[Merry's Bride House]
◆Hyumin pov◆
"Eomma..mana si jimeng ngan mama dia ni..dah 42 minit tunggu nih!" Rungut aku.
janji kul 12:10. Sekarang da 12:52..apeni?!
"Wait sayang..pasni sampai lah tu..tak sabar jumpa jimin ka?" Eomma smirk kat aku..
"Euuuu..hadap pun tanaklah!!" Aku jawab sambil gulingkan biji mata..tiba ii
TUK TUK TUK
mama jimin?..celah mana lak sampai ni? Datng ii ketuk tingkap kete aku..
"Eh..aunty sampai da?.." aku tanya sopan selepas turunkan cermin tingkap.
"Da..jum..pilih baju kahwin kamu.." mama jimin jawab sambil simpan phone dia..
Aku nampak jimin kat dalam keta tapi mals layan..gi mampos arh..
"tunggu aku!" Jerit jimin tiba ii..
"For what?..walk alone is more better.." kataku membuat muka cam sampah..
"Aku cakap kat abang jual air tin tu. Perasan." sambung jimin seraya menjelingku
Malunya aku! Perasan sorang sorang.
●●●●●
◆Jimin pov◆
"Ha..hyun come and try this one.." mama aku panggi hyun yg tengah tunggu tepi eomma dia..aku pulak duk je kat kerusi butik..malas nk beria..
"Ouh..wait.." hyun ambik baju then masuk fitting room.3 minit lepas tuh dia keluar.
"Okay?.."hyun tanya mama aku ngan eomma dia..eomma dia nmpak tak berkenan..
"Tukar la..tak amaze mana.." eomma hyun arah dia..jujur, bagi aku pun tak cantik..
Hyun masuk balik and tukar. bagusnya. dengar je cakap. Boleh aku buat kuli.
"Hyun..try yg ni pulak..cantik yg ni!" Eomma dia panggil dia..dia pergi and ambil..
"Jiminshii..come here.." eh? Mama pulak panggil aku..
"Yes?"
"Try this..it will be so nice!" Kata mama lepastu bagi aku cot yg formal. aku just ambil and try..
Aku masuk fittingroom sebelah hyun. Tepat ii aku masuk dia keluar.
"Eomma..aunty..is this good?.." aku dengar hyun tanya eomma dia dan mama..nampak sweet sangat suara dia. Tapi aku takkan suka dia.
"Ya..thats is the good one. We will purchase this.." mama bagi cadangan.
"Im agree..you look like a princess..hahaha" eomma dia pulak bagi pandangan.
Aku keluar slow ii. Malas nak ganggu upacara memuji anak sendiri.
"Ha..mama..aunty..jimin ni okay tak?" Aku panggil diorang. ade lak wat ii bunyi cemburu siket.
"Eh siap da?..erm,okay okay..cantik.." mama cakap sambil tngan betulkan butang baju aku..
"Yup..cantik..boleh lah dua ni.." aunty ha nmpak da setuju..mujur lah tak macam org lain..5-6 pasang kena tukar ii..
Mama aku bayar and masuk kereta..manakala hyun ngan aunty ha dah keluar awal lagi. Aku start kereta tapi tak tahu nk pergi mana.
"Jiminshii..mama nk tanya boleh?" Mama panggil aku..
" boleh..tanyala ape pun"aku jawab lembut supaya mama selesa tanya aku.
"Jimin jawab je jujur..mama tak marah.."
"Ape dia?"
"Jimin suka tak mama jodohkan jimin ngan hyunmin ni?" Mama tanya baik ii. Takut aku terasa or marah la tu.
"Tak,really..tapi.. ni cadangan mama and papa kan? Kalau ikutkan..dgn usia jimin yg muda dan bergetah ni..jimin masih nk happy ngan life jimin..benda kawin ni mungkin umur 35 nanti?..lagipun jimin ni idol singer.." aku jawab panjang. Kata nk jujur?
"Ouh..kalau jimin da kawin..jimin sayang tak kat hyun?" Mama tanya pastu usap kepala aku. tersentuh.
"Sayang? Jimin tak janji..mama tahu jimin mcam mane kan? Jimin social sangat..so jimin tak janji..tapi,kalau tu la jimin kena buat..jimin cuba..sebb jimin suami and hyun isteri..kan?" Aku jawab lembut macam marshmello celup softlan pastu pegang tangan mama sambil drive. Walaupun aku tahu apa yang aku cakap tadi takkan berlaku.
"Jimin boleh jaga hyun?"
"Boleh..tapi tak janji sebaik mungkin..dia wife jimin..kenalah jaga..jimin pun sibuk mama..dia pulak study lagi..susah memang susah..tpi jimin cuba eh??" Aku bermanis ngan mama. seteruk ii perangai aku yg suka clubbing ni. Aku tetap hormat mama aku. Dan kali ini pun aku yakin takkan terjadi.
"Besar dah jimin..dulu jimin kecik ii..darjah 5 pun makan comot lagi..hurmm.." mama usap kepala aku lepastu nangis.
"Ala..mama jgn nangis.." aku pujuk dia. Dia senyum and cium aku.
Aku nk isteri cam mama aku. Tapi ni pun papa pilihkan.
Kalau tak memang aku kahwin dengan chagi aku je. Lagi puas.
YOU ARE READING
[LIFE LOVE | JIMIN] -malay ff-
Фанфик"Tak sangka aku jadi wife dia..dia siapa? Kejap baik kejap garang..singer ape ni?..tapi,takpe..aku akan belajar sayang dia..yup! Belajar sebab aku wife dia!.."-Hyunmin "Omma ni main jodohkan aku je ngan ntah pompuan formal kemain mana..b...