Sinterklaas

68 1 0
                                    

Aguslina🎁

1/3

Het is een week voor Sinterklaas komt. Agustín, Carolina en hun 5 jaarige dochter Victoria zijn in het huis van Agustín's ouders. Santy is er ook maar hij heeft besloten om alleen te komen. iedereen zit aan tafel voor het avond eten.

-Victoria, wat zou je graag van de Sint willen hebben- vraagt Agustín's moeder.

-Veel, maar het liefst van al een broertje of zusje.

Agustín verslikt zich bijna in zijn water.

-Waarom wil je dat ineens, je heb daar nog nooit over gesproken.- zegt Agustín naar zijn dochter kijkend.

-Bijna heel mijn klas heeft een broertje of zusje of krijgt er nog een. Ik wil dat ook. Ik wacht al lang op de ooievaar maar hij komt maar niet.

-Ben je klaar met eten - vraagt Carolina om het onderwerp te verander.

-Ja.

-Kom dan gaan we spelen.

Victoria gaat samen met Carolina mee een de living waar haar speelgoed staat. Victoria begint direct te spelen terwijl Carolina in gedachten zit.

-Mama. - Victoria kijkt naar haar moeder die niet reageert - mama.

-Eh ja wat is er liefje.

-Krijg ik dan van Sinterklaas een broertje of zusje?

-Zo gemakkelijk is het niet.

-Waarom niet?

-Daar kom je later nog wel achter.

-Willen jij en papa geen broertje of zusje voor me.

-Ik zou het graag willen.

-En papa?

-Dat weet ik niet, dat moet je aan hem vragen.

Onder tussen in de keuken had iedereen in stilte naar het gesprek staan luisteren.

-Zo te zien heb je werk, broertje.

-Santy hou je manieren.- zegt zijn moeder.

-Wat, het is toch waar, of wil je geen Kinder meer?

-Dat is het niet. Als mijn twee vrouwen dat willen heb ik er niets tegen, maar Caro doet de laatste tijd raar.

-Mechien wil ze al langer een kind maar durft ze het niet te vragen - zegt de moeder van Agustín.

-Nee, ik denk dat het dat niet is. Dan zou ze er wel met me over praten het is iets anders.

-Ik heb een idee, wat als Victoria deze nacht en morgen bij ons blijft, zo kun jij uitzoeken wat er aan de hand is. - stelt Agustín's vader voor.

-Dat is goed, ik ga haar halen.

Een uur later is het tijd om te vertrekken.

-Morgen avond komen we je terug halen. Gedrag je.

-Ja ja papa.

-Kom Victoria het is laat we gaan naar je slaapkamer. - Ze gaat met haar opa naar haar kamer.

Carolina is al naar de auto gegaan.

-Je verteld me hoe het is gegaan. En Victoria is hier altijd welkom.

-Bedankt mam. Tot morgen.

Agustín neemt afscheid van zijn moeder en rijd naar huis. Nu begint het moeilijkste nog. Met Caro praten.

gastina/ AguslinaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu