Ian bir süre sonra sevdiği kadının odasından çıkarken aklına gelen tek şeye odaklanmış bu konuda can dostu Karl ' dan yardım almaya karar vermişti." Bu konuyu Jane'e sezdirmeden halletmemin tek yöntemi Karl" diyerek dostunun odasına doğru adımlarını hızlandırdı.Kapıda beliren uşağın saygı ile selamlamasına hafif bir baş işareti yapıp yarı aralık kapıdan içeriye göz gezdirdi,dostunun içeride olmadığını anladığında çalışma masasının üzerindeki kalemle hızlıca kısa bir pusula yazıp kendisinden emir bekleyen adama uzattı...
****
Karl ;kapıdan çıkarken tekrar arkasına dönüp uzaktaki yeşillerin sahibine baktı uzunca ,bulunduğu yerden bile ışığını genç adamın gözlerinden kalbine tutan bu bakışlar kalbi ile bir aklınıda genç adamin bilmediği diyarlara alıp götürmüştü.
Daha önce böyle bir hissi yasamayan bu karmaşık duyguları adlandıramayan genç adam tekrardan geldiği yöne ilerlerken aklını ve kalbini o odadaki yeşilliklerin derinlerinde unuttuğundan habersiz ilerledi.
Koridorda her adımı yüzyıllar süren bir zamanın içinde dalgın dalgın ilerlerken
" Heyyy Karl dostum bu ne hal " diye kendisine yaklaşan İan Lancester ,parisin gece hayatında bir numara olan arkadaşınin omzuna omuz atarak
" Dostum hangi leydi seni geri çevirdi bu hale düştün ,ünlu çapkın sonunda pesmi ediyor " diye şakalaşırken Karl bomboş gözlerle arkadaşının ne dediğini anlamadan öylece bakıyordu.
" Karl hortlak mı gördün bu ne hal " diyerek arkadaşını kolundan tutup sarayın geniş koridorlarında ilerleyip kendi odasına götürdü.
Arkadaşının en sevdiği içkiden bir kadeh doldurup brendiyi genç adama uzattığında kadehi gözlerinin önünde sallayıp
" Hadi şunu çek ve neler oluyor anlat ,benim fazla sabrım kalmadı bu haline " diyerek genc adamın zihnini toparlamaya çalıştı.
Gözünün onundeki kadehi alıp bir dikişte bitirdikten sonra biraz ilerdeki ceylan derisi koltuğa kendini attığında eskisine nazaran daha rahat ve zihni bulanıklığını yitirmişti.
Arkadaşına elindeki kadehi uzatarak
" Ekselansları o sihirli karışımdan bir tane daha " dediğinde İan dostunun kendine gelmesine rahatlamış bir halde bakarak
" Madem kendine geldin ,kalk kendin doldur Thedora bile bu kadar işkence etmiyorum" diyerek arkadaşının kendine uzattığı kadehi eliyle ittirdi.
" Lanet adamın tekisin İan bu konuda Jane ile hemfikiriz " dediğinde Dük arkadaşının yakasından tutup
" Sevgilimi kışkırtmayı bırak Karl ,yemin ederim seni bogazlarım " diyerek tehditler savururken arkadaşıda kahkahalarla demir dükün haline gülüyordu.
" Şimdi lanet çeneni kapat ve beni dinle " diyerek arkadaşının yakasını bırakıp bir adım öteye ittirdi.
Sendeleyerek anca yerinde duran genc adam
" Söyle bakalım demir dük hazretleri seni bu kadar kıvrandıran mesele nedir " dediğinde İan istemsizce etrafını kollayıp biraz daha arkadaşına yaklaştı.
" Karl senden şu komutan bozuntusunu takip ettirmeni istiyorum,kardinalin kuzeni olan serseriyi " dedi
Karl bir süre sessizliğini koruyarak arkadaşını süzdü
" Nedenini söylemezsen kılımı bile kıpırdatmam " diyerek kadehine içki doldurmak için içki şişesine uzandı.
" Sende istermisin dostum gece bayaa uzun olacak " derken arkadaşınin kadehinide doldurup sessizce koltuğa oturup dükün konuya girmesini bekledi.
" Burnuma pis kokular geliyor Karl ,bu işin altından yine bir pislik çıkacak ,nişanımızı açıklayana kadar onun Janeden uzak durmasını istiyorum,bu konuda bana yardımın gerek " diyerek içkisinden bir yudum çekip arkadaşının karşısındaki koltukta yerini aldı.
" Kont Hanivier' i biliyorsun, en son bana yapılan saldırıdan sonra kendisini hiç görmedim adam yer yarıldı içine girdi sanki,muhtemelen o zamanlarda benim gibi kendiside kayıp varisin peşindeydi,ama sen olayın içine dahil olduğunda asıl mesele anlaşılınca adam ortadan kayboldu,pisliğin tekiydi fakat bizi iyi ip uçlarına götürebilir.Simdi mesele komutan Antie ile kontun ne gibi ortak bir derdi vardı bunu çözelim ,limana geldiğim gün Jane bakışlarından rahatsız olmuştum adamın derken bir yerlerde görme ihtimali olduğumu düşünürken kontun bu adamla sık sık buluştugu istihbaratı geldi.Neler dönüyor dostum senin mutlaka bunlardan haberin vardir " diyerek kendisini sessizce dinleyen arkadaşına baktı.
Karl sesini biraz daha alçaltarak
" Albaydan dün bir bilgi geldi Sion tarikatının yeni rotası Osmanlı toprakları ve Fransa yani Britanya dan bir süre uzak olacaklar İskoçlarla yapılan antlaşma sanırım bir süre çarkı durdurdu." bir süre susup arkadaşına baktı.
" Neden Osmanlı ve Fransa dersen? Fransa ve Osmanlı istihbaratının ortak bir arama çalışması olan Barnabas incili, incil Vatikan için maden değerinde dostum katoliklerin bunca yıldır döktüğü kanın hesabını verdirecek cinsten ,eğer incil'de yazdığı gibi gerçekte bildiğimiz havarinin on iki değil on üç olduğundan ve bu havarinin Anna maria adlı bir azize olduğunu aynı zamanda İsa mesih'in de eşi olup son veda yemeğinde cebrail tarafindan haber verilen ihanetin öncesi kaçıp saklandığını anlatıyor ve Anna maria kaçarken hamile bu hamilelikten bir kızı oluyor tabiki öncesi meryem ile birlikte kudüs'e gidiyor .Kudüs de doğum gerçekleşiyor bebek ve Meryem peşindekileri şaşırtmak için havarilerden mesihe en sadık olan adamı ile efes'e yol alır. Bebek ve meryem Efes'e ulaştıklarında bir dag eteginde saklanarak korunurlar fakat 13.havari isa'nın eşi ve çocuğunun annesi kudüs de amon ra rahipleri tarafından parçalanarak öldürülür ,şimdiki Sion tarikatı nın ilk kanlı eylemi o gün yapılmıştır ." diye sözünü tamamladığında İan gözlerini iyice açmış duyduklarını sindirmeye çalışıyordu.
" Yani dostum merak ettiğin asilzade komutanımız Sion üyesi,bunun ne anlama geldiğini biliyormusun?"
" Kardinal ve kuzeni krala ihanet ediyorlar,louis bunu bildiği halde vatikana koz vermemek için yutuyor şimdilik" diyerek elindeki boş kadehi sehpaya bırakıp
" iki kadeh brendiye bu kadar bilgi yeter ,geceyi seninle burada geçirmeye hiç niyetim yok İan " dediğinde demir dük
" Heyyy bu gece olsun zamparalıklarına son ver dostum " diye gürledi.
" Ne saçmalıyorsun sen lanet olası ailem dünyanın öbür ucundan buraya gelmiş ben hala seninle koca karılar gibi dedikodu yapıyorum " diye arkadaşına lanetler yağdırırken ian iki elini yukarı kaldırıp teslim olmuş gibi yaptı." Tamam dostum özür dilerim ,ama bu konuyu daha geniş bana anlatacaksın bu gece kurtuldun benden " diyerek arkadaşının sinirle kırmızıya dönen suratına baktı.
Karl afallamış demir düke sırıtarak
" Senin bu gece uyumacağını biliyorum İan hikayeye biraz daha gizem katalım merakın artsın diyerek devam etti.
" Bebek Meryem le kudüs den efese geldiğinde bir gece rüyasında oğlu İsa'yı görür, İsa annesinin kucağındaki bebeği kollarına alıp kutsayarak cennetin kutsal suyu ile yıkar ve sonrası birbirine geçmiş hilal ve gülden oluşan bir sembolü bebegin vucuduna işler,meryem rüyanın etkisinden kurtulup uyandığında gerçekten de bebeğin ensesinde birbirine geçmiş üç hilal ve gül mührü ile karşılaşır " diyerek kapıya yaklaştı.
" Şimdilik bu kadar aziz dostum iyi geceler "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP VARİS
RomanceAnnesinin ölümüyle kimsesiz kalan Jane, ait olduğunu zannettiği hayatının bir düzmece olduğunu anladığında hayatında yeniden başlayacaktır. Bundan sonraki hayatını yıllardır görmediği dayısı Henry'nin yanında gececek diye beklerken gerçek ba...