“Ailem burada Jane “ diye bitkin yatağında hala sayıklar gibi konuşan genç kadını defalarca teselli etmişti Jane ama bu defa farklıydı ,bu defa hayal ürünü olabilecek tüm yaşanmışlıklar etten kemikten birer duvar gibi genç kadının umutlarının önünde kale olmuştu adeta
“ Amanda iyi tarafından bakalım” diyerek teselli etmeye çalıştığı kadını avutamamaktan başka bir şey yapamamanın verdiği buruklukla konuşmaya devam etti.
“ Amanda kalk böyle kendini hırpalamana dayanamam ,bir planım var lütfen beni dinle hadi ama “ diyerek yatakta mermer sütun gibi solmuş genç kadının acıdan hırpalanmış halini süzdü.
‘Acı bu kadar yakıcımıydı?’
‘ Evet ,bu kadar yakıp kavurmasa bu hale gelebilirmiydi melek kadar güzel
kadın gitmiş, sanki yüzyıl yaş almış bir kadın durmazdı karşısında ,çaresini bulabilseydi herşeyi yapmaya hazırdı ama bu derdin çareside yoktu’ içindeki burhanı bir nebze rahatlatabilmek adına Jenni’ nin hazırladığı içecekten doldurmasını istedi hizmetci kıza
“ Lütfen bir bardakta Amanda’ ya hazırla “ dediğinde yatakta yatan kadın başını olumsuz sallayarak istemesede Jane ısrarla bardağı eline alıp genç kadının dudaklarına götürdü.
“ Bunu iç biraz kendine gel aklıma bir çözüm geldi.En azından biraz daha rahatlamış olursun haydi “ diyerek içeceği zorla genç kadına içirirken aklındaki planıda uygulamak için hemen harekete geçmişti.
“Ema bana hemen Dükü bulun kendisini Macgein’ lerin kaldığı dairede beklediğimi söyleyin ,bu hayat memat meselesi lütfen hemen gelsin “ diyerek hizmetci kızı İan’ nı bulmak için gönderirken Amanda gözlerini merakla açmış prensesin ne yapmaya çalıştığını anlamaya çalışıyordu.
“Jane teşekkur ederim fakat benim meselemin çozülebilecek yanı yok canım “ diyerek çekinerek kıpırdandı
“Ahhh özür dilerim ekselansları arasıra dalgınlasıp unvanınızı söylemekte gecikiyorum “ dediğinde Jane Amanda’ya inanamayan gözlerle bakıp genç kadının bu halde bile ünvanını düşünmesine akıl erdiremeyerek gözlerini genç kadına devirip
“ Leydi Amanda “ diye alaylı bir tonda konuşmaya devam etti.
“ Madem sizinde bahsettiğiniz gibi aramızda unvan farkı var,o zaman size emrediyorum derhal yattığınız bu yataktan kalkıp hazırlanın size birazdan ihtiyacım olacak “ diyerek genç kadını dinlemeden odadan çıktı.
Kapıyı kapatıp bir kaç adım ilerledikten sonra ellerini havaya kaldırıp kendisine bir zafer işareti verip bastırdığı kahkahalarını koridora geldiğinde serbest bırakıverdi.“Hahahahahaaaa”
Koridordaki uşak ve hizmetçi ordusu leydilerinin bu haline bir anlam veremeden saygıyla beklemeye devam etselerde prensesin koridorda böyle kahkaha atmasını yadırgamışlardı.
Versay sarayının koridorlarından yankılanan sesi İan hemen tanımıştı bu ses sevdiği kadına aitti.
Hizmetçi kızın alelacele gelip kendisini leydisinin çağırdığını iletmesi ise oldukça enteresan bir şeydi normalde Jane’ nin önemli bir olay anında koşturarak genç adamın yanına kendisinin gelmesi gerekiyordu bu hep böyle olmuştu genç kızı tanıyalıdan beridir.
Demir dük elindeki zarfı çekmecesine koyup
“ Jane saray kurallarına çabuk alıştı desem değil,şuan koridorda kahkaha atan ondan başkası olamaz,peki neden bu zamana kadar odasına dalmamıştı”
“ İşte “ dedi
“ Bu gerçektende merak edilecek bir konu “ diyerek odadan koridora açılan kapı kolunu çevirdi.
Sevdiği kadın kapının önünde kahkahalarını kontrol etmeye çalışıp yaramaz bir çocuk gibi içeri tekrar girdi.
Hızla prensesin girdiği kapıdan içeriye dalıp
“ Leydim “ diye genç kadına seslendi.
Jane sevdigi adamı arkasında görür görmez koşturarak boynuna sarılıp genç adamın dudaklarina masum bir buse kondurdu.
“İan aşkım gel seninle çok önemli bir konu görüşeceğiz “diyerek genç adamı Amanda’ nın yattığı odaya sürükledi adeta.
İkili içeriye girdiklerinde Amanda’yı yataktan kalkmış üzerini değiştirmiş pencerenin kenarında otururken buldular.
Yanındaki hizmetçi kız ve Anna Cecila ‘ ya ikiliyi görünce kibarca odadan çıkmalarını rica edip ayağa kalkmak için yeltendiğinde Jane
“Amanda tanrı aşkına “ diye haykıran prensesin sesinden herkes ürkmüştü.
Jane sinirle canı gibi sevdiği kadının hala statüsüne göre hareket etmeye çalışmasına çok sinirlenmiş bu sesine yansımıştı.
“Biliyormusun “ dedi yanına yaklaştığı kadına usulca sokulup
“ Senin sağlığının yanında bütün görgü kurallarının canı cehenneme,bir daha Amanda bunu yaparsan seni paralarım “ diyerek yalandan genç kadına çıkışıp sonra sevgi ile sarıldı.
Sevgi kuşattığı herşeyi sarıp sarmalar kendi ışığı ile birlerdi,bizler bir bütünün parçaları değilmiydik zaten ,gerçek amacımızdan sapıp kendi hükümranlığımızı ilan ettiğimiz sahte dünyalarımızda had bilmezlik halinde savaşırken her daim mutsuz ve huzursuzuz öyleki ne zaman sevginin ışığı ile bütünleşirsek işte o zaman gerçek biz oluruz .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP VARİS
RomanceAnnesinin ölümüyle kimsesiz kalan Jane, ait olduğunu zannettiği hayatının bir düzmece olduğunu anladığında hayatında yeniden başlayacaktır. Bundan sonraki hayatını yıllardır görmediği dayısı Henry'nin yanında gececek diye beklerken gerçek ba...