..singer ape ni?..tapi,takpe..aku akan belajar sayang dia..yup! Belajar sebab aku wife dia!.."-Hyunmin "Omma ni main jodohkan aku je ngan ntah pompuan formal kemain mana..b...