6

355 23 0
                                    

★hyumin pov★

Aku ikut dia sampai rumah rumah jimin..dalam kereta tadi,aku hanya senyap tak berkutik apa apa..masih baru kelopak lagi..malu..

"Hyun..kau masuk dulu..aku nk ambik barang.." tegur jimin membuatkan aku tersedar dari lamunan.

"Ah..ya" aku menjawab terus melangkah masuk ke dalam rumah jimin. Sebenarnya..aku berhenti di depan pintu.

"Eh..asal tak masuk..bukaklah pintu.." jimin menegur aku dari belakang dengn mejinjing beg baju ku..rajin pula menolong..

"Saya..saya tak biasa lah.." jawabku jujur. memang aku takut tempat ii baru ni.

"Oh..dah jom masuk.." jimin membuka pintu dan aku ikutkan saja..

Rumah jimin tiga tingkat..guest room ade 8 and 2 bilik utama..tingkat bawah ade ruang tamu, dapur,toilet..tingkat dua ade bilik utama satu and 4 bilik guest and 1 bilik maid, game corner and ruang kerja jimin..tingkat 3 pulak 4 bilik guest 1 bilik utama,gym,toilet and rest corner..belakang rumah ade swimming pool..and pintu terus ke taman bunga..cantik..

●●●●●

9:40 pm

Aku mandi lepas dinner dengan jimin..tak selesa badan lepas maninjau rumah pakcik park tadi..aku keluar dengan hanya berkemban paras dada hingga lutut..

Aku menuju ke beg pakaian aku di tepi balkoni..tiba tiba..seseorang bukak pintu bilik. aik? Setahu aku..aku larang hyejin and eomma masuk bilik aku.

Aku yg terpinga pinga terkejut lepas ade tangan yg memeluk pinggangku. ha sudah.

"You remember our first night huh?" Satu bisikan singgah di telingaku membuatkan aku terliang liuk mengelak.

Yaa!!! Hyunmin!! Kau kat umah jimin lah!!!

●●●●●

★hyunmin pov★

[Morning 7:42]]

Aku terbangun dari tidur. Jimin masih memelukku. aku melepaskan pelukannya dan bangun untuk mandi.

WHAT?! Aku naked sepanjang tidur dengan dia. Aku terus mandi dan pakai baju. aku turun ke bawah dan ternampak seorang perempuan di dapur..memakai kemeja biru. Siapa pulak dah.

"Hi.." aku tegur dia yg tengah mengelap meja makan..

"Ouh..hi..cik ni, isteri jimin kan?" Aku hanya mengangguk..aku senyum padanya..

"Awak maid jimin?" Aku tanya.

" ya saya.." dia menjawab sopan dan tersenyum.

"Berap orang maid kat sini?" Aku melabuhkan punggung di kerusi meja makan dan begitu juga dia.

"2..saya jiyoung..adik saya kat atas chaeyoung." jawabnya sopan.

"Ouh..semua sebaya keh?"

"Tak..saya 19,adik saya 18.." sungguh aku terkejut sikit bila mendengar umur diorang. Masih muda.

"Mudanya..jimin tak--" aku berhentikan ayat aku..harap dia fahamlah.

"Eh. Taklah eonni. dia jarang ada kat rumah. Selalunya keluar pukul 10 pagi..balik kol 2-3 pagi. Busy kerja dan hidup dia. Kami tak selalu jumpa dia.." nafi jiyoung..teruk betul perangai jiminnih.

Aku hanya senyum lepas dengar..selamat budak budak nih. Jimin tu bukan boleh jangka perangai gila dia. mabuk pun bahaya jugak. Boleh pecah barang barang kat rumah ni dingamuknya dia.

Jiyoung bangun dari kerusi dan terus ke ruang tamu..dia vakum dan mengemaskan sedikit..nampak baik budaknya. Ade sorang lagi turun dari atas. Chaeyoung agaknya. Rambut dia pendek dan kecik je..comell..

Aku naik atas nk tengok si park tu. masih tidur. dah pukul 8 lebih ni. Dia tak kerja ke?

"Awak..awak..jimin.." aku gerakkan lengan dia sikit..tapi dia tetap tak bangun..

"Awak..jimin..tak kerja ke hari ni?..awak?." Aku kejut lagi..kalini aku tepuk tepuk sikit bahu dia..

"Kau nak apa?..Semak lah..bising pagi pagi..BIGHIT bagi cuti lah bodoh.." Dia marah aku. Terkejut aku dibuatnya. Kenapa ngan jimin ni? Nasib aku bukan jenis ambik hati..biarlah manusia nih.

★hyunmin pov★

[11:32 am]

Aku berjalan keluar dari rumah jimin lepas menonton tv tadi..jimin masih tidur..ape nk jadi lahaii..

"Auchh!!" Ade orang jerit dari dapur.

Jimin!..aku berlari ke arah dia yg sedang menutup tapak tangannya. mesti main pisau nih.

"Jimin oppa?.." aku panggil dia. ehh,dia tua pada aku kot..salah la kalau tak panggil oppa. nanti orang kata kurang ajar pulak.

"Kenapa nih?..banyaknya darah" aku tengok tapak tangan dia yg mengeluarkan darah dan menitik ke lantai.Dia hanya pandang aku pelik.

"dah nampak darah ni.luka lah." jimin bersuara.dingin.orang kata jimin ni jenis baby pouts lah. angel lah. busan boy lah .chimchim lah.. kenapa kat rumah macam ni? Apalah salah aku..

"Ouh..awak tunggu eh..mana first aid awak?" Aku tanya dgn baik.haraplah tak marah

"Kat dinding tepi freezer.."

Aku terus berlari pergi ambik..kang kena marah lagi tak silap kena hempuk atas dahi..

"Sini tangan tuh.." aku mintak tangan dia lepas ambik first aid tadi..dia hulurkan sambil buat muka tak percaya..

"Kenapa muka camtuh? Tak caye saya? Takut luka awak makin teruk?" Aku tanya sambil balut tangan dia..

"Tak..maybe..melarat lagi kang.." dia balas sambil main buah buah yg ada tepi dia..

"Saya ambik kos medical kat sana..awak lupa?" Aku tanya dan simpan ubat ubatan tadi..






Bye..tbc..author nak pi makan..TATA..and,pibeday my beloved Jiminie oppa.. 너를 사랑해

[LIFE LOVE | JIMIN]  -malay ff-Where stories live. Discover now