Kring!!!!!!
Sekarang sudah tibanya waktu rehat, geng blackpink sudah keluar untuk pergi ke kantin untuk membeli makanan..
Jisoo:"jennie cari tempat duduk dulu, biar unnie yang belikan makanan okay"
Jennie:"nea"
Jennie pon mencari tempat duduk, selepas jennie sudah jumpa, jennie pon duduk di bangku tersebut..
Tiba ii ada seseorang menyapa jennie..
??:"kat sini ada orang ke? "Orang itu bertanya kepada jennie, sbb meja kantin ada dua so jennie sebelah kiri dn meja lagi satu pon sebelah kanan, so kanan tu kosong lah..
Jennie:"urmm x da, duduk lah"sambil senyum ke arah orang itu
??:"nea gumawo, erhh jap awk bukan budk yang selalu kena buli oleh bts ke? "
Jennie menundukkan mukanya, orang itu dh mula bersalah..
??:"arhhh mianhea saya x bermaksud nk ejek awk, tapi saya kesian je"
Jennie pon senyum ke arah org itu..
Jennie:"hmm, saya kan nerd biasa lah"
??:"tapi awk x lah nerd sangat, awk mesti cantik kan? "
Jennie:"haishhh mana ada hihihi"
??:"by the way saya chanyeol, park chanyeol, awk?"
nnie:"jennie, kim jennie"
Chanyeol:"ohh selamat berkenalan ok skrg kita kawan?"
Jennie:"nado,nea boleh ii"
Selepas itu geng blackpink pon sampai ..
Lisa:"jen ..nuguya?"tanya lisa kepada jennie sambil tunjuk ke arah chanyeol itu..
Jennie:"chanyeol-ah ni chingu ii saya, yang ni kim jisoo yang ni park chaeyong , dn ini lalisa manoban"
Chanyeol:"ohh nea,arh annyeonghaseyo park chanyeol imidah"
Blackpink:"nea"
Chanyeol:"cantik lah korang semua ni huhuhu, lagi ii chaeyong huhu"
Rose:"panggil rose je"
Chanyeol:"nea ,rose"
Lisa:"awk bukan dari kumpulan exo ke?"
Chanyeol:"yup,diorang tgh beli makanan tu ha" menunjukkan kawan ii nya yang sdg menuju ke arah nya.
Chanyeol:"korang kenalkan yang ni,lay,d,o,kai,kris,baekhyun,suho,chen,Xiumin"
Exo:"annyeonghaseyo"sambil menunduk.hormat ke arah blackpink
Blackpink:"nea"
Kris:"sapa diorang ni yeol,muka cam kenal lah yang pakai cermin mata tu"
Chanyeol:"yeke kau kenal,nama dia jennie,dn sebelh tu jisoo,yang sebelah nya rose dn sebelh jennie lisa"
Kris:"WHAT JENNIE!"
Tetiba..
Plak
Kris:"yah hyung sakit lah."
D.o:"sapa suruh jerit"sambil jeling ke arah kris.
Yang lain hanya gelak..
Jennie:"hurmm napa awk jerit?"
Kris:"jennie kau ni bukan gf luhan ke?"
Jennie pon terus memandang ke arah kris begitu juga dgn kawan ii nya..
Jennie:"macam mana awk tahu"
Kris:"saya tahu sbb luhan ada cite pasal awk"
Baekhyun:"rindu pulak kat luhan hyung"
Jennie pon mula termenung, dia pon rindu kat luhan sebenarnya
Kai:"erhh dh lah jom makan , nanti waktu rehat dh habis kang"
Diorang mengangguk dn terus makan..
Sebenarnya ada yang memerhati kumpulan blackpink dgn jealous..
Sapa lagi kalau bukan bts
Jin:"napa lah kesayangan aku layn org lain haihh"
Suga:"ark alah relex lah"
Sebenarnya jin dn jisoo dh couple lama dh k, okay sambung..
Jimin pon terus memandang jennie yang sedang rancak berbual dgn kumpulan exo itu , bukan bermakna dia jealous, tapi x tahu napa dia benci dgn jennie bila jennie layn chanyeol, tapi ada juga kan dia jealous..
Jungkook:"hyung tu budk gedik dh sampai"sambil menunjuk ke arah 3 budk perempuan , yang bernama tzuyu, mina and momo
Momo:"oppa! "
Suga :"sapa oppa kau"
Tzuyu:"oppa jom jalan ii"
Jungkook:"erh kau bla lah rimas kau tahu x "
Mina:"oppa jom lepak kat pondok
Jimin:"sana lah hiss, kau ni asyik berkepit je "
Mina:"alah biarlah asalkan oppa syg chagi"
Jimin:"apa chagi ii, kau bukan gf aku pon"
See jimin ni memang suka main kan hati perempuan..
Mina:"x pa lah kalau cam tu, momo ,tzuyu aku gi dulu"
Mina pon pergi dgn air mata yang mengalir
J-hope:"kau ni x baik lah jimin"
Jimin:"do i care ha"sambil tersenyum sinis
Selepas itu dia melihat ke arah blackpink dn exo, dia mendapti jennie sdg berjalan dgn kris, sambil berbual -bual.
Jimin pon mengajak kawan ii nya masuk ke kelas sbb waktu rehat sudah pon habis.
Semasa jennie sudah masuk ke kelas dn membaca buku, tiba ii ada org mengambil bukunya ,sapa lagi kalau bukan jimin
Jennie:'yahh bagi lah balik "
Jimin:"alah suka hati aku lah nk ambil buku sapa pon"
Tiba ii..
Plak
Ada org Baling buku tepat kena kepala jimin..
Jimin:"adohhh sial lah sapa yg bal-"semasa jimin pusing kebelakangan, dia melihat minjae yang membaling buku itu ke arah dia, sambil memandang dgn tajam ke arah jimin
Minjae:"bagi balik buku tu kat dia" ckp nya dgn tenang, tapi menakutkan.
J-hope dtg dn berbisik ke arah jimin.J-hope:"baik kau bgi, seram dok suara dia"
Jimin:"x boleh"jawab jimin
Minjae tersenyum sinis dn..
Burkk
Dalam sekelip mata minjae terus taekwando jimin, sampai minjae, di belakang jimin sambil menaruk lengannya di leher jimin.
Minjae :"kan aku dh kata, jangan main ii dgn aku"
Jimin:"yah ii lepas lah!, okay ii aku bgi balik buku dia"
Minjae pon terus merampas buku di tangan jimin, dn bagi balik ke arah jennie..
Minjae :"jennie ptg ni gi rumah aku, ajak sekali rose, jisoo dn lisa, aku dh x tahan tgok kau kena buli ni, so nanti kau tahu lah apa aku nk wat kat kau nea"sambil tersenyum ke arah jennie
Jennie :"nea "
Minjae pergi arah jimin dn berbisik
Minjae :"kau ingat, esok kau akan menyesal tgok penampilan dia yang baru"terus beredar dari kelas jennie
Jimin hnya mematung sahaja..
Selepas itu cikgu lee Kwang soo pon masuk, untuk subjek reka bentuk..
Next chapter
Utamakan vote and kome ok
YOU ARE READING
Nerd Girl Next To The Beautiful Girl (Jenhan + Jenmin)
FanfictionSeorang bernama kim jennie yang digelar dirinya nerd dn selalu dibuli oleh geng bts. Yang selalu membuli jennie adalah salah satu dari geng bts iaitu park jimin, namja yang hemsem, cute, suka membuli jennie, playboy? Semestinya... Kawan ii jennie...