Semasa mereka sedang gelak tiba ii ada seseorang masuk ke kels nya..
Minjae:"KAU NAK APA LAGI! "
sapa lagi kalau bukan jihoon..
Jihoon:"selagi kau x terima aku, selagi tu aku x akan menyerah"
Kai:"kau dh buat salah leps tu nk paksa org terima kau balik"
Jihoon:"diam kau!"
Minjae :"kau sapa nk bentak chingu aku ha, patutlah kawan baik aku x nk kat kawan ii kau, sbb nanti perangai kawan ii kau cam kau! "
Jihoon:"Kau! "
Luhan:"bla lah kau jihoon jangan kacau adik aku lagi, kau dh buat dia menderita, setiap malam dia nangis, ada kau kisah ke?, tahu kau nk enjoy dgn kawan ii kau, pergi club, kau fikir aku bodoh? "
Jihoon:"tapi dlm hati adik kau masih ada aku kan? "
Minjae :"dh x da, sbb hati aku ni dh ganti dgn org lain, tapi aku pendam je"
Chen:"jinja lah min!, sapa org tu"
Minjae :"nanti oppa chen tahu lah ye"
Jihoon :"kau tipu kan minjae? "
Minjae :"buat apa aku nk tipu,disebab kan kawan ii aku bagi aku semangat untuk move on,tapi syukurlah aku dh move on,tapi hati aku ni masa aku peluk dia , tetiba jantung aku enth lah macam berdegup dgn laju'
Jisoo:"jangan kata yang tu hyuhmmmmppp!"ucapannya berhenti apabila lisa menekup menutup mulutnya.
Lisa:"diam bongok"
Minjae:"jisoo kau nmpk ke?"
Jisoo:"ahah"apabila lisa sudah melepskan tangan nya dari mulut jisoo.
Jihoon"please minjae bagi aku peluang ke dua"
Minjae:"sorry lah aku x boleh"
Luhan :"min baik min jumpa org yg adik dh jatuh cinta tu, nanti dh terlepas menangis pulak nanti "
Minjae:"hurmm betul juga, tapi adik berdebar lah oppa, kalau dia setiap kali jumpa min mesti pipi min memerah, tapi adik akan cuba ,ok lah adik nk jumpa dia"
Semasa minjae hendak lari keluar jihoon menghalang nya.
Jihoon :"x kau x boleh, kau milik aku sorang je"
Minjae :"tepi lah jihoon, aku nk keluar! "
??:"apa kecoh ii ni?, eh minjae ?"
Minjae melihat ke arah org yang berada di belakang jihoon itu, dn dia tetiba pipinya merah..
Jisoo /lisa:"wahhhh dh sampai dh ehek ii"yang nk mula mengedik.
Jin/sehun :"dh mula dh gf kita ni nampaknya "
Minjae:*asal dia hemsem sgt ni rambut dh diwarnakan dgn warna kelabu, wahhh hemsem nya *ckp dlm hati"hyung-hyungwon? "
Hyungwon :"hurmm minjae saya nk ckp sesuatu kat awk, saya tahu ni terlalu awal, tapi boleh kita ke belakang sekolah jap? "
Minjae :"boleh, saya pon ada sesuatu nk ckp dgn awk"
Luhan:"ohh ni lah budaknya, tgok macam baik, peramah"gumamnya perlahan.
Hyungwon:"tapi saya nk minta izin kat Abg awk dulu boleh?, tapi mana Abg awk, x silap saya nama abg awk luhan"
Luhan:"saya abg dia"
Hyungwon pon melihat ke arah luhan,dn dia pon tersenyum.
Hyungwon:"annyeonghaseyo chae hyungwon imidah ,saya dari kumpulan monsta x,dn saya dari kelas 7A sekelas dgn minjae"
Luhan:"nea ,xi luhan imidah,dari kumpulan exo, dn ni kels 8 A"
Minjae:"boleh x oppa hyungwon ajak min keluar jap?"
Luhan:"hurmm pergi lah"
Hyungwon:"min abg awk hemsem lah and sado pulk tu"dia berbisik ke arah minjae, minjae dh sengeh-sengeh
Luhan:"bisik apa tu"
Minjae:"nanti min bagi tahu kajja"
Manakala jihoon memantung ke situ apabila min langgar dia cam pintu,dn dia pon mula bla dari kels abg min.
Jennie:"oppa jom kita ngintip nak?"
Luhan:"ok jom "
Exo/blackpink/bts:"nk ikut!"
Jennie:"lisa dgn sehun je boleh"
Lisa:"yess jom oppa"sambil mengeggam tangan sehum
Sehun:"jom"
Mereka pon pergi..
Situasi di belakang sekolah
Minjae :"ckp lah cept"
Hyungwon :"sebenarnya saya suka kat awk,masa awk terlanggar saya haritu dn sudihkah awk jadi yeonchin saya? "Dia menantap mata minjae lama, dn tetiba dia mematung apabila minjae cium pipi di sebelah kanan nya.
Minjae:"hihihihi saya pon suka awk juga, masa saya peluk awk haritu, and saya terima"sambil tersenyum.
Dn hyungwon pon terus lompat ii cam monyet, dn terus memeluk minjae.
Hyungwon :"gumawo"
Minjae :"nea"
Tanpa diorang sedar, ada 4 ekor beruk dn lompat ii cam monyet, sapa lagi kalau bukan Abg nya gf nya dn sehun dn lisa.
Lisa:"sweet nya! "
Jennie:"kan ii"
Luhan:"yeahh nanti adik aku dh x sedih lgi, boleh aku buat lawak! "
Sehun:"wehyy jom ii diorang dh nk balik kels dh nampknya"
Dn diorang pergi.
Semasa diorang jaln sambil berpegang tangan ramai murid yang tgok diorang termasuk jihoon dn kawan ii nya .
Jongyun:"wehyy jihoon dia dh ada kekasih dh dok "
Mino:"ahah, tapi nasib jihyo x suka sape ii"
Jongyun:"ada dia suka kumpulan monsta x kawan iinya hyungwon tu"sambil menghembus nafas nya kasar.
Diorang hanya pasrah jelh.
Minhyuk:"wahhh wah nampk nya hyung kita ni dh taken lah"
I'm:"ehh tapi ni minjae kan dari kumpulan pinkly(nama rekaan kumpulan) "
Minjae:"ahah"
I'm:"ohh aku ada peluang lah ni"
Minjae:"saya tahu awk suka kawan saya haru tu kan"
I'm:"ma-mana ada! "
Minjae:"eleh setiap kali saya nmpk awk ashik ngintip dia je "
Wonho:"ayok dh kantoi "
Kihyun:"eleh dia pon sama suka jihyo"
Minjae:"tapi jangan lah risau kawan ii saya pon suka kat korang, yang haru dia memang suka i'm dn jihyo dia pon suka kat awk juga wonho ha yang lagi sorang tu dia suka kat minhyuk. "
Minhyuk :"ha srs lah maknanye cinta aku x bertepuk sebelah tangan lah, yahhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuu!!"
Semua murid yang lalu lalang memandang minhyuk pelik.
Tanpa diorang sedar ada org yang memerhati kan nya sambil tersenyum iaitu chingu ii nya minjae, diorang tersenyum malu.
Utamakan vote and komen ok 😙
YOU ARE READING
Nerd Girl Next To The Beautiful Girl (Jenhan + Jenmin)
FanfictionSeorang bernama kim jennie yang digelar dirinya nerd dn selalu dibuli oleh geng bts. Yang selalu membuli jennie adalah salah satu dari geng bts iaitu park jimin, namja yang hemsem, cute, suka membuli jennie, playboy? Semestinya... Kawan ii jennie...