17

387 26 6
                                    

-Authors pov-

Hyunmin menuju ke meja makan selepas siap menghidangkan sarapan. Pancake madu and syrup dan fresh milk kegemaran jimin.

Selepas berbaik semalam mood hyunmin kembali. Memasak mengemas rumah. Jiyoung dan chaeyoung sudah lama berpindah ke Ilsan atas urusan keluarga.

"Baby pun kena la sihat ii kan..sebabtu mummy buat kerja banyak..kalau mummy tak kuar peluh..mummy tak sihat..kan?" Hyunmin menggosok gosok perutnya seraya tersenyum.

"Uit..buat  perr tu???" Sergah jimin yang datang ntah dari mana.

"Cakap dengan baby ni ha!" Hyunmin melatah sambil menggosok gosok perutnya.

"Eh mak kau..terlepas lah pulak!"

"Baby?? Baby?? Ada baby ke?? Hyun pregnant ke??" Jimin menyoal sambil memegang perut hyun yang buncit. Niatnya bergurau.

"Arr..err..aduuhh..ermm" teketar ketar hyun nak menjawab.

"So serious la ni???!!? Hyun! Hyun!!" Jimin menggoncang bahu hyun teruja. Niat nak bergurau tak sia sia!.

"Jimin..oppa..dengar dulu...."

"no!..tanak dengar..nak dengar yang dalam ni ada baby je!!.." jimin meletakkan pipinya ke perut hyun. Matanya dipejam dan mulutnya dicebik.

"Ishhh..jimin..sian dia kat dalam tu..lemas tau.." kata hyun lalu mengusap rambut jimin.

Jimin terdiam mendengar kata kata hyun. Matanya membolat.

"So..oppa dah jadi daddy?! Serious nih!?" Jimin terus menerus menekup pipinya.

"Yepp?." Hyun teruja dengan perangai jimin dan tergelak kecil.

"Sayang..oppa serious au..betul ke tak dalam ni ada baby?" Jimin kembali dingin. Jarinya ditunjuk pada perut hyun.

"Serious la..takkan nak tipu pulak.." hyun mengerutkan dahi.

"Kenapa hyun tak bagitahu jimin cam buat suprise?! contohnya bangun pagi tengok ii hyun tampal kat dinding yang oppa dah jadi daddy? Kenapa bagitahu pun secara terkejut sebb oppa sergah? Tu pun nasib melatah..kalau tak sampai baby tu kuar oppa tak tahu." Jimin memeluk tubuh.

"Bukan cam gitu..hyun ingat nak bagitahu kat airport esok..hyun takut oppa takleh terima lagi.." hyun memandang muka jimin penuh harapan.

Harapan agar si lelaki memaafkannya dan menerima alasannya.

"Heleh..esok nak gerak baru nak bagitahu? Nak pergi baru nak cakap?? Aku boleh terima la..ni anak aku kan?" Jimin berjalan ke kerusi di sebelah hyun.

"Alolo..sorry lah mr park..baby park just tak ready je. Kan?" Hyun menarik tangan jimin dan melelatakkannya di atas perut hyun.

"Ermm yela..patutlah oppa nampak yuyu ni gemok! Tapi asyik pakai baju besar je. Ada baby rupanya!!! Awak bape bulan?" jimin kembali happy dan melutut di tepi perut hyun sebelum melompat macam monyet kena tembak.

"4 month. Hyun pun tahu masa dia  nak masuk 3 month tau.."

"Hi baby park. Welcome to our family!" Jimin mencium cium perut hyun yang sedikit buncit tu lalu kembali melompat dan terus menjerit baby.

°°°°°

"Sayang! Jom gi jejalan nak? Bawak baby park shopping." Jimin memandamg hyun teruja.

"Lepas makan tadi kan dah gi pusing taman bunga belakang? Jalan ii la tu." Hyun menolak muka jimin yang bersungguh memandangnya.

[LIFE LOVE | JIMIN]  -malay ff-Where stories live. Discover now