2

2.3K 7 0
                                    

Di awal pagi yang masih gelap, Eileena terbangun dari tidur. Kepalanya berasa pusing. 'Kat mana aku? Alamak! Ada orang tidur Kat sebelah aku'. Dia terdengar nafas seseorang tanpa menoleh. Dia baring membelakangkan Edward. Eileena menggerakkan sedikit badannya untuk membetulkan tempat baring supaya lebih selesa. 'Aduh..dia sedar kah?' Edward tersedar dan mengangkat sedikit badannya untuk melihat Eileena. Dia tahu Eileena sudah sedar. Eileena hanya melihat melalui ekor mata sebab dia berasa segan baring di sebelah Edward. Edward terus bangun dari katil lalu keluar dari bilik tidur.

Edward menuju ke dapur lalu minum segelas air. Dia cuba tenangkan perasaannya. Dia mempunyai rancangannya sendiri. Dia berperang dengan perasaannya. Sejak bapanya meninggal setahun yang lalu, neneknya selalu memaksanya untuk berkahwin dan mempunyai anak lelaki untuk mewaris perniagaannya satu hari kelak. Dia adalah anak tunggal. Bapanya tumpu perniagaan tanpa menghiraukan kesihatan sejak bercerai dengan ibunya ketika dia berusia 10 tahun ketika itu. Ibunya melarikan diri mengikut pakciknya yang juga adalah adik kepada bapanya.

Dia tidak percaya akan sebuah perkahwinan setelah melihat keadaan bapanya begitu. Dia trauma. Edward perlu mencari seorang gadis yang sanggup melahirkan anak lelaki untuknya dan tidak berhubung dengannya dan anak selepas melahirkan anak. Dia tidak mahu terikat dengan perkahwinan. 'Ini adalah peluang yang patut aku ambil. Maafkan saya, uncle Lee.' Edward bernekad dengan rancangannya.

Manakala di dalam bilik tidur...

'Dia ke mana? Baik aku cari jalan untuk keluar dari sini? Haaaa.. Sliding door balkoni' kata Eileena di dalam hati. Eileena terus bangun dari katil dan mengambil selimut nipis untuk menutup badannya yang separuh bogel. Dia berjalan berjengket-jengket ke arah pintu gelongsor dibahagian balkoni bilik.

Tiba-tiba Edward masuk ke bilik tidur. "Awak nak ke mana tu?!" Eileena terkejut ketakutan lalu bersandar ke dinding.

"Si.. Si.. Siapa awak?" tanya Eileena kebinggungan. 'Alamakkkk.. macamana ni'.

Edward mendekati Eileena dan berkata,"Jangan cuba nak lari, hutang perlu dibayar!".

"Sa.. sa.. saya janji.. Saya janji.. Saya akan bayar semula duit awak. Saya janji." kata Eileena ketakutan sambil menutup matanya. Edward memegang kedua belah bahu Eileena. "Saya.. Saya.. Saya mohon..tolong.. tolong lepaskan saya" Eileena merayu dan meronta. Edward cuba menarik badannya ke dalam pelukkan. Fikiran Eileena ligat mencari alasan agar dapat melepaskan diri daripada Edward ketika itu.

"Awak ni terlalu banyak cakap!" Edward terus mencium leher Eileena dengan rakus. Eileena meronta-ronta sehingga selimut yang menutup badannya jatuh terlepas.

"Encik.. tolong lepaskan saya.. tolonglah.. " Eileena merayu sambil menangis. Edward berhenti mencium lalu melepaskan pelukkannya. Eileena terduduk dan menunduk kepalanya. Dia takut memandang Edward. Tangannya cuba menarik selimut yang jatuh di lantai untuk menutup badannya. Suasana terdiam seketika.
'Apa dia nak buat lagi lepas ini? Harap dia tak sepak atau terajang aku' bisikan hati Eileena dalam ketakutan.

Edward masih memandang Eileena yang terduduk lalu berkata, "Kalau awak mahu bebas, jangan ingkar arahan saya! Kalau tidak, saya akan kerat-kerat abang awak!" Eileena terkejut mendengar ugutan Edward. Lalu memandang tepat ke arah Edward.

'Abang..huhuhu.. Abang.. 'Eileena terus tunduk lemah dan menangis bagai tak percaya abangnya ada di dalam tangan lelaki itu.

"Takdir abang awak di tangan awak. Kalau awak ingkar, saya akan seksa dia!" kata Edward memberi amaran kepada Eileena.

"Awak lelaki kejam! Awak jahat!!" jerit Eileena dengan marah.

Edward menarik Eileena lalu menolaknya ke atas katil. "Awak kena ikut arahan saya. Faham! Buka semua pakaian dalam awak! Saya nak awak layan saya sekarang." Eileena menurut tanpa melawan. Eileena dalam kebingunggan memikir nasib keluarganya. Dia tidak tahu apa harus dia buat sekarang kerana semua musibah datang tiba-tiba. Dia tidak dapat berfikiran dengan waras melainkan hanya mengikut arahan Edward demi menyelamatkan keluarganya.

Edward mencium leher sehingga bahu Eileena. Tangan Edward meramas lembut buah dadanya. Eileena menutup matanya kerana dia tak sanggup bertentang mata dengan Edward. Hatinya dipenuhi perasaan benci, jijik dan marah kepada Edward. Dia seperti patung bernyawa. Ini kali pertama lelaki menyentuh tubuhnya.

Edward memandang muka Eileena lalu mencium bibirnya sambil tangannya sudah mengusap bahagian sulit dan sensitif Eileena. Eileena sudah mula teransang. Dia membalas ciuman Edward. Hembusan nafas Eileena semakin kuat kerana Edward telah menyentuh tempat yang membuat teransang. Melihat keadaan Eileena seperti tidak keruan, Edward terus menyetubuhi Eileena dengan lembut.
"Ahhh..sakit! Ahhh..woo..wooo..wooo" Eileena berasa kesakitan lalu menangis dalam diam. Edward menghayun pinggulnya agak perlahan pada mulanya sambil memandang muka Eileena. Lama kelamaan semakin cepat hayunan pinggul dan tidak pedulikan rayuan Eileena dalam kesakitan. Eileena mencengkam cadar untuk menahan rasa sakit.

'Bila ini akan berakhir? Aku tak tahan sakit' Eileena hanya mampu menangis kerana dirinya tidak rela diperlakukan oleh Edward. Edward menyetubuhi Eileena sehingga dia kepuasan. Manakala, Eileena menangis sehingga dia ketiduran.

Eileena bangun dan tersedar pagi sudah terang. Dia berasa keletihan dan kehausan. Dia menoleh disebelahnya Edward sudah tiada. Dia berasa sakit di celah kaki dan pinggangnya. 'Celaka punya lelaki. Jijik..!'

Pintu bilik tidur diketuk.
'Alamak! Ada orang datang!' kata Eileena di dalam hati. Dia baring semula lalu menarik selimut menyembunyi diri dibawah selimut. Dia takut Edward yang datang. Dia membatukan diri.
"Cik Lee, saya Lisa. Sekarang waktu sarapan." Pintu masih diketuk. Eileena masih lagi berdiam diri. "Cik Lee, saya terpaksa masuk walaupun kamu tidak menjawab saya." Eileena menarik sedikit selimut sehingga kelihatan matanya sahaja. Dia melihat Lisa sedang berdiri di tepi pintu memandangnya.

Lisa seorang wanita berumur 50an. Dia adalah pembantu rumah yang nampak tegas. "Ini pakaian kamu yang telah disediakan oleh Tuan" Lisa meletak pakaian dibirai katil dan meletak sampul surat bersize A4 disebelahnya. "Selepas baca, sila tandatangan surat perjanjian ini." Eileena terus duduk atas katil. "Surat perjanjian? Apa itu?" Eileena bertanya kepada Lisa.

"Surat perjanjian antara Cik Lee dengan Tuan Edward." - Lisa
"Berapa yang harus saya bayar semula kepada dia?" - Eileena
"Kamu tak perlu bayar 1 sen pun. Kamu hanya perlu melahirkan seorang bayi lelaki untuk Tuan". - Lisa
"Apa.. Bayi lelaki?!" - Eileena rasa perjanjian itu sangat melampau.

"Bagaimana keadaan abang saya sekarang?" - Eileena
"Cik Lee, kamu patut lebih utamakan diri kamu. Tuan sudah jelaskan di dalam perjanjian ini. Inilah peluang terbaik untuk kamu menyelamatkan keluarga kamu". - Lisa
"Tidak! Saya tidak setuju! Saya tidak mahu tandatangan surat perjanjian itu!" - Eileena
"Cik Lee, sebelum kamu memberi keputusan, Tuan meminta kamu untuk melihat visual ini terlebih dahulu." Lisa memberi gadget TAB kepada Eileena. Eileena melihat visual yang dimainkan. Hatinya sakit dan luluh..

Dia melihat keadaan abang lemah dan cedera telah dipukul oleh sekumpulan lelaki.
"Abang.. abang... Kesiannya abang.. Kenapa mereka pukul abang.. Apa yang patut Eil buat?.. woo.. woo.. woo.." Eileena menangis dan perasaan sakit hati melihat keadaan abangnya diperlakukan begitu. Perasaan Eileena penuh dengan benci dan dendam.
"Cik Lee, apa keputusan kamu sekarang?" Eileena masih tidak menjawab pertanyaan Lisa. Dia masih berperang dengan perasaannya. Air matanya tidak berhenti mengalir.

'Sebelum ini LMH Corporation tidak ada masalah. Bagaimana boleh bankrap secara tiba-tiba? Sangat mustahil! Keluarga aku telah hancur semuanya. Pasti ada yang membuat khianat kepada keluarga aku. Aku mesti siasat siapa punya angkara!' kata Eileena dalam hati yang marah. "Cik Lee, sudah kamu buat keputusan?" Lisa masih menunggu jawapan daripada Eileena. Eileena memandang tajam ke arah Lisa. Dia seperti hilang hormat dengan orang sekelilingnya.

Bersambung...

Dia KekasihkuWhere stories live. Discover now