terug keer

55 1 0
                                    

2/3

We zitten een tijdje zo tot ze wat rustiger is. Ze legt haar hoofd op mijn schouder, ik doe mijn arme om haar heen. Even dacht ik dat we weer samen waren, maar ik moet naar de realiteit ze is bij iemand, dat denk ik toch want het is al een paar maanden geleden dat ik haar nog heb gesproken.

- je hoeft het me niet te vertellen als je niet wil, ik wil alleen dat je je goed voelt.

- nee, ik moet het tegen iemand zeggen. Ik vertrouw jou het meest, je hebt me altijd geholpen.

- en dat blijf ik doen.

- bedankt, ik ben blij dat je terug bent. Je kwam op een goed moment. Ik heb je veel gemist.

- ik jou ook. Het was moeilijk om zonder jou daar te zijn.

We blijven een tijdje stil tot Nina begint te praten.

- de laatste keer dat we spreken via de telefoon zie ik je dat ik met Erik samen was. In het begin was alles goed maar toen we een maand hadden begon alles slechter te worden. Als ik iets niet wauw sloeg hij mij of sloot hij me op. Het was vreselijk, als ik iets zou zeggen zou hij het nog erger maken. Zo bleef het een paar maanden vol houden tot dat hij me iets vroeger dat ik helemaal niet wauw en zeker niet met hem.

Ze kijkt naar me maar zegt niets meer.

- wat wauw hij?

Ze kijkt terug voor zich en begint terug te praten.

- hij wauw....hij wauw seks met me. Maar dat liet ik niet toe. Hij moest twee maanden weg om iets te doen ik weet niet wat of waar hij was ik was alleen blij dat hij niets meer kon doen. Na twee maanden kwam hij terug. Ik was op mijn kamer, mijn moeder was weg. Hij klom door hij raam mijn kamer binnen en verkracht me. Siens die heb ik hem niet meer gezien. Ik ben bang dat hij terug komt, ik wil dat niet nog eens meemaken.

- dat laat ik niet gebeuren. Ik zal je beschermen, hij komt niet meer bij je in de buurt.- we blijven alletwee stil knuffelen tot ik aan iets denk.- heeft hij bescherming gebruikt?- ik weet dat Nina de pil niet neemt, ze was er altijd al tegen, niet dat wij het al hebben gedaan.

- ik denk het niet, ik weet het niet goed meer. Ik heb er niet zo op gelet, ik kon nergens anders aan denken dan de pijn.

- Rustig ik begrijp je. Heb je gecoltrolleerd of je niet zwanger bent?

- ik durf niet. Ik wil het niet, ik wil niet op 18 jaarige leeftijd zwanger zijn.

- ik begrijp je maar je moet het controleren. Ik weet dat je het niet wil. Maar als het er als is dan kun je het best weten.

- je hebt gelijk.

- wil je dat ik mee ga?

- ja, ik kan dit niet alleen.

We gaan met zen tweeën naar de dokter. Ik weet ook dat je bij de apotheek zwangerschap testen kunt halen, maar als die negetief zijn kun je nog steeds zwanger zijn.

We zitten nu in de wacht kamer. Ik hoop echt dat ze niet zwanger is. Op 18 jaarige leeftijd zwanger zijn is niet leuk en zeker niet als het van iemand is waar je niet van houd en die je mishandeld heeft.

Na tien minuten mogen we binnen. Na wat onder zoek blijkt Nina niet zwanger te zijn, wat een opluchting.

Ik berg haar naar huis. Van mijn vader mocht ik zijn auto lenen, ik moest alleen opletten dat er niets mee gebeurde.

- blijf je nu hier?

- ja, ik heb het hier echt gemist ik ga voorlopig niet meer weg, dus we gaan elkaar nog veel zien.

- dat klinkt goed.

gastina/ AguslinaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu