Jane pencereden dalğın bir halde bakınırken bahçe kapısında duran arabayı fark etti
“ Kim acaba ?”diye merakla arabaya bakarken arabanın üzerindeki amblemi gördü.
Aslan figürlü amblem tek bir ailenin amblemiydi o da Lancesther düklüğü heyecanla arabadan inen uzun boylu dev gibi yapısıyla durup şapkasını düzelten adamı görünce heyecanı ikiye katlandı.
Daha biraz önce öpüşmelerini hayal ederken bile hafızasında kalan anılarıyla eli ayağı birbirine giren genç kız evinin önüne kadar gelen dükün karşısında nasıl soğukkanlı olabilirdi.
“ Aman tanrım “ diye dudaklarından çıkan cansız feryadı hizmetçisi ve yeni arkadaş edindiği Jenni duyunca koşturarak hanımının yanına geldi.
“ Leydim bir şeyiniz yok umarım “ diye endişeli gözlerle leydisine bakarken bütün evi çınlatan gong sesini duydu.
Bayan Grace’ nin
“ Jenni “ diye inleyen sesi hizmetçi kıza kapıyı aç ikazını anlatırken jenni kapıya yönelip gelen misafiri karşıladı.
Kapıda duran genç adam şapkasını çıkarıp eline alırken hizmetçi kıza
“ Lütfen Leydi Addams’a ,Lancesther dükü nün kendisini görmek istediğini haber verir misiniz?”
Hizmetçi kız kapıda kendisine bakan adamın yakışıklı suratına bakıp hemen gözlerini yere indirip
“ Tabiki ekselansları ,lütfen buyrun “ diyerek adamı içeri aldı.
Genç adam geniş holde beklerken biraz sonra genç kızı tekrar görmenin heyecanı ile yerinde duramıyordu.
Meraklı ve aceleci bakışlarla eve göz gezdirdip,evin sade ama şık döşenmiş iç açıcı havasını ve mimarisini beğeni dolu bakışlarla süzerken ,hizmetçi kızın“ Ekselansları lütfen beni takip edin,leydim sizi salonda kabul edecek “ komutuyla hizmetçi kızın arkasından salona doğru ilerledi.
Birazdan genç adamı karşısında görecek olmanın heyecanı ile ne yapacağını şaşıran genç kız kalbi neredeyse ağzına gelmiş bir halde heyecanını bastırmak için ellerini kenetleyip kalbinin üzerine bastırdı.
Bir süre derin derin nefes alıp verdi.İç sesiyle kendine telkinler verip kapıya doğru döndüğünde genç adamı salonun girişinde dikilmiş kendini izlerken buldu.
“ Dük hazretleri bu habersiz ziyaretinizi neye borçluyuz “ diye dudaklarından dökülen kelimelere dük tek kaşını kaldırıp alayla cevap verdi.
“ Ben sevinçle boynuma atılacağını hayal ederken ,leydim bana hesap soruyor ,nezaketli bir karşılama beklerdim lakin sorun yok en azından ziyaretimi kabul ettiniz saygılarla “ diyerek eğilip genç kıza hafif bir referans yaptı.
Yavaş adımlarla genç kıza yaklaşırken yine o gül kokusu ciğerlerinden tüm hücrelerine yayıldı.
“ Leydim bu ani gelişimi bağışlayın,durum acil olmasaydı inanın bu saatte sizi rahatsız etmezdim “ diye ciddileşerek genç kızın yanında durdu.
Aslında genç kıza bu kadar yakın olmak genç adam için sıkıntılı bir durumdu,zihninde canlanan görüntülerle işi iyiden iyiye zorlaşıyordu.
“ Kont Hanvier bu ismi daha önce duydunuz mu ? “ diye genç kadına soran bakışlarını yöneltirken aslında cevabını bildiği soru sorduğunun farkındaydı.
“ Kont Hanvier mi ? “ diye düşündü genç kız ismi tekrarlarken
“ Hayır, ilk kez sizden duyuyorum sayın dük”
“ Bunun benimle ne ilgisi var ?” dedi
Onlar konuşurken hizmetçi kızda bir şeyler ikram etmek için odaya girmişti.Genc kız kabalığının farkına varınca , sesini yumuşatarak“ Dük hazretleri size bir şeyler ikram etmek isterim,ne içersiniz “diyerek hizmetçi kızın elindeki tepsiye uzandı.
“ Jenni teşekkür ederim,gerisini ben hallederim canım”
Genç adam kızın hizmetci kız ile samimiyetini içtenliğini fark edince
“ Bu kızın soğuk ingiliz leydilerinden farklı olduğunu tahmin etmiştim “ diyerek mırıldandı.
Genç kız dükün dikkatle kendini süzdüğünü fark edince yeniden bir heyecan dalğasıyla eli ayağına dolaştı. Genç adam bu durumdan hoşnut bir halde biraz daha yaklaşarak genç kızın saçlarından yayılan mis gibi kokuyu kokladı.Ellerini ceplerine koyarak o hatırladığı anılarla beraber aklından geçeni yapmamak için dişlerini sıktı.
Yumuşak bukle bukle saçlara dokunamamak genç adam için adeta bir işkenceydi.Sakin kalmaya çalışarak kendisine uzatılan içkisini yudumladı.
“ Kont Hanvier” diyerek söze başladı yeniden
“ Öğrendiğimiz kadarıyla sizin hakkınızda kapsamlı bir araştırma yaptırmış,geçen gün piknikte “ diyerek duraksadı,aklına yine genç kızla öpüştüğü sahne gelmişti.” Boğazını rahatlatmak için hafif bir öksürüğün arkasından, bir yudum içki daha aldı.
Genç kızda aynı dük gibi o anı hatırlayıp utanç ve heyecanla kızarmıştı.
“ O gün sizi sessizce takip eden kişide kontun kendisiydi leydim, bu adamın senden yada ailenizden istediği bir şey olabilir.Aile üyelerinizin başlarına gelenleri biliyorum, ayrıca bütün olanlar için çok üzgünüm.” diyerek duraksadı.
“ Kont’un niyeti görüldüğü üzere iyi değil,başınıza birşey gelmemesi için acilen çözüm bulunmalı” diye bakışlarını genç kızın gözlerine dikti.
“ Eğer uygun görürseniz babamla konuşup bir süreliğine en azından dayınızın yanına gidene kadar güvenliğinizi sağlamak isterim.”
Genç kız bu teklifi yapan başka birisi olsa nezaketle teşekkür eder belkide kabul ederdi ama bu küstah adamın kendisini zorla öpmesi ve arkasından gelip güvenliği konusundaki endişelerini dile getirmesi genç kızın çileden çıkmasına yetmişti.
“ Doğru ya” dedi sinirle yerinden kalkarak
“ Kendimi güvende hissetmem için küstah bir kontun sinsiliğinden korunmak adına ,başka bir küstah adamın korumalığını kabul etmem gerek değil mi ? Ne de olsa ingiltere'de kadınlar sadece süslü elbiseler giyip kendilerini bir erkeğin ellerine teslim etmekten öteye geçemezler”Dük genç kızın kendisine hakaret etmesine kızmıştı kızmasına ama bu asi genç kıza haddini bildirmek için sakinliğini korumaya çalışarak
“ Küstah ha ?”
“ Leydim küstah dediğin adam seni korumak istiyor lakin küstah olduğum kanısına geçen günkü öpüşmemizin bir etkisi olduysa ,hatırlatırım ki o gün benim kadar sizde istekliydiniz” diyerek genç kızın yanına bir adımla yaklaştı.
“ İsterseniz bunu size ispatlayabilirim “diye genç kızın çenesini eliyle avuçlayıp yüzüne yaklaştırdı.
Genç kız şaşkın halinden çıkıp elini havaya kaldırdığı an, genç kadının elini havada yakalayıp
“ Yoooo buna daha öncede izin verdiğimi hatırlamıyorum “ diyerek genç kızın dudaklarına kendi dudaklarını kapatıverdi.İkiside bu büyülü an’a hızlı hızlı soluk alarak son verdiklerinde dük, gençkız birşey söylemeden konuşmaya başladı bu defa daha sert ve otoriter bir ses tonuyla
“ Leydim Dr. Anderson’ lar babamın hastalığı nedeniyle Lancesther malikanesinde konaklayacaklar bir süre,o yüzden size başta ettiğim teklifi sundum ama bu bir teklif den öte emirdir.Güvenliğiniz söz konusu olunca kusura bakmayın sizi bile dinlemem ,yarın akşama kadar hazır olun bizzat sizi almaya ben geleceğim “ diyerek hızlı adımlarla genç kızı öyle şaşkın bir halde bırakıp arkasına bile bakmadan salonu terketti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP VARİS
عاطفيةAnnesinin ölümüyle kimsesiz kalan Jane, ait olduğunu zannettiği hayatının bir düzmece olduğunu anladığında hayatında yeniden başlayacaktır. Bundan sonraki hayatını yıllardır görmediği dayısı Henry'nin yanında gececek diye beklerken gerçek ba...