Kring.....
Jennie:"yeahhh dh balik"
Lisa :"emmm jen jangan lupa tau pergi rumah minjae"
Jennie:"okay"
Semasa jennie sedang menunggu bas bersama kawan ii nya dn bergitu juga bts, tiba ii kereta berwarna hitam, muncul di depn bas top, blackpink dn bts melihat sorang lelaki turun dn membuka kan pintu untuk seseorang, dn terpampar lah muka minjae, yang dh siap untuk mengajak geng blackpink untuk menukar penampilan jennie.
Bts pon terkejut melihat minjae, sungguh cantik di dpn mata diorang, dn bts x sangka minjae anak org kaya rupanya..
Lisa:"minjae cantik nya kau!! "
Minjae:"dh ii lah tu, kajja kita pergi"
Jisoo:"alah kitaorang belum mandi lagi"
Minjae:"haih korang ni, korang mandi kat umah aku lah, pasal baju don't worry kat umah aku berlambak,nanti maid aku sediakan"
Rose:"srs ah rumah kau ada maid!!"
Minjae:"eye, ok kajja"
Blackpink pon masuk ke dlm kereta dn bodyguard itu pon terus memandu..
Jin:"aku x sangka siak , minjae ank pengetua skolah and kaya pon sama erk"
Suga:"ahah lah wehyy aku ada pernah nampk tau minjae tu dia ada sedekah kat rumah ank ii yatim tau"
Taehyung:"wahhh baik gile dia,aku fikir org kaya ni sombong,tapi ada baik nya erk"
Rapmon:"x semua org kaya ada yg baik ada yang x,betul x?"
Hoseok:"betul, erh jimin asal kau diam je lagi tadi?"
Jimin:"enthlah, masa minjae ckp kat aku tu,masih tergiang ii kat telinga aku ni"
Suga:"dia ckp apa?"
Jimin:"dia ckp "kau jangan menyesal esok tengok penampilan baru dia" yg minjae maksudkan "dia" tu adalah jennie org nya"
Taehyung:"ayok abislah kau,nanti kalau dia dh cantik aku rembat dia dulu"
Jin:"dia tgok kau pun x nk,dasar alien perasan"
Taehyung:"..."
Suga:"dh lah bas dh sampai tu,dh yok,esok kita tgok je penampilan baru jennie tu"
Bts:"nea"
Bts masuk ke dlm bas untuk pulang ke rumah diorang....
*****************
Di rumah minjaeSemasa blackpink sudah sampai ke rumah minjae, jisoo,jennie,rose dn lisa terngaga tgok umah minjae..
Lisa:"bapak besar gile umah kau minjaee"
Jisoo:"ahah lah"
Minjae:"mana ada biasa je"
Rose:"biasa apa, rumah dh tiga tingkat,siap bodyguard ,maid, kolam.renang pon ada"
Minjae:"dh lah jom masuk"
Semasa blackpink masuk , blackpink di sambut oleh maid minjae dgn mesra, maid minjae mampunyai 7 org..
Maid 1:"dh balik dh puan muda?"
Minjae:"hmm,ohh ye dh siapkan makanan ke belom?"
Maid 2:"sudah puan"
Minjae:"oky good,skrg mesti korang penat kan?, ha dh gi lah pergi bilik korang,rehatkan diri nea?"
All maid:"nea puan,gumawo"
Semua maid pon terus masuk ke dlm bilik masing ii"
Minjae:"ha jennie,rose,lisa,jisoo pergi lah mandi,maid dh sediakan dh tuala dn pakaian untuk korang berempat"
Blackpink:"nea"
Blackpink pon terus naik ke tangga tingkat 2 dn masuk ke bilik minjae..
Selepas mereka sudah siap,mereka turun ke bawah..
Minjae:"sebelum pergi kita makan dulu nea?"
Blackpink pon menganguk dn terus pergi ke meja makan..
Jisoo:"wahhh sedp nya maid kau masak!!!!"
Lisa:"ahah lah ,nyum ii"
Minjae:"makan lah,jangan gelojoh sgt"
Jisoo:"nea!"
Selepas makan diorang pon mula gerak ..
Shopping mall
Jennie:"kita nk buat apa nk gi sini minjae?"
Minjae:"okay aku ajak kau sbb ,aku nk ubah penampilan kau"
Jennie:"tap-" ayat jennie dipotong oleh minjae.
Minjae:"x da tapi ii,jennie dgr sini,kau x perlu bayar balik apa yg beli nanti arra?"
Jennie:"gumawo ,minjae jasa kau aku kenang selama iinya"
Minjae:"nea kajja,ohh hurmmm hanbin?"
Hanbin adalah salah satu bodyguard minjae..
Minjae menyerahkan kad kepda hanbin..
Hanbin:" ni untuk apa puan?"
Minjae:"awk guna lah kad tu untuk beli apa ii,saya tahu awk dh lama kan x gi mana ii?"
Hanbin:"nea puan and gumawo"
Minjae:"nea,jimat ii tau, nanti kalau saya nk balik saya call awk ok"
Hanbin:"nea"
Minjae:"okay saya gi dulu"
Blackpink dn jennie pon turun dari kereta tu dn mula berjalan ke kedai shopping tersebut..
Kedai baju
Minjae:"ha kalau korang nk beli baju apa ii beli lah okay"
Blackpink:"ha jinja!!! , gumawo minjae "
Minjae:"nea ,kecuali jennie ikut min"
Jennie:"nk gi mana? "
Minjae :"tgok jelh nanti, lisa, jisoo,rose boleh tolong belikan baju untuk jennie sekali"
Blackpink:"nea boleh"
Minjae:"k kajja jennie"
Salon hair
Pelayan 1:"ye puan boleh saya bantu?"
Minjae:"tolong ubah penampilan dia boleh"
Pelayan 2:"nea boleh puan, nama puan sapa?"
Minjae:"minjae, xi minjae, and ini jennie ,kim jennie oky"
Pelayan 1:"nea,puan jennie jom ikut saya "
Jennie:"nea"
Jennie pon pergi dn mulalah perkerja ii disitu mengubah penampilannya..
Jisoo:"minjae kitaorang dh beli dh"
Minjae menyerahkan kad kepada jisoo,menyuruh nya membayar,dn jisoo pon pergi..
3 jam kemudian,jennie pon sudah siap,rose,jisoo dn lisa yg baru sampai pon terkejut..
Jisoo:" betul ke ni jennie, aigoo cantiknya kau jennie!!"
Manakala minjae pergi ke kaunter membuat pembayaran
Jennie:"dh ii lah tu"
Minjae:"dh kajja kita balik"
Blackpink:"nea"
Minjae pon menelifon hanbin, dn menghantar blackpink ke rumah masing ii...
Utamakan vote and komen ok
YOU ARE READING
Nerd Girl Next To The Beautiful Girl (Jenhan + Jenmin)
FanfictionSeorang bernama kim jennie yang digelar dirinya nerd dn selalu dibuli oleh geng bts. Yang selalu membuli jennie adalah salah satu dari geng bts iaitu park jimin, namja yang hemsem, cute, suka membuli jennie, playboy? Semestinya... Kawan ii jennie...