●●●●●
★jimin pov★
Aku tebangun dari tidur. 8:43 a.m. .Hyunmin mesti dah bangun awal lagi. Dan semalam aku peluk dia. Tindakan apa aku buat pun aku tak tahulah.
Aku turun ke bawah lepas siap mandi dan vc dengan seulgi. Hyunmin ada di dapur. Memasak agaknya.
Aku hampiri dia. Dia masak bacon ngan sausages. And air chocolate.
"Awalnya bangun harini." Dia tegur aku. Pukul 8 pun dia kata aku bangun awal. Memang sebelum ni aku bangun pukul 10+.
"Entah. Terbangun. Lapar. Mandi. Turun." Aku menjawab dan mengambil sekeping bacon yg baru digoreng lalu makan.
"Pasni aku nak pergi bighit. Minggu depan ade kerja." Aku beritahu dia. Dia mengangguk dan hidangkan sarapan.
"Saya pun bulan Sept depan nak ke Kyoto. Lecturer ade assigment kat sana." Aku mengangkat kening tanda faham.
Selepas makan aku bersiap. Nak ke bighit.
Masa otw nak ke gangnam-gu. Papa call.
"Yeobuseyo?" Aku mulakan bicara.
"Nae. Jimin, papa nak kamu datang rumah papa sekarang. Ade hal penting. Kalau tak datang papa sendiri cari kamu. Faham?"
"Kenapa papa?" Keliru. Apa masalh pulak?
"Datang je. Sekarang." Papa matikan talian. Tf?! Benda ni.
Aku tukarkan lokasi. Ke rumah papa pula.
Sampai sahaja di halaman rumah papa. Aku turundari kereta dan menuju ke pintu utama.
Papa ada di ruang tamu. Tapi mama takde. Mesti benda bahaya ni. Matilah aku.
"Kenapa pa?" Aku duduk berhadapan dengannya.
"Papa dapat berita yg jimin dengan seulgi ade hubungan lagi. Masih bercinta. Betul?" Papa soalku dingin dengan pandangan tajam
"Hhubunggan?? Err..hhuubungann?" Ketar ku beryanya soalan bodoh.
"Ya. Hubungan jimin dengan seulgi." Papa m8asih dingin
"Err..sebnaarnya, addella..ssikkit.." aku menunduk.
PANGGG!!
Satu tamparan singgah di pipiku. Pedih. Sangat. Benci sangat ke papa kat seulgi tuh!!
"Jangan ade hubungan apa apa dengan perempuan tu!! Papa tak suka!! Kau berani dekat dengan dia lagi, semua janji papa..batal."
Mataku berkaca. Takkan aku nak buang seulgi dalam hidup aku?! Tapi janji tuh! Janji yang boleh buat aku dan seulgi bahagia! Kalau janji tu musnah. Hidup aku pun musnah. Walaupun aku bekerja, gaji aku besar. Tapi aset aku tak cukup!.
Aku berlari keluar dari rumah papa. Serabut. Apa masalah aku dengan seulgi. Seulgi jauh cantik baik pada Hyunmin tuh.
"Tapi hyunminlah yang masak kat kau. Pagi, tengah hari, petang dan malam lepas kau balik kerja. Dialah yang selalu ade kat dapur tunggu kau balik. Dialah yang kemas bilik kau lagi cantik dari maid kau buat. Hyunmin lah yang jaga bunga kat belakang rumah kau. Bukan maid lagi. Dialah yang sanggup masak kat kau bila kau balik pukul 2-3 pagi lapar. Dialah yang sediakan pakaian kau. Dialah yang tolong kawan kawan kau. Bts. Tapi kau marah dia kawan dengan bts. Sedangkan dia bukan setakat berkawan malah menolong. Hyunmin lah kejut kau kalau bighit panggil awal pagi. Hyun tak pernah marah kau bangun lambat, tinggal katil sepah dan campak baju kotor merata. Kau selalu tengking marah dia. Bahkan pukul pun kau buat macam benda biasa kan? Kalau dia buka baju depan kau. Parut mesti ada. Tapi dia pernah mengadu kat eomma appa dia? Tak. Dia senyap pendam semua. Masa sakit pun kau boleh marah dia. Dia, sakit pun masih nak balik dari hospital semata mata nak masak untuk kau. Dia pegang phone kau pun macam kau nampak dia tikam mama kau. Kan? Kau marah dia. Ingat rules kau bagi kat dia? Sikit je. Tapi dia buat lebih dari tu. Sekarang kau tetap nak cakap Seulgi lagi baik pada hyun? Jimin."
YOU ARE READING
[LIFE LOVE | JIMIN] -malay ff-
Fanfiction"Tak sangka aku jadi wife dia..dia siapa? Kejap baik kejap garang..singer ape ni?..tapi,takpe..aku akan belajar sayang dia..yup! Belajar sebab aku wife dia!.."-Hyunmin "Omma ni main jodohkan aku je ngan ntah pompuan formal kemain mana..b...