Keeseokan paginya
JENNIE pov
Matahari sudah memacari dibilik aku, aku pon bergegas bangun untuk pergi ke sekolah..
Setelah aku sudah bersiap, dn tidak lupa dgn cermin mata aku, aku pon bergegas turun ke bawah untuk sarapan, kawan ii aku sudah bangun terlebih dahulu..
Kawan ii aku bernama rose, jisoo dn lisa mereka tinggal di rumah aku, yahh memandangkan omma dn appa aku sebuk dgn kerja nya di Bangkok,thailand, jadi aku sudah meminta izin untuk mengajak kwan ii aku tido di rumah aku jadi omma dn appa aku pon izinkan..
Setelah sudah selesai bersarapan aku dn kawan ii aku terus pergi ke sekolah ,hanya berjalan kaki sahaja, sbb rumah aku x lah jauh sgt dari skolah
Semasa aku sudah sampai ke skolah, aku hendak masuk ke kelas, tiba ii...
Blassss
Abis basah kuyup aku dibuatnya, ye aku tahu kerja sapa yang telah mengantungkan air baldi ke atas pintu tersebut, siapa lagi kalau bukan park jimin dari group bts..
Selapas itu aku pon berlari pergi ke tandas dn menangis, malu aku dibuat nya, selalu dibuli, selalu di maki, dn x lupa malu aku bila semua budk kelas aku ketawa kan aku, yelh aku kn nerd.
Jennie :"apa salah aku sampai kau buli aku x habis ii...hiks ..macam mana ni baju dh habis basah"
Lisa:"jennie? ,kau okay, nah aku bawak baju lebih,sbb aku tahu semua ni akan terjadi"
Jennie pon mengambil,beruntung dia dpt kawan sebaik lisa ini
Jennie:"gumawo lisa,oklah aku nk salin baju ni jap"
Lisa:"nea"
Lisa pon menunggu jennie di dpn pintu tandas
End jennie pov
Situasi di kelas
Semasa jennie sedang berlari di tandas,dn ramai yg gelakkan dia,ada seorang perempuan yang berumur 18 tahun, dia ni anak pengetua skolah ramai org takut dgn dia termaksud cikgu sekali, dn dia merupakan adik kepada xi luhan tanpa jennie tahu..
Jennie berpisah dgn luhan semasa jennie berumur 15 tahun kerana luhan terpaksa berpindah , tapi jennie tidak tahu luhan pindah ke mana
Jadi adik nya luhan yang bernama xi minjae(nama rekaan) telah ditugaskan oleh Abg nya untuk menjaga jennie di skolah, adik nya luhan tinggal berseorangan di rumah, dn tidak lupa rumahnya 3 tingkat dn ada bodyguard sekali..
Luhan tahu walaupon jennie nerd tapi luhan x pernah berubah hati kepada sapa ii pon, luhan pasti suatu hari nanti jennie akan mengubah dirinya, sbb tu luhan sampai skrg sayang kepada jennie
Semasa minjae mendapati rose sdg menantap kumpulan bts dgn tajam, minjae menanya kepda semua kelas, sapa yang buat kepada jennie..
Minjae:"SAPA YANG BUAT UNNIE AKU NANGIS HA!!! ,ANGKARA SAPA SEMUA NI!!!! "
Ramai yang gelak tadi terus menjadi senyap.
Minjae pergi ke arah jisoo dn rose yang telah pon duduk di meja belajarnya itu..
Minjae:"unnie angkara sapa semua ni? "
Rose menantap kumpulan bts, yang sdg menantap nya supaya jangan bagi tahu, tapi apa rose kisah, rose x takut sedikit pon dgn pandangan maut yang telah diberi oleh bts itu..
Rose:"minjae macam biasa budk bangtan tu lah sapa lagi"
Kumpulan bts pon melebarkan matanya, ada yang menggigil ada yg nk lari kan diri, ada yg nk menyorok haihh
Minjae terus pergi ke meja bts dn...
Bammmmm
Minjae memukul meja dgn kuat sekali, sampai meja tu pon dh nk roboh
Minjae:"APA MASALAH KORANG NI HA!"sambil menantap semua muka ii bts dn terhenti ke muka hoseok a.k.a j-hope..
J-hope:"bu-bukan aku yang buat, ta-tapi ji-jimin yang buat, dia yang nk ma-malukan jen-jennie"
Minjae terus menarik kole jimin dgn kuat dn menantap nya dgn tajam
Minjae:"kau jangan macam ii dgn aku! "
Jimin:"ap-apa ma-masalah kau ni ha, ni bu-bukan urusan kau"
Minjae:"kau fikir kau kingka aku takut ke ha?, hahahaha walaupon kau tu umur lebih tua dari aku, kau fikir aku x boleh kurang ajar ke, kau belum kenal aku lagi tau "
Jimin:"le-lepas lah sial! "
Minjae pon apa lagi terus pukul kepala jimin sampai jimin jatuh ke kerusi..
Minjae:"kau sial, babi, kimak, kalau kau buli kakak ipar aku lagi siap kau he"
Jimin:"apa with kakak ipar hahahah"
Minjae pon pukul kepala jimin lagi sekali.
Minjae:"kalau kau nk tahu aku adik kepada xi luhan, so aku rasa kau x kenal kot hahahaha, nanti suatu hari nanti kau kenal lah ok, dn korang semua "sambil menunjuk ke arah bts "kalau aku dpt tahu korang buli jennie atau kawan ii dia, x semena-mena aku bunuh korang"
Bts :"nea"
Semasa minjae hendak keluar ke kelas dia melihat ke arah jennie yang sudah pon masuk ke kelas, dia terus menuju ke jennie dn memeluk nya erat..
Minjae :"jennie gwenchana? "
Jennie:"nea min"
Minjae:"okalh min masuk kelas dulu sbb bf min dh tunggu lah tu, kalau diorang buli unnie lagi, bagi tahu min k"
Jennie:"nea "
Minjae:"bye annyeong"
Jennie :"nea annyeong"
Selepas minjae dh keluar dari kelas, jimin terus menuju ke arah jennie, dn menarik rambut jennie dgn kuat
Jennie:"arhh jimin appo"
Jimin:"kau jangan fikir kau boleh. Selamat okay"
Rose:"kau x habis ii buli dia apa masalh kau ha! "
Suga pon menyampuk
Suga:"erk eleh x yah masuk campur lah, bukan kau yng nerd dia yang nerd so suka hati jimin lah nk buat apa kat dia"
Rose pon berdiri dn menyepak kaki suga, sampai suga pon terus berlutut, ramai kelas yang terkejut melihat suga dn rose itu.
Rose :"kimak lo x cukup gula, erh, gi sana makan gula banyk ii kalau kena darah tinggi pon lagi Bagus erh "rose pon terus duduk di tempat nya itu.
Manakala jimin sudah melepaskan tangan nya dari menarik rambut jennie.
Jennie terus duduk di tempat nya, dn cikgu jihyo pon mula masuk dn mula belajar subjek bahasa inggeris ..
Next chapter
Utamakan vote and komen okay 💕
YOU ARE READING
Nerd Girl Next To The Beautiful Girl (Jenhan + Jenmin)
FanfictionSeorang bernama kim jennie yang digelar dirinya nerd dn selalu dibuli oleh geng bts. Yang selalu membuli jennie adalah salah satu dari geng bts iaitu park jimin, namja yang hemsem, cute, suka membuli jennie, playboy? Semestinya... Kawan ii jennie...