★hyunmin pov★
Aku kemaskan baju baju. Minggu depan da nak gerak
Ke kyoto. Tinggalah jimin seorang. Bukan dia tak biasa dok sorang kan?Tak takut ke jimin ade scandal lagi? Then, lupakan kau balik..
Tak. Tak. Jimin dah berubah. Aku percayakan dia. Dia bukan macam yang dulu lagi. Dia dah lain lah.
Aku cuba sedapkan hati walau pelbagai soalan timbul terapung di hati. Think positive je.
Nanti kita fly ke Japan eh sayang. Baby mummy ni kecik ii dah naik flight kan..Mummy tak macam baby.
Aku usap perutku. Tak sabar melihat dia keluar nanti. Ntah macam daddy dia atau aku. Hihihi.
Aku belum inform kat jimin lagi pasal kandungan ni. Nantilah.
Aku turun ke bawah. Dah pukul 5 petang. Tapi jimin belum balik lagi. Banyak sangatke kerjanya? Takpelah.
●●●●●
★seulgi pov★
Aku membelek belek majalah hiburanku. Bosan. Semua pasal comeback artist lain. Yang menarik pun kes hyuna dengan hyojong dating. But its not my problem. Its Cube problem. SM? Steady. Hahahahahah.
Aku bangun dari sofa pergi ke arah joy. Ralit dia bermain phonenya di atas katilnya. Member lain semua keluar dorm. Outing. Tinggal aku dengan joy je yang malas keluar.
Jimin? He not mine for a while. But it will be mine again. Just for this time. Tapi, sekarang dia macam..not for a while. Dia macam lagi mengelak jumpa aku walaupun dia alone. Ahh..dia berlakon je tu. Confirm dia cintakan aku lagi.
"Oii. Kau temgok pe?" Aku tegurnya yang tak behenti scroll screen.
"Twt. Empty. Tapi tadi aku ade dapat dm dari sunny gg. Dia kata nak jumpa all member kat sm nanti." Jawab joy tapi masih scroll screen phonenya.
"Ape hal pulak lah." Aku merungut.
Aku bangun dan mengambil air mineral di meja katil joy.
"Seulgi!!!!!! Omaigodd!!" Joy jerit namaku membuatkan air tertumpah ke atas katilnya. Padan muka dia. Kejutkan orang lagi.
"Look at this! Your ex. Jimin! Bini dia nak fly le japan weyh! Japan!" Jerit joy seraya menunjuk nunjuk article Allkpop di screennya.
"Serious lah? Jimin bts?" Aku tertarik lalu duduk di sebelahnya
"Srs la bodoh. Kau tengok nih! terpampang muka jimin kat sini!" Bersungguh sungguh joy yakinkan aku seraya menekan nekan screen phonenya.
"So? Ape nak buatnya. Bunuh pilot tuh supaya bini dia tak gi?" Aku mengerutkan dahi.
"Haiih..kau bukan setakat bodoh..bengap bengong pon kau ade. Hey Seully! Think. Ade kau perasan tak yang jimin dah low ngan kau?" Joy soalku dengan jari telunjuknya berpusing sana sini.
"Ermmm..ade tu ada..tapi tu kan dia dah janji ngan aku yg just for a while. Papa dia marah. So sebb tu lah dia act cemtuh." Aku menahan kebenaran jimin sebelum joy soal apa ii lagi.
"Wait. Kau lupa ke yang papa dia pergi ireland minggu lepas. Takkan dia nak acting macam tu jugak walaupun dekat stor music bank!"
YOU ARE READING
[LIFE LOVE | JIMIN] -malay ff-
Fanfiction"Tak sangka aku jadi wife dia..dia siapa? Kejap baik kejap garang..singer ape ni?..tapi,takpe..aku akan belajar sayang dia..yup! Belajar sebab aku wife dia!.."-Hyunmin "Omma ni main jodohkan aku je ngan ntah pompuan formal kemain mana..b...