Capitolul 1

14 4 0
                                    


Ma ustura gatul cand inchiteam inghetata . Bunicul statea langa mine uitandu-se la florile bunicii. Era o zi de vara ca oricare alta,doar ca azi era ziua in care trebuia sa incep pregatirile pentru soala.Eram bosumflata si parul meu mediu si roscat era impletit intr-o incercare de spic. Sora mea Lara isi facea machajul si se pregatea sa se intalneasca cu prietena ei Mara . Erau prietene inca din clasa intai iar acum erau clasa a 12 . Eu urma sa fiu clasa a opta si nu eram deloc incantata. Bunicul ma inghionti si spuse:

-Fugi si ia ceva pe tine,plecam curand!

M-am ridicat imbufnata si in camera pe par bunica imi pregatea doua rochii. Am fotat scotand din dulap o pereche de pantaloni scurti,un tricou gri spunandu-i:

-Nu te chinui,ma descurc!

Se intoarse si vedeam nervi de pe fata ei cand observa ce aveam la mana.

-Esi fata,mai poarta si tu o rochie pana e cald si poti.

Am trantit usa fluturand hainele in fata bunicului cand am trecut pe langa el . El era foarte inalt si slab avand par scur si alb . Era persoana mea preferata,era singurul care ma intelegea si imi suporta mofturile .Am tras repede pe mine hainele uitandu-ma in oglinda si desfacandumi impletitura stupida pe care mi- facuse bunica. Mi-am trecut peria prin par de doua ori apoi mi-am prins parul roscat intr-un coc hidos in spatele capului. Aveam cosuri pe frunte si ochii imi erau rosi ,aratam ciudat. Mamei ii placea sa ma compare cu Lara,spunea mereu cat de feminina e si era adevarat. Avea par lug pana la jumatatea spatelui si se machia si se aranja constant. Era putin cam plinuta dar baietii nu se dadeau in laturi cad venea vorba de ea.Intra in camera si se uita la mine spunand:

-Am un corector pe oglinda,acopera prostiile alea de pe frunte!

-Zic pas!

Ies din camera si urc in masina alturi de bunicul care conduce. Ajungem la magazin in cam o ora iar el ma urmeaza printe rafturi .Imi placea sa vin cu el la cumparaturi,nu propunea niciodata sa imi cumpar nimic din ce stia ca nu imi place. Dupa cam o ora am inceput sa fiu nerebdatoare stiid ce urma sa facem,libraria era aproape si nu aveam cum sa venim in oras fara sa trecem pe acolo.

Deasta el e preferatul meu,ma iubeste asa cum sunt si nu incerca sa schimbe nimic la mine desi stiu ca ar vrea sa schimbe unele lucruri.Fata lui se lumineaza cad vede noile carti cu coperte colorate . Eu am luat-o spre raftul de fantasy in timp ce el incerca sa decida dintr-o carte cu expeditii sau una de aventura. O alese pe cea de aventura care era groasa si cu o barca schitata in alb si nuante de albastru pe coperta.

Eu am gasit una verde ,titlul imi era cunoscut. Am platit cartile urcand apoi in masina si crezad ca mergem acasa. Bunicul porni masina si il intreb:

-Unde mergem?

-Trebuie sa ii iau ceva bunici tale,e ziua ei.

-Ah...spun eu rusinata ca am uitat.

Ma uit pe geam bunicul coborand si intorcandu-se dupa 10 minute cu un material inflorat si matasos pe care ea il va adora si cu niste crini albi superbi.

-Lara?intreb eu cad el ridica telefonul care a inceput sa sune.

-Da.

Discutia lor fu simpla ca de obicei. Ea il sunase deoarece ramanea la Mara si avea nevoie de bain,asa ca bunicul se intalni cu ea si ii inmana banii de care avea nevoie. Dadu din cap spre el si se uita la mine care nu m-am deranjat sa ma dau jos din masina.

Bunicul pasi in masina asezandu-se si cadn imi vazu fata incepu sa vorbeasca.

-Toate sunt pregatite! Esi gata pentru noul an scolar?

-Nu!

Ofta si se intoarse zambindumi cu dinti lui albi ,stiam ca nu puteam sa ascund nimic de el si nici nu incercam.

-Ok,care e problema piticule?

-Nu vreau sa merg inapoi acolo,toata lumea ma uraste!

-Nimeni nu te uraste,doar nu inteleg de ce nu esti interesata de ce sunt ei. Nu trebuie sa dai explicatii nimanui,doar fi tu insuti.

Am luat o gura mare de aer incercand sa imi opresc lacrimine de frustrare,anul trecut fusese cel mai oribil din viata mea.De multe ori veneam acasa plngand,copii pot fi rai la varsta asta singura persoana care reusise sa ma binedispuna era el si ocazional tata.

Porni masina iar eu simtem valul ala de nervi si bunicul stia ce urmeaza

-Eu chiar nu inteleg,sa imi bag picioarele!Cum pot sa fac parte din generatia asta de idioti fara creier?

-Chiar nu stiu!

Intelegeam aluza gauta de el si am zambit pentru prima data in acea zi. Am parcat masina acasa cu grija intrind in casa. I-am urat un la multi ani rapid bunici api am plecat in camera aruncandu-mi noile haine in dulap si incepand sa citesc. Mi-am luat ochii din carte dupa multe ore,aveam nevoie la baie. In drum spre toaleta am deschis usa camerei bunicului care dormea cu cartea deschisa pe piept si cu televizorul mergad.Asa facea mereu.

Stiam ca mai aveam o saptamana dar nu vroiam sa plec inapoi in locul ala oribil.Imi iau telefonul verficadn ce se mai intampla pe facebook unde o vad pe Lara,Mara si toti prieteni lor intr-o poza distrandu-se. Nici nu se punea problema sa ma ia cu ea,nu ma suporta in preajma ei si nici eu nu ii adorm prezenta. Mama pasi in bucatarie in timp ce ui imi luam din frigider o cute de budinca.

-De ce nu dormi?

-Citeam,mi sa facut foame.

-Pai normal,daca nu te-ai deranjat sa vi la cina.

Imi dau ochii peste cap iesind din bucatarie si auzind-o pe mama bombanind. Tata ma intreaba din priviri cesa intamplat cand ne intalnim pe hol iar eu spun:

-Ca de obiceci!

Trantesc usa in spatele meu si o inchid cu cheia in asa fel incat sa nu fiu deranjata. Imi iau cartea delectanduma cu actiunea ,incercand sa uit cat de nasoala e viata mea.

EmotionalUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum