Kerstmis

52 1 0
                                    

Ik lig lekker warm in mijn bed met Agustín's armen om mij heen. Ik hou er van als we zo slapen. Ik ben nog goed aan het slapen als ik de deur hoor open gaan en veel kabaal hoor. Ik voel dat Agustín zijn armen om me weg haalt. Ik doe mijn ogen open en zie onze kinderen rond en in bed liggen en op Agus.

- waarvoor zo vroeg op?- vraagt Agustín aan onze kinderen.

- je bent het toch niet vergeten papa. Vandaag hebben jullie beloof dat we de kerstboom gaan zetten.- zegt julian onze oudste zoon van 8.

- moet dat echt zo vroeg?- vraagt Agustín.

- ja papa, dan kunnen we de rest van de dag kerst films zien.- zegt Lukas onze jongste zoon van 4.

- kom opstaan. Kom mama, kom papa.- zegt Julia onze oudste dochter van 8.

- We komen, gaan jullie  al maar naar beneden. Wij maken ons klaar en maken Victoria wakker.

- het is goed maar als jullie binnen een halfuur niet beneden zijn komen we terug.- zegt Julian en vertrekt met zijn broer en zus.

- waarom hebben we kinder genomen.- vraagt Agus aan mij.

- omdat we veel van elkaar houden.

- dat zeker. Ik hou van jou en mijn vier kinderen. Gelukkig is de jongste nog maar 2 en heeft ze niet veel besef van wat er gebeurt.

- ik weet zeker dat het volgend jaar ander gaat zijn.

- hoe zo dan?

- dat zul je nog wel zien.

Ik sta op en ga naar de badkamer, ik hoor Agustín opstaan en achter me aan komen.

- ik wil weten wat je er mee bedoeld.

- daar kom je snel genoeg achter liefje.

- je weet dat ik niet graag heb dat je iets geheim houd.

- rustig het is niet erg.

Ik kus hem op zijn lippen wat hij direct volgt. Ik scheid van hem en ga naar de douche. Ik voel dat hij me bij mijn middel pakt en me tegen zijn lichaam duwt.

- zo snel kom je niet van me af. Kerstmis gaat om samen zijn en liefde geven. En ik wil meer liefde.-  zegt hij mijn nek te kussen.

Ik moet toegeven dat ik het ook wil maar dan denk ik aan de kinderen die beneden op ons wachten. Het zou toch voor een ander keer zijn.

- Agus...

- ja wat is er schat - zegt hij met zijn lippen nog steeds in mijn nek.

- we kunnen het nu niet doen. De kinderen wachten en ik wil niet dat ze naar boven komen en ons zo zien.

Hij doet zijn lippen bij mijn nek weg en kijkt me aan.

- ik weet het, soms vind ik het niet leuk dat we kinderen hebben, zo kunnen we niet doen wat we willen. Maar ik hou veel van ze en van jou en ik weet dat je graag kinderen hebt.

- morgen gaan ze naar mijn ouders, dus morgen zijn we alleen thuis.

- dat klinkt goed. Ik ga Victoria halen.

Agus gaat weg, ik douche me en kleed me aan dan ga ik naar beneden waar ik iedereen aan de tafel zien. Ik ga zitten en begin te eten. Als iedereen klaar is halen we de kerstspullen van de zolder en leggen ze  in de living. Dan beginnen we met de kerstboom te versieren. Na een uur zijn we klaar dit is het resultaat.

Dan gaan we met z'n zessen in de zetel zitten en kijken we kerst films

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Dan gaan we met z'n zessen in de zetel zitten en kijken we kerst films. Een geweldige dag met het gezin.

[...]

Vandaag is het kerstmis, dat betekent vroeg opstaan want de kerst man is langs geweest. Gisteren toen iedereen in bed lag ben ik opgestaan om een cadeau voor Agustín onder de boom te leggen. Ik vind het wel eens leuk om het zo te doen. Ik kijk op de klok en zie dat het 7:28 is dat betekend dat de kinderen binnen ongeveer twee minuten de kamer binnen komen. Ik ga rechtop in bed zitten en maak Agustín rustig wakker.

- wat is er liefje?

- de kinderen komen zo.

Niet lang nadat ik dat zie komen ze binnen.

- mama is de kerstman al geweest? - vraagt Lukas.

- kom we gaan kijken. Kom je Agus?

- ja.

We staan op en gaan naar beneden waar alle cadeautjes  onder de kerst boom liggen. Agus komt met Victoria in zijn armen maar benden. De kinderen beginnen hun cadeautjes uit te pakken.

-Hey papa deze is voor jou - zegt Julia.

- heeft de kersen ook iets voor mij gegeven?

- ja hier.

Julia geeft het pak je aan Agus die het papier er af haalt en de doos opent. En kijkt er in en begint te lachen.

- is het echt?

Vraagt hij naar mij te kijken.

- ja.

Hij kust me en dat kust hij mijn buik.

- papa wat is nu je cadeau? Vraagt Julian.

- ik denk dat het niet alleen een cadeau voor mij is maar voor heel het gezin.

- en dat is?

- jullie krijgen nog een broertje of zusje er bij.

De tweeling begint in het rond te springen. De voorige keer dat we het hun vertelde begrepen ze het niet goed maar nu wel. De ander twee blijven gewoon hun cadeau's uitpakken. Ik ben heel blij met mijn gezin en de baby op komst.

gastina/ AguslinaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu