İan Lancesther ; patikadan aşağı inerken hala o dudakların bal tadını düşünüyordu.
"Aman tanrım nasılda yeni yetmeler gibi hala o cadıyı hayal edebiliyorum ? diyerek mırıldandı kendi iç sesine azar çekerek, iç sesini susturmaya çalışsa da genç adam hala arzuyla yanıp tutuştuğunu kendine itiraf etmekten çekiniyordu. Bu yeni yetme kız dük'ün aklını başından alamazdı.O bu yaşına kadar bir çok kadınla ateşli geceler geçirmişti,ama hiç birini zihninde tutup kendiyle savaş verecek şekilde önemsememişti.
Oysa bu yeni tanıdığı yeni yetmenin tadını aldığı andan beridir erkekliği ile savaş veriyordu.
" Kahretsin " diye bir küfür savurdu
Aptal bir aşık gibi hala o öpüşmenin hayalini atamıyordu zihninden.
Bütün bu olanları bir yana bırakıp Kont Hanvier 'ın neden genç kızı göz hapsine alıp takip ettiğini bulmalıydı.
" Bu kumarbaz adamın neyin peşinde olduğunu merak ediyorum,mutlaka bir çakallık planlıyordur" diyerek ormanda gittikleri avdan henüz dönmüş olan babasının da içinde olduğu kalabalığın yakının da durup, bir süre kalabalığın içinde bir tilki gibi kendisini süzen kont'a yaklaştı,elindeki içkiyi dük'e doğru uzatıp
" Bizde ekselanlarından senin Fransa' daki başarılarını dinliyorduk genç adam "diyerek sinsi bakışlarını İan'nın üzerinde gezdirdi ve devam etti."
" Kral 15. Lois'in barış dan yana tutumu en çok bu ülke ile ticaret yapan soyluların işine gelecek,sende en şanslılar arasındasın ekselansları,istersen seninle bir ortaklık üzerine pazarlığa her zaman varım "diyerek kadehindeki içkiyi yudumladı.
İan adamın iğrenç bakışları altında nedenini bilmediği bir gerginlikle düz bir ses tonuyla adama yönelip
" Kont hazretleri sizinle zaten zorunlu bir konuşma yapmam gerekiyor,ama bu deniz ticaretinden önce yaşınızdan bir hayli küçük leydileri takip etme huyunuzdan başlayalım " dediğinde adamın sinsi gözlerinden genç adama kadar uzanan bir karanlık geçti.
Bir süre sessizce bekledikten sonra elindeki kadeh'den bir yudum daha alıp sesinin sakinliğini bozmadan
" Kimseyi takip ettiğim yok falan yok genç adam,belkide kuytu köşelerde leydi avına çıkan başka birisiyle beni karıştırıyorsun " şeytanca parıldayan gözlerine o iğrenç sahte gülümsemesini ekleyerek genç adamın yanından hızla uzaklaştı.
"Bu adamın bir sürü yolsuzluklarının olduğu kabarık bir dosyası var.İan sakın bu adama bulaşma " diyen sesin geldiği yöne dönünce can dostunun gülümseyen yüzüyle karşılaştı.
" Offf Brain adamım kız çocuğuna nasihat eden o sevimsiz yaşlı karılara benziyorsun ,sana kaç defa söyliyeceğim benim işlerime burnunu sokma diye "
Karşısındaki sarışın muhatabının omzuna hafifce yumruğunu iliştirirken
" Bu söylediklerin yüzünden sana bir düello teklif etmem gerek dostum,o zamanda yaşlı bir kadın olduğumu söyleyebilecekmisin" diyerek sevimlice gülümsedi.
" Seni lanet olasın Brain Hardvieks babanın tek varisi olmasaydın,seni öldürmekten büyük zevk alırdım.Oysa zavallı adam senin evlenip kendisine vereceğin varisleri hayal ederken ölüp gidecek ,sen tam bir baş belası sarışınsın " diye arkadaşına dostca sarıldı.
"Dostum bana Fransa'dan döndüğünü haber vermedin,sana bu konuda kızgınım " diyerek elindeki kadehi arkadaşının elindeki kadehe dokundurdu.
" Yinede beni tebrik etme şansını yitirmedin.İan, koca kıçını Fransa da ben topluyorum" arkadaşina anlamlıca göz kırptıktan sonra eğilip kulağına fısıltıyla
" Sevgilin, kendisine nüfuzlu birini bulmuş,Fransa topraklarında bundan sonra kıçını korusan iyii olur Lancesther" diyerek omzunu genç adama hafifce vurarak,neşeli kahkahaların geldiği tarafa yöneldi.
" Brain Hardvieks ,senin o koca çeneni kıracağım " diyerek arkasından gelen arkadaşına aldırış etmeden gözüne kestirdiği iki leydinin yanında soluğu alıverdi
.Gülümseyerek,yanına yaklaştığı genç kızlara eğilerek bir referans yaptıktan sonra siyahlar içinde inci gibi parlayan menekşe gözlerin sahibine dönerek.
"Ben Brain ,Brain Hardviek Holles. Holles dükü de diyebilirsiniz " diyerek dudaklarını genç kızın eldivenli narin parmaklarına götürdü.Karşısındaki genç kızın kendini tanıtmasına fırsat vermeden arkadan panter gibi atılıp genç kızı kendisine çeken bedenin en yakın dostu olduğunu görünce yanlış adres çığlıkları beynin de sinyal veriyordu .Muzipce arkadaşına yönelen Brain ,genç kızların şaşkın bir o kadar da kızgın bakışları altında göz hapsine tuttukları arkadaşına acıyormuş gibi zavallı bir ses tonuyla
" İan bence savaş zırhını giy dostum benden önce seni bu hanımlar haklayacak " diye kahkahayı bastı, arkadaşının yanındaki menekşe gözlere dönerek
" Leydim bana isminizi bağışlar mısınız lütfen yoksa bu kaba adam bizi tanıştırmayacak " diyerek genç kızın kolunu bir avını kaçıracak bir aslan misali tutan arkadaşını gösterdi.
Sinirden kırmızıya dönen yüzünü sert bakışlarla yönelten genç kız
" B-ben Janette Addams ,tanıştığımıza memnun oldum.Bu genç hanımda arkadaşım Kate Mia Anderson " diyerek sarışının tüm ilgisini yanındaki arkadaşına yöneltti.
Yanındaki genç kız diğerinin aksine daha canlı ve sarı saçları güneşten ışıl ışıl parlarken mavi gözlerinde okyanusun o büyüleyici dalgalarının verdiği çılgınlık vardı.
Brain biran yutkunduktan sonra genç kıza eğilip
"Lütfen aptallığımı bağışlayın leydim ama gözlerinizin ışığı bana geldiğim o okyanusdaki çılğın dalgaları hatırlattı " diyerek yüzüne bugüne kadar hiç bir kadının dayanamadığı o eşsiz gülümsemeyi takındı.
" Ekselansları oldukça kıvrak bir zekaya ve çapkınca bir duruşunuz var,bu bende güvensizlik oluştursa da en yakın dostumun dostuna sanırım güvenmeliyim,şimdi buradan uzaklaşalım bu iki dik kafalı aralarındaki sorunu halletsinler " diyerek genç adamın koluna giriverdi.Bu açık sözlü cana yakın kıza hayran yeşil bakışlarını gezdirerek
" Madem bana bu adam için katlanacaksın,o zaman bu keçiyle aramı iyi tutmam gerek" diye genç kıza göz kırptıktan sonra koluna koyduğu elini nazikce tutarak genç kızı arkasından sürükledi.Kate genç sarışının kollarında çocuklar gibi neşelenerek
" Ahhh dük hazretleri bağışlayın ama sizin tayfanın hepsi böyle anormal mi ? " diyerek neşesini belli eden bir kahkaha atti .
Genç kızın neşesine ortak olan Brain çapkınca gülümseyerek
" Her zaman bu kadar açık sözlü müsün leydim ? Bu huyun başına iş açabilir "diyerek göz kırptı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP VARİS
RomanceAnnesinin ölümüyle kimsesiz kalan Jane, ait olduğunu zannettiği hayatının bir düzmece olduğunu anladığında hayatında yeniden başlayacaktır. Bundan sonraki hayatını yıllardır görmediği dayısı Henry'nin yanında gececek diye beklerken gerçek ba...