Günlükle bir kendini yatağına attığında aklında tek bir soru vardı.
“ Leydi Jane ile kayıp varis arasında bir bağ olabilir miydi?”
“ Sadece tesadüf ,böyle bir olasılık bence yok “ diyerek kendi olasılıkları arasında gelip giderken talihin kader döngüsüyle nasıl bir hal alabileceğinden habersizdi genç adam .İan elindeki günlüğü okumayı bıraktığında kafasında bir şimşek çakmıştı.
Büyük kardeşler birliği diye bahsi geçen cemiyet aslında kendisinin de içinde olduğu gizli bir örgüttü.“Büyük baba teşekkür ederim “ diyerek bakışları ile gökyüzünü tarayıp sanki kendisini yaşlı adam duyuyormuş gibi fısıldadı.
Ne diyordu günlüğün sifrelenmiş ama kendisininde bildiği rakamlarla sifrelenen satırlarında
“ Sır herkesin gördüğü ama idrak edemediği basit bir gerçekliktir “Satırları okudukça sifrelenen kelimelerde teker teker ortaya çıkıyordu.
“Weldinburg topraklarındaki yüzük “ dediO yüzük düşesin sır gibi ortadan kaybolması ile kayıplara karışmıştı.Yüzük mesihin varisinin ispatı için delil niteliğindeydi.
“ Eeee “ dedi
“ Henry Tudor’la asıl akraba olan kaybolan düşes Sandra Weldinburg yani Karl’ın annesi “dediğinde genç adamın başı parçalara ayrılmış gibi ağrıyordu.
“ Bu yüzükten Karl’ ın haberi yok annesinin kaybolmasının nedeni bu olabilir. Olaylar tamamen kasıtlı saptırılmış “ diyerek yatağına boylu boyunca uzandı.“ Lanet olsun “ diyerek bir küfür savurup yattığı yerden hizla kapıya fırladı.
“Haniver tabi ya kont sion tarikatı için çalışıyor” dediğinde
Kontun neden Jane’ nin peşinde dolaştığını da çözmüştü.
“ Jane’ i mesihin gerçek varisi zannediyorlardı.Oysa genç kız sadece zorba düzenin mahvettigi bir ailenin kaybolan kızıydı,tek sıradışılıksa genç kızın bourbon hanedanından olup kralın kardeşi olmasaydı.İşin garip tarafı örgütün yüzük ve varisi yanlış adreste aramasıydı.Tılsımlı yüzük şuan kaybolsada eninde sonunda varisini bulacaktı zaten eski metinlerde yazdığı gibi Aziz Barnabas'ın Sırlar diye adlandırdığı parşömende ne diyordu.
“ Sır görebildiğimiz her şeyde bir gölge şeklindedir.Eğer iyi bakarsak sır denilen mutlak gerçekle yüzleşiriz “Kesinlikle genç kızı bu gün alıp gelmeliydi.Iki gün daha bekleyemezdi.Asil mesele bir katır kadar inatçı olan genç kızı malikaneye erken gelmeye nasıl ikna edecekti.
Asıl dayısı zannettiği adamın yanına gideceğini düşünerek Parise gitmek istemeyen genç kız koskoca krallığın varislerindendi.
Karl’ın genç yaşta gizli servisin başına geçmesi bu işin çabucak çözümünüde saglamıştı zaten,dostundan gelen pusula olmasaydı kafasındaki bu sifreler çözülemezdi.
Büyükbabası bir izden bahsetmişti varisin boynunun arkasındaki güle benzeyen işaret
“Bu işarete ilk fırsatta bakacağım “ dedi muzipçe kendi kendine sırıtarak
“ Eğer Jane ‘de bahsedilen işaret varsa kesinlikle varis olabilme ihtimali var ama asıl kesinlik yüzükle belli olacak “diyerek ahıra girdi,kendi atının yanına yaklaşıp egeri bir hamlede ata kuşatıp malikaneden dört nala uzaklaştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP VARİS
Любовные романыAnnesinin ölümüyle kimsesiz kalan Jane, ait olduğunu zannettiği hayatının bir düzmece olduğunu anladığında hayatında yeniden başlayacaktır. Bundan sonraki hayatını yıllardır görmediği dayısı Henry'nin yanında gececek diye beklerken gerçek ba...