Jane anne'sinide toprağa vereli neredeyse bir ay olmuştu, yanlızlığa alışması gerektiğini kendisine hatırlatıp,dalgınca baktığı aynadan gülümseyen hizmetçi kıza baktı, bir baş işaretiyle yanına gelen kızın belli etmesede üzüntüsünü hissedebiliyordu , içindeki acıyı ve yıkılmışlığı gizleyerek sesine soğuk ve düz bir tonlama ayarladı
"Jenni"
Kendisine seslenen leydisine"Efendim leydim" dedi ürkekçe hizmetçi kız birazdan leydisinin ağzından çıkacakları az çok tahmin ederek.
Jane aynada birleşen gözbebeklerini kaçırdı hizmetci kızdan
"Jenni "diye tekrarladı sanki kendi kendine konuşuyormuş gibi
"Benimle gelmek istermisin ?"
Bu soru karşısında afallayan hizmetçi kız heyecanla leydisinin omuzlarına tutunup
"Elbette leydim elbette " dedi sevinçle
"Biliyordum beni bırakmayacağınızı"
"Ama" diyerek devam etti genç leydisi.
" Kendine iyi bir iş bulana kadar ,biliyorsun bundan sonra dayımın vasiliğinde yaşayacağım seni istemezse yanımda tutamam en azından bir kaç ay idare edecek kadar param var..."
Sevgiyle tuttuğu omuzları sıktı hizmetci kız
"Leydim ben hiç para almadan da ömür boyu sizinle kalıp hizmet ederim, benim sizden başka kimsem yok anneniz ve babanız olmasaydı ,ben çok kötü durumlarda olurdum şimdi ,kader ikimizide yanlızlıkla birleştirdi bundan sonra sizinleyim "
Jane ellerini, omuzlarını sıcak bir samimiyetle tutan kızın ellerinin üzerine koyup aynı sıcak içtenlikle madem kader bizi yanlızlıkla bileştirdi ,bundan sonra arkadaşız seninle" dedi
"Fa-fa fakat leydim nasıl olur "
"Bal gibi de olur Jenni, bundan sonra böyle " dedi Jane"Bir şartla " dedi hizmetci kız bilmiş bir tavırla
"Bana da sizin gibi kitap okumayı öğretirseniz kabul "
Aynı bilmişlikle cevap verdi diğeri
"Bilmem?? düşünmem lazım" diyerek göz devirdi hınzırca Jane
İki kız kıkırdayarak birbirine sarıldı.
"Anlaştık o zaman ,şimdi hazırlanmam gerek birazdan Dr. Anderson gelecek , Kate 'i görmem gerek gitmeden vedalaşmalıyım "
"Ben hemen saclarınızı yapayım leydim ."
"Gerek yok Jenni, zaten hala yasda olduğum için yas elbisemi giyeceğim üzerine sıkı bir topuz yeterli ben hallederim."
"Tamam leydim ben bayan Grace 'e yardım edeyim o zaman "
"Pool ve bayan Grace'in Dr.Anderson'larda çalışacağı doğrumu leydim ???"
"Evet Jenni, Anderson'lar bu kış Fransa ya gidecekler bayan Andersonun ailesinin yanına çiftliği çalışanlarla beraber Pool ve Grace isletecekler "
"Şşeeyyy "
"Burası ne olacak leydim merakımı mazur görün "
"Bilmiyorum Jenni tüm mal varlığı dayımın idaresine kaldı en azından bir kaç yıl , gerçi ne farkedecekse ?? kadınlar hep bir erkeğin himayesine mecbur bırakılıyorlar, en azından Lanchester' da birşeyler değişene kadar durum böyle " diye iç geçirdi.
"Jane "
" Jane"
Genc kız arkadaşının sesini duyunca hemen aşagı indi
"Kate bu ne süpriz senin geleceğini bilmiyordum?"
"Hadi ama Jane artık yasdan kurtulma zamanın geldi, bu kadar yas bile senin yaşındaki bir kız için çok fazla hem annen eminim yukardan sana kızıyordur, o hep senin neşeli olmanı severdi "
"Yanılıyormuyum? " diye bir kaşını kaldırıp bilmiş bir ifadeyle arkadaşına baktı.
Kate bu hareketi bilinçli bir şekilde yapıyordu, arkadaşını bu ruh halinden kurtarması gerekiyordu tek yolda annesi üzerinden gitmesi gerektiğiydi
"Haklısın " dedi Jane
"Annem de istemezdi "
"Dayın gelip seni bizden alana kadar benimlesin küçük hanım, benim himayem de olduğuna göre düş önüme sana harika bir gün vadediyorum "diye hınzırca gülümseyerek arkadaşına yaklaştı.
Jane arkadaşının heyecanına şaşırarak birazda meraklanarak
"Kate " dedi
"Çıkar ağzındaki baklayı ne geveliyorsun "
Kate ellerini yukarı kaldırıp genç kızı korkutuyormuşcasına kıvırıp
" Söyle bana dileğini genç leydi ben Broklenn büyücüsüyüm" diyerek yavaş yavaş arkadaşına doğru adımladı.
"Evet evet duyabiliyorum genç ve yakışıklı bir dükün sana körkütük aşık olmasını istiyorsun "
"Eveeetttt duyabiliyorumm içinden gelen sesleriiiiii ve ben bunu gercekleştireceğim ama benimde birrrr şartttımmm vaarr"
" Seni şapşal büyücü öyle bir dileğim yok uydurma" diyerek kendisine yaklaşan arkadaşını bir kaç adım geriye ittirdi
"Offff "
"Asıl büyücü sensin Jane ,hepimizi sevginle köleye dönüştürdün bak şu halime seni güldürebilmek için ne hale düştüm "dedi alınmış bir halde
"Canım arkadaşım biliyorum biliyorum "diyerek arkadasını kucakladı.
"Gel buraya şapşal Broklenn büyücüsü senden bir dileğimi gerçekleştirmeni istiyorum "
Alınmış halinden sıyrılıp Jane'le oyuna tekrar başladı Kate
"Ne istiyorsunnnn küçükkkk kızzz söyleee bana "
"Arkadaşımla harika bir gün geçirmek istiyorum,karşılığında ne vereyim size "
" Birrr öpücüğünüüü alırıımmmm küçük kız , ama beni öptükten sonra hiçbir ölümlüyü öpemezsinnn" diyerek kahkaha attı.
"Tamam tamam büyücü öyleyse gidelim " diyerek kendilerini bekleyen arabaya koştular.
" Kate nereye gidiyoruz ,araba sizin çiftlige gitmiyor mu?"
" Sana güzel bir gün için söz vermedim mi ?öyleyse merakını yen ve süprizimi mahvetme küçük bir ip ucu pikniğe gidiyoruz "
" Pikniğe mi ? "
"Nereye peki ?"
"Westerborn malikanesine canım genç dükün şerefine bir kır eğlencesi düzelenmiş henüz sosyeteye takdim edilmediğin için bu davetlerden haberin yok babam yaşlı dükün en yakın dostu dükün oğlu Fransa'dan yeni geldi ..genç dük çılgının teki ama soğuk bir adam buna rağmen sosyetenin en gözde bekarlarından,kendisi arkadaşım olmasa ben bile soğukluğuna bakmadan asılırdım inan adam çok yakışıklı Jane "
"Offf Kate bunları bana neden anlatıyorsun? hiç ilgimi çekmiyor hem sosyeteye girmek gibi bir hayalimde yok zaten buralardan gidiyorum "
Kate arkadaşının vurdumduymaz halinin altındaki üzüntüyü bildiğinden üstelemedi.
"Belki genç dükü gördüğünde fikrin değişir Jane, bence önyargılı olma " dedi.
Genç kız arkadaşının kolunu hafifçe burkarak
"Yoksa bu Broklenn büyücüsünün dediği aşık dük adayı bu dük olabilirmi haaa? " diyerek sıkıştırdı
" Hııhıııhhh " diyerek arkadaşına göz devirsede içten içe dükü merak etmişti.
"Neden olmasın ?? "
Arabanın durmasıyla iki kız da tatlı atışmalarını bırakıp aşağıya inmek için hazırlandılar..Arabadan inmeden önce Kate arkadaşına dönüp fısıltıyla
"Heyy Jane bir eşlikcimiz olmadan malikaneye giriyoruz, sakın renk verme, bana bırak" dedikten sonra kendisini indirmek için bekleyen adama elini uzattı , bir anda elin sahibini görünce şaşkınlıktan cılız bir inilti koparıp ardından kendini toparladı
" İannnn..!"
"Kate " diye tebessümle genç kıza baktı genç dük
"Seni daha erken bekliyordum, babamlar çalışma odasında konuşurlarken duydum ,arkadaşınla katılacakmışsın geziye , hani nerde arkadaşın?" diyerek arabadan içeriye başını uzattığında genç adam matem elbisesinin içinde bile bir inci gibi parlayan; duru ve biçimli yüzünü aydınlatan bir çift efsunlu bakışla karşılaşınca nefes almayı bile unutup çarpılmışcasına genç kıza bakışları takılı kaldı.
Kate arabanın içine takılı kalan genç adamı bir süre süzdükten sonra hafifce ökrürüp
"Öhhöhö"
" Ian arabanın içinde hortlak görmüş gibi dondun kaldın lütfen centilmen bir erkek gibi arkadaşımın aşagıya inmesine yardım et " dedi
Ian arabanın içinde dakikalardır genç kızı izlediğini Kate'in uyarmasıyla farketti suç üstü yakalanmış çocuk gibi biraz utangaç bir edayla gözlerini tekrar genç kıza çevirerek
" Ahh afedersiniz leydim kabalığımı bağışlayın" diyerek sesinin tonunu iyice alçaltarak ağzının içinde duyulması mümkün olmayan birkaç kelime daha mırıldandı.
" Sorun değil " diyerek duraksadı tanıştırılmadığı birine samimi birsekilde tek isimle seslenemezdi .
Genç adam Jane'nin neden duraksadığını hemen anlayarak elini genç kıza uzattı.
"Lütfen leydim arabadan inmenize yardımcı olayım daha sonra kendimi tanıtırım " diyerek genç kıza sevimli bir o kadarda muzip bir edayla göz kırptı.
Jane elini uzatan adamın samimiyetinden çekinsede hiç rahatsız olmamıştı , bu adamda sevimli samimi ve kendini çekici kılan bir enerji vardı ve bu genç kızın çok hoşuna gitmişti. Oysa Kate genç dükü tarif ederken soğuk ama yakışıklı demişti,içinden arkadaşının dengesiz ruh halini düşününce bunun yadırganmayacak bir sonuç olduğunuda kabullendi.
Kate aşağıda arabanın yanında beklerken arabadan hala inmek bileyen arkadaşına seslendi
"Hadi ama Jane "
" Yoksa Ian'ın seni kucağındamı indirmesini bekliyorsun ?"
Jane duyduğu sesle ağzından istemsiz bir 'Iııghhh' sesiyle hemen genç adamin elini tutup kendini aşağı attı.
Kate arkadaşının kendisine kızma şiddetini dudaklarını dişlerken arkadan kendi koluna attığı çimdiğin acısıyla anladı .
Jane arkadaşına arkadan yaklaşıp fısıltıyla " Bu kucakta taşınma meselesini daha sonra konuşacagız sevgili Brookleyn cadısı " diyerek adeta tısladı.
Birkaç metre ötede kızların birseyler fısıldaşarak birbirlerini yemek istermiscesine bakışlarindan ortamın gerileceğini düşünen Ian hemen birkac adımla yanlarına yaklaşıp
"Kate bizi tanıştırmayacakmısın yoksa ben kendimi tanıtayım mı?" diyerek Jane'nin elini tutup dudaklarına götürürken
" Ben VI. Lancesther dük 'ü Wt.Ian Westernbon Lancesther " diyerek dudaklarını genç kızın tuttugu eline bastırdı .
Genç kızın bileğinden yayılan gül kokusu şimdiden adamın cigerlerine ulaşıp bütün bedenini hücrelerine kadar esir almıştı etrafa çaktırmamaya çalışarak tekrardan kesik kesik soluyup birkaç nefes daha bu kokuyu içine çektikten sonra başını kaldırıp gözlerini genç kıza çevirdi ve o gözlere tekrardan adeta çivilenip kaldı bakışları ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP VARİS
RomanceAnnesinin ölümüyle kimsesiz kalan Jane, ait olduğunu zannettiği hayatının bir düzmece olduğunu anladığında hayatında yeniden başlayacaktır. Bundan sonraki hayatını yıllardır görmediği dayısı Henry'nin yanında gececek diye beklerken gerçek ba...